Hugs meg

Registrer ny brukar

Siste oppdatering:

Walt Disney Studios feirer Donald i Bergen

Om Barks-referanse hos DR

Andeby Online > Diskusjonsforum > Om Barks-referanse hos DR

Gå tilbake til forumoversikta ...

I en tidlig Donr Rosa-hostorie, "Sursøt suksess" nevner Skreue den gangen B-gjengen brukte skarver til å slippe bomber over pengebingen. Er det noen som kanhjelpe meg med hvilken historie det refereres til.
Ingen flammer og krengling om Don Rosa, værsåsnill! Kun et enkelt og greit svar på spørsmålet!

Sleipe-Simon
Sleipe-Simon

03.04.2010, 01:53

"Den lure onkel Skrue"

Skarvene skal til å slippe bomber på demningen som demmer opp pengesjøen til Skrue. Går ut fra at Rosa bruker benevnelsen pengebinge for å unngå forvirring blant lesere som ikke kjenner til denne historien.

kÅre
kÅre

30 år, Rana

03.04.2010, 02:17

Takker og bukker.

Jeg har selv tenkt det samme, men har blitt forvirret av at pengebingen nevnes. Nå har ikke jeg tilgang på den amerikanske originalen, men det skulle ikke forundre meg om det er oversetteresn som er bakgrunn for forvirringen, og at "my money" og ikke "my money bin*" er det so blir sagt i originalen, og at oversetteren kan ha tatt for gitt at det er pengebingen han mener. Bare en tanke....

Sleipe-Simon
Sleipe-Simon

04.04.2010, 02:02

Nei, teksten på engelsk sier: "This is like the time they trained cormorants to drop BOMBS on my money bin!" Så det er ikke oversetteren sin skyld.

Andrebyboer
Andrebyboer

Europa

04.04.2010, 03:43

Skriv svar | Gå tilbake til forumoversikta ...

Andeby Online er © Solstrand Tekst og Bobler. Ansvarleg redaktør: Olaf Moriarty Solstrand. I redaksjonen: Kristin Cecilia Saue Romundset.
Dersom du mot formodning skulle finne bilete av Disney-figurar på sidene er desse © DISNEY og brukt anten med løyve eller i samsvar med norsk åndsverkslov.