Andeby Online > Diskusjonsforum > Forumets utvikling
Gå tilbake til forumoversikta ...
Side 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53

19.12.2009, 07:16

Den diskusjonen har vi hatt oppe mange gongar. Kvar gong har konklusjonen vore at dette forumet ikkje treng kategoriar.
«Jeg håper virkelig at vi slipper Andeby-online-liknende tilstander her.» (Sigvald)
![]()
Olaf Moriarty Solstrand
27 år, Tromsø
19.12.2009, 14:22

Olaf Moriarty Solstrand skreiv:
Den diskusjonen har vi hatt oppe mange gongar. Kvar gong har konklusjonen vore at dette forumet ikkje treng kategoriar.
Merkelappane fungerer jo på ein måte som kategoriar.
19.12.2009, 15:27

Eirikb skreiv:
Merkelappane fungerer jo på ein måte som kategoriar.
Sant nok, det fungerer enda bedre til og med, man kan velge om man skal bruke kategorivisning eller ikke. Men jeg synes kanskje at det er for mange kategorier.
"Onkel Donald, har du noen sjeldne mynter?"
"Ja, hver eneste mynt jeg har er sjelden!"
![]()
Christer
16 år, Bærum
21.12.2009, 16:09

Forumet har ikkje kategoriar.
Dei siste raudgrøne boksane (bortsett frå ein) blei fjerna i natt. Som alltid hadde ein eigentleg planlagt veldig mykje meir, men det er begrensa kva ein rekk over, så alle andre endringar er utsatt på ubestemt tid -- inkludert det som SKULLE ha vore på forsida.
«Jeg håper virkelig at vi slipper Andeby-online-liknende tilstander her.» (Sigvald)
![]()
Olaf Moriarty Solstrand
27 år, Tromsø
24.12.2009, 13:47

Som vanlig 1: Fiffig funksjon, Olaf!
Som vanlig 2: Jeg har et forslag.
"Vis mine innlegg" er kjekk, men den kunne kanskje også vært plassert inne på profilen til brukerne (da som "Vis brukerens innlegg" selvsagt). Nå ser man jo bare en link de 20 siste innlegga der.
Forøvrig kan man jo bare se på brukernummeret til en person og søke etter "forfattar: xxx" også, men da man må flytte hånda helt fra musa til tastaturet og det orker jeg ikkeeeee.
Gud har ventet i over 2.000 år på å sende jordas frelser tilbake, men AOLs frelser beholdt han kun i 3,5 år.
Jørn McDuck og Guffen Delbekk på Donaldistiske Norgesekspedisjoner.
![]()
Guffen Delbekk
24 år, Halden
25.12.2009, 14:42

Jeg kan ikke finde hvor man ændrer sit profilbillede. Kan man ikke det? Jeg har opdaget at jeg har et meeeget gammelt billede på min profil. :-)
LUKEYWES1234 - the king of 2010
![]()
oledamgaard
31 år, Danmark
28.12.2009, 12:51

Nei, det går ikkje. Det er ein funksjon som ikkje har fungert på nokre år, og så har eg klart å heilt gløyma at funksjonen eksisterte og difor ikkje tenkt over å få den på plass igjen... Skal sjå om eg får gjort noko med det over nyttår.
![]()
Olaf Moriarty Solstrand
27 år, Tromsø
28.12.2009, 13:40

Hva med å ta opp chatten som var på siden før?
"Onkel Donald, har du noen sjeldne mynter?"
"Ja, hver eneste mynt jeg har er sjelden!"
![]()
Christer
16 år, Bærum
04.01.2010, 17:03

Syns sidene har blitt kjempefine (de var det før advent óg altså, ikke sånn ment). Ble på en måte litt nostalgisk nå
"Jeg har på følelsen av at Mikke kan komme til å rote det til for meg. Neste gang må jeg være mer ... Overbevisende" -Spøkelseskladden (1939)
![]()
Jonas Larsen
18 år, Larvik
17.01.2010, 19:35

Har lagt til ei lita endring i forumet i dag som dei færraste av dykk vil merke noko til i det heile tatt. Endringa gjeld tråden «Andre tegneserier».
Då den tråden blei oppretta var det ein stad der donaldistar kunne diskutere andre teikneseriar. No har den tråden utvikla seg til å vera omtrent eit eiget diskusjonsforum, og mange av dei som er aktive der er gjerne ikkje aktive i resten av forumet i det heile tatt. Det ser eg som ei uheldig utvikling. Dette skal liksom vera ein stad der vi diskuterer Donald.
Har difor lagt inn ei sperre i tråden slik at ein ikkje kan skrive innlegg der dersom ein ikkje har skrive minst ti innlegg i andre trådar enn Andre tegneserier først.
(Og det skal sjølvsagt vera innlegg som er saklege og relevante for den donaldistiske diskusjonen. Spam blir sjølvsagt sletta, så det teller ikkje med opp til ti innlegg.)
![]()
Olaf Moriarty Solstrand
27 år, Tromsø
02.02.2010, 18:04

Weee, snokemodus! 
Gud har ventet i over 2.000 år på å sende jordas frelser tilbake, men AOLs frelser beholdt han kun i 3,5 år.
Jørn McDuck og Guffen Delbekk på Donaldistiske Norgesekspedisjoner.
![]()
Guffen Delbekk
24 år, Halden
03.02.2010, 10:59

Er det noen spesiell grunn til at det ikke er noen merkelapp for the greatest living Duck artist: William Van Horn.
Kan dette ha sammenheng med Barks sine grådige managere som på nittitallet overså Don rosa når Horsing around with History mesterverket ble tegnet ?
Slike eksperter™ synes ofte å ha en overdrevet tro på egen smak og egen innsikt ©
Innlegget blei sist redigert 03.02.2010, 21:24 av MikroMidas
![]()
MikroMidas
47 år, Trondheim
03.02.2010, 21:23

Det har vel mest å gjera med at eg berre har sett merkelappar på cirka hundre trådar så langt, og ingen av desse trådane har hamna om Van Horn.
![]()
Olaf Moriarty Solstrand
27 år, Tromsø
03.02.2010, 21:42

ingen av desse trådane har hamna om Van Horn.
Hvem er det da trådene har lagt til kai hos? 
![]()
Tommy
26 år, Odda
03.02.2010, 21:53

Tommy skreiv:
ingen av desse trådane har hamna om Van Horn.
Hvem er det da trådene har lagt til kai hos?
Freudian slip? Kanskje Olaf har en hemmelig drøm om å gå i matrosdress? 
Navnet er Karamell. Klaus Karamell. Fetter til Klara.
Karamellbloggen
![]()
Karamell
42 år, Oslo
03.02.2010, 22:49

Har difor lagt inn ei sperre i tråden slik at ein ikkje kan skrive innlegg der dersom ein ikkje har skrive minst ti innlegg i andre trådar enn Andre tegneserier først.
Som en av de som blir påvirket av dette, vil jeg si at jeg synes det er synd, og at det får meg til å føle meg uvelkommen på forumet. Noe som også ser ut til å være poenget. Jeg skjønner at det fleste er her for å snakke om Donald, men samtidig har jeg ikke funnet noe annet bra norsk forum for å diskutere tegneserier generelt, og lurer på om den diskusjonen virkelig styrkes av å utelukke folk fordi de ikke deltar i resten av forumet.
Jeg kan vel komme på ti kommentarer om Donald så sperringen løftes, men sannheten er at selv om jeg setter pris på Disneyanda og har lest det meste av Barks og Rosa osv., føler jeg ikke noe stort behov for å snakke om det. Så det spørs om jeg ikke bare slutter å delta i eller lese dette forumet. Hvis det var det som var meningen, gratulerer.
![]()
Andrebyboer
USA
04.02.2010, 15:02

Andrebyboer skreiv:
. Så det spørs om jeg ikke bare slutter å delta i eller lese dette forumet. Hvis det var det som var meningen, gratulerer.
Nei, for all del ikke gjør det. Du har skrevet en masse innlegg som jeg har hatt mye glede av.
49 År. Anbefales: MIRANDA av Inkalill
![]()
Øyvind Braaten
50 år, Sarpsborg
04.02.2010, 19:30

Takk, hyggelig å høre! Du (og de andre som er med i Andre Tegneserier-tråden) har óg skrevet masse ting jeg har hatt glede av, bl.a. tips om flere gode serier jeg ellers ikke ville har hørt om.
Det var ikke meningen å syte eller protestere mot avgjørelsen. Jeg har forståelse for ønsket om å beholde fokus og gruppeidentiteten. Men hvis det er sånn at deltagere på Andre Tegneserier-tråden som ikke er med og snakker om Donald blir sett på som noe negativt, så er nok ikke dette et sted for meg.
![]()
Andrebyboer
USA
04.02.2010, 20:20

Synes dette er litt strengt. En av fordelene med AOL er mangfoldigheten, og hvis det er slik at svært få av oss vil merke noe som helst til denne sperren... hva er da vitsen med å sette en slik grense?
Og Andebyboer: håper du ikke blir borte. Innleggene dine er konstruktive og interessante å lese. 
Dansk-tysk donaldistisk vennskapsmøte 9 april med visning av "Der Führers Face" - Sigvald
04.02.2010, 23:46

Skriv svar | Gå tilbake til forumoversikta ...
Side 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53

Andeby Online er © Solstrand Tekst og Bobler. Ansvarleg redaktør: Olaf Moriarty Solstrand. I redaksjonen: Kristin Cecilia Saue Romundset.
Dersom du mot formodning skulle finne bilete av Disney-figurar på sidene er desse © DISNEY og brukt anten med løyve eller i samsvar med norsk åndsverkslov.