Siste oppdatering: Donald Pocket får stive permar

Hugs meg :: Registrer ny brukar

4 år siden Barks døde

Andeby Online > Diskusjonsforum > 4 år siden Barks døde

Gå tilbake til forumoversikta ...

Side 1, 2, 3

Vil berre minne om at dette er ein diskusjon om Carl Barks, og ikkje om Sigvald.

Med gild frevleik helsar eg dykk, frendar.

Vegard
22 år, Hareid

27.08.2004, 13:16

Wilfu, etter å ha lest den forrige posten din angående dette så vil jeg vel tro at du ikke helt har forstått hva det var Micro Midas reagerte på.

Det at Sigvald setter Don Rosa og Carl Barks over alt annet er ingen bombe, og absolutt ikke uventet. Jeg er også blant de som kun har to virkelig store helter innen Donald tegneserier og det er nettopp Don Rosa og Carl Barks.

Dessuten så var det faktisk ikke Micro Midas som startet dette og selv om jeg ikke er tillhenger av å dra frem gammle ting (noe jeg har sagt før også) så må det da være lov å gjøre det hvis noen spør. Sigvald startet tråden med å spørre hvordan folk hadde det da de hørte at Barks var død og Micro Midas fortalte hvordan han hadde det.

Nå er det lenge siden den dagen og vi har alle fått hans bortgang på avstand. Denne utalelsen er kansje ikke så provoserende utenfor sin kontekst som den er midt inni.

Denne formen for hyllest er en veldig spesiell hyllest og den er kun tiltenkt monarker. "Kongen er død, leve Kongen" er en form for å vise at vi fortsatt har en konge selv om den forrige kongen er død. Den kommer dessuten ikke som første reaksjon på dødsfallet. Det er ikke personen Harald en hedrer så mye som det faktisk er Kongen. Når en har fått en ny konge så er den forrige bare et minne og det er den nåværende som sjefen (elller Konge om du vil).

Når en så tar denne over i et minneord om Carl Barks så degraderer du Barks noe enormt. En sier at nå er Barks død så nå er det Don Rosa som er "Konge" og det stemmer ikke. Carl Barks vil alltid være den største uansett om han lever eller ikke. Don Rosa vil aldri kunne ta den plassen uansett, fordi han er ikke Barks.

I tillegg til at den er degraderende overfor Barks så er den i mine øyne direkte kvalm. Jeg hadde reagert krasst overfor hvem som helst som hadde skrevet dette.

Enda verre er det egentlig når Sigvald innrømmer at han forstår at dette er krast og at det var nettopp derfor han brukte det for å fremprovosere en respons og få folk til å reagere.

Dette er etter min mening det verste jeg har sett fra den kanten på veldig lenge og jeg synes det er trist at såpass mange av Sigvalds innlegg provoserer andre slik de gjør. De aller fleste er på dette forumet for å kose seg og lese om favorittbladet sitt Donald og så får en hele tiden slike poster og det er unødvendig.

Dette er som sagt en gammel sak, som nå er blitt bragt frem igjen fordi Sigvald selv spurte om hva folk husker fra den dagen. Hadde det bare vært denne ene så hadde jeg forstått din reaksjon. Nå derimot forstår jeg faktisk Micro Midas veldig godt.

Jeg kan vel bare snakke for meg selv, men jeg tror at dette er noe av det samme som Micro Midas har tenkt opp igjennom. Jeg har prøvd å la være å reagere de gangene Sigvald skriver noe dumt, men noen ganger går det for langt og da må en få lov å si ifra. Håper er at Sigvald skal forstå at han må være mindre krass her inne men det virker ikke som han vil eller kansje ikke kan forstå det.

Lars Olav
32 år, Grimstad

27.08.2004, 13:17

Eg må diverre innrømme at eg ikkje fekk med meg at Carl Barks døydde den dagen. Så kva eg gjorde 25. august 2000 veit eg ikkje. Nokre veker seinare høyrde eg på TV at Carl Barks hadde døydd i sumar.

Eg kan absolutt forstå at det ein minnast verst om den dagen er nekrologen til Sigvald. Kva er det som er verst - at Carl Barks, ein 99 år gamal mann som har levd et fullverdig liv og den siste tida har hatt ein sjukdom det sannsynlegvis er godt å sleppe bort frå, sovnar inn, eller at nokon bruker dette dødsfallet for å heidre ein annan? Etter mi meining det siste. (ja, Sigvald, eg veit at du sikkert hadde formulert deg annleis i dag, men dette er altså slik eg reagerer på det du skreiv for fire år sidan.) Vel, sånn er eg - eg synest det er verre at folk rakkar ned på idolet mitt for å gi sine eigne idol stjerne i boka enn at ein 99 år gamal leukemisjuk mann sovnar inn. Sjølv om Carl Barks sjølvsagt vil bli sakna.

«Jeg håper virkelig at vi slipper Andeby-online-liknende tilstander her.» (Sigvald)
Skriver flytande fjøslatin

Olaf Moriarty Solstrand
26 år, Tromsø

27.08.2004, 14:29

Lars Olav skreiv:

Dessuten så var det faktisk ikke Micro Midas som startet dette og selv om jeg ikke er tillhenger av å dra frem gammle ting (noe jeg har sagt før også) så må det da være lov å gjøre det hvis noen spør.

Utviklingen av denne tråden har vel vist at MicroMidas gjorde dette på en uklok måte. Det er ikke alt det er like lurt å rippe opp i.

Nå er det lenge siden den dagen og vi har alle fått hans bortgang på avstand. Denne utalelsen er kansje ikke så provoserende utenfor sin kontekst som den er midt inni.

Har du lest hele den meldingen jeg skrev? Den var skrevet til en gruppe hvor respekten for Disney-serier ikke var/er den største.

Denne formen for hyllest er en veldig spesiell hyllest og den er kun tiltenkt monarker.

Har du lest Fantomets krøniker?

Når en så tar denne over i et minneord om Carl Barks så degraderer du Barks noe enormt. En sier at nå er Barks død så nå er det Don Rosa som er "Konge" og det stemmer ikke.

Det er subjektivt. Mitt syn da og nå er at DR på sett og vis er "konge" blant de nålevende tegnerne. Dessuten var det mange som mens Barks fremdeles levde omtalte Don Rosa som "arvtaker" og "kronprins" - og som du vet så er kronprinsen den som blir konge når gamlekongen dør.

Carl Barks vil alltid være den største uansett om han lever eller ikke. Don Rosa vil aldri kunne ta den plassen uansett, fordi han er ikke Barks.

Igjen er du subjektiv, men jeg skal ikke bestride deg. På samme vis vil jeg alltid holde Olav V som en større konge enn Harald V for ikke å snakke om det fjolset vi nå har til kronprins.

I tillegg til at den er degraderende overfor Barks så er den i mine øyne direkte kvalm.

Her skaper du unødvendig støy i denne gruppa.

Enda verre er det egentlig når Sigvald innrømmer at han forstår at dette er krast og at det var nettopp derfor han brukte det for å fremprovosere en respons og få folk til å reagere.

Det burde si mest om de andre folkene i den aktuelle gruppen.

Dette er som sagt en gammel sak, som nå er blitt bragt frem igjen fordi Sigvald selv spurte om hva folk husker fra den dagen.

Nei, den ble brakt frem fordi MicroMidas valgte å flyttet trådens fokus fra Barks og over på meg...

Amerikansk Don Rosa Index (1987-2007) til salgs:
http://duckman.pettho.com/usindex.html

Gode råd om norsk rettskriving:
LES HER

Sigvald Grøsfjeld jr.
http://duckman.pettho.com/

Sigvald
41 år, Stavanger

27.08.2004, 14:41

UbIwerks skreiv:

Jeg skjønner godt at noen melder seg ut herifra i protest mot bråkebøtta sin oppførsel.

Situasjonen i dette forumet blir dessverre ikke bedre av at du og andre dukker opp fra intet og melder dere inn i klagekoret.

LES HER

Sigvald Grøsfjeld jr.

Sigvald
41 år, Stavanger

27.08.2004, 15:16

Sigvald skreiv:

Situasjonen i dette forumet blir dessverre ikke bedre av at du og andre dukker opp fra intet og melder dere inn i klagekoret.

Jøss klagekor, hvor da, har DU merket det ;)

UbIwerks

27.08.2004, 15:26

UbIwerks skreiv:

Jeg kan forstå Mikro sin frustrasjon og vurderer selv behovet jeg har for å være her men vi får se om tonen og ikke minst holdningen til enkelte endrer seg til det bedre.

Håper du også inkluderer deg selv og MikroMidas som de "enkelte".

Lars Olav:

Dessuten så var det faktisk ikke Micro Midas som startet dette og selv om jeg ikke er tillhenger av å dra frem gammle ting (noe jeg har sagt før også) så må det da være lov å gjøre det hvis noen spør. Sigvald startet tråden med å spørre hvordan folk hadde det da de hørte at Barks var død og Micro Midas fortalte hvordan han hadde det.

Men det virket veldig provoserende når han på Barks dødsdag tenker mer på en kommentar av Sigvald på et forum, som visst nok ikke skulle være så seriøst som dette (?)!

Lars Olav:

Dette er etter min mening det verste jeg har sett fra den kanten på veldig lenge og jeg synes det er trist at såpass mange av Sigvalds innlegg provoserer andre slik de gjør.

Det provoserer meg 1000 ganger mer at dere henger dere opp i slike kommentarer fra Sigvald og dermed viker unna trådens tema!!

Olaf Solstrand:

Eg kan absolutt forstå at det ein minnast verst om den dagen er nekrologen til Sigvald. Kva er det som er verst - at Carl Barks, ein 99 år gamal mann som har levd et fullverdig liv og den siste tida har hatt ein sjukdom det sannsynlegvis er godt å sleppe bort frå, sovnar inn, eller at nokon bruker dette dødsfallet for å heidre ein annan? Etter mi meining det siste. (ja, Sigvald, eg veit at du sikkert hadde formulert deg annleis i dag, men dette er altså slik eg reagerer på det du skreiv for fire år sidan.) Vel, sånn er eg - eg synest det er verre at folk rakkar ned på idolet mitt for å gi sine eigne idol stjerne i boka enn at ein 99 år gamal leukemisjuk mann sovnar inn.

Du store!! At så mange skal henge seg opp i en kommentar som Sigvald kom med den dagen på et forum som visstnok ikke skulle være så ultra-seriøst (?) !! Huff, huff sier nå jeg...
Jeg hadde nå heller tenk på selveste Carl Barks istedenfor å irritere meg over sånt!!

Kim:

Er du en annen forumbruker som ikke tør å bruke ditt fulle nick når du kritiserer andre? Eller er du en ikke-registrert bruker som leser trådene her. Jeg har ikke sett nicket før, men du må tydeligvis ha vært her ganske lenge når du trekker frem Sigvald's kommentering/ kritisering av nynorske menyer. Det er nemlig en god stund siden det skjedde.

Hadde det vært Micro Midas selv som bruker et annet nikk så tror jeg administratorene hadde reagert, eller hva? Sånt kan de finne ut av, hvis jeg ikke tar helt feil. Men nei, Micro Midas, slapp helt av. Jeg stoler på at du er en ærlig venn! :-) Jeg har ikke tvil på det! :-) UbIwerks ordla seg bare ganske likt som deg. Men jeg er uansett uenig med UbIwerks.

Men hvorfor ikke komme over til saken?

Da Carl Barks døde hadde jeg så og si ikke Donald som interesse i det hele tatt. Jeg har alltid lest litt i Donald av og til, men interessen begynte ikke for så lenge siden, så jeg fikk ikke en gang med meg at han døde den gangen, og heller ikke visste jeg hvem det var (tror jeg).

Mvh,
Håvard

http://home.no.net/piacere/

Håvard
19 år

27.08.2004, 16:57

Håvard skreiv:

UbIwerks skreiv:

Jeg kan forstå Mikro sin frustrasjon og vurderer selv behovet jeg har for å være her men vi får se om tonen og ikke minst holdningen til enkelte endrer seg til det bedre.

Håper du også inkluderer deg selv og MikroMidas som de "enkelte".

Omtrent alle her inne, meg sjølv inkludert, er sannsynlegvis blant dei enkelte.

Men det virket veldig provoserende når han på Barks dødsdag tenker mer på en kommentar av Sigvald på et forum, som visst nok ikke skulle være så seriøst som dette (?)!

Eit forum som jfr. Sigvald ikkje var så donaldistisk som dette, var det vel. no.alt.tegneserier er ein langt meir seriøs arena for diskusjon av teikneseriar - Disney-seriar inkludert - enn Andeby Online er, og sannsynlegvis langt meir seriøs enn Andeby Online nokon gong kjem til å bli.

Du store!! At så mange skal henge seg opp i en kommentar som Sigvald kom med den dagen på et forum som visstnok ikke skulle være så ultra-seriøst (?) !! Huff, huff sier nå jeg...
Jeg hadde nå heller tenk på selveste Carl Barks istedenfor å irritere meg over sånt!!

Eg tenkjar på Carl Barks, og det er difor eg blir irritert over det eg føler at er misbruk av Barks' namn. Hadde eg ikkje brydd meg om Carl Barks, hadde sjølvsagt ikkje kommentaren til Sigvald gått innpå meg heller.

Men alt dette skjedde for fire år sidan.

«Jeg håper virkelig at vi slipper Andeby-online-liknende tilstander her.» (Sigvald)
Skriver flytande fjøslatin

Olaf Moriarty Solstrand
26 år, Tromsø

27.08.2004, 17:08

Jeg selv skrev:
"Det provoserer meg 1000 ganger mer at dere henger dere opp i slike kommentarer fra Sigvald og dermed viker unna trådens tema!!"

Unnskyld! Dere viker kanskje ikke unna trådens tema, men det vil nok automatisk komme reaksjoner på det.

Mvh,
Håvard

Håvard
19 år

27.08.2004, 17:19

Håvard skreiv:

Det provoserer meg 1000 ganger mer at dere henger dere opp i slike kommentarer fra Sigvald og dermed viker unna trådens tema!!

Siden det tydeligvis provoserer deg så mye så lurer jeg på hvorfor du heller på mer tennveske. Du kommer med mange kommentarer som jeg føler det blir uretferdig for de du kritiserer hvis de ikke får svare.

Du tror vel ikke at det faktisk kan være noe i kritikken hvis såpass mange reagerer. Ikke bare var det Micro Midas, men jeg, UbIwerks og Olaf Solstrand (som driver sidene) har sagt hva vi synes.

Selv om du ikke er gammle karen så håper jeg du respekterer oss såpass at du lar oss mene at dette var usmakelig.

Dessuten har du kun Sigvald sine ord på at forumet var useriøst - betyr det da at det er det. Nei, det betyr bare det at de ikke diskuterer akkurat det Sigvald finner viktigst i verden nemmelig Don Rosa og Carl Barks.

Sigvald skreiv:

Denne formen for hyllest er en veldig spesiell hyllest og den er kun tiltenkt monarker.

Har du lest Fantomets krøniker?

Det skremmer meg virkelig at du ikke ser forsjell på en tegneserie og fantasi slik Fantomer er og virkelige menneser som dør.

Det går ikke inn på meg når en tegneseriefigur "dør", men upassende kommentarer når et menneske jeg respekterer er død, det reagerer jeg på.

I tillegg til at den er degraderende overfor Barks så er den i mine øyne direkte kvalm.

Her skaper du unødvendig støy i denne gruppa.

Du har aldri vurdert om det kan være du som lager den unødvendige støyen som du ofte refererer til at andre skaper?

Etter hva jeg har forstått etter de månedene jeg har vært her så er du den som har skapt mest irritasjon hos folk. Legger du virkelig ikke merke til at halvparten av dine innlegg får en negativ reaksjon fra ganske mange forsjellige her på forumet?

Dette er som sagt en gammel sak, som nå er blitt bragt frem igjen fordi Sigvald selv spurte om hva folk husker fra den dagen.

Nei, den ble brakt frem fordi MicroMidas valgte å flyttet trådens fokus fra Barks og over på meg...

Fokuset var aldri på Barks, men på hva vi tenkte og følte da han døde. Det var du som satte fokuset på følelsene våre.

Lars Olav
32 år, Grimstad

27.08.2004, 17:21

Kim skreiv:

Bare så det er helt klart; jeg hadde ikke rettet mitt innlegg mot Mikro-Midas (m.a.o: UbIwerks = Mikro-Midas), men som jeg påpekte så måtte dette ha vært en forumbruker/ -leser som har fulgt med en stund. Nok om det.

Neida, jeg har ikke misforstått deg eller noe. Og jeg har ikke tvilt på at Mikro Midas er den samme som UbIwerks!! :-)

Mvh,
Håvard

Håvard
19 år

27.08.2004, 17:22

Håvard skreiv:

Neida, jeg har ikke misforstått deg eller noe. Og jeg har ikke tvilt på at Mikro Midas er den samme som UbIwerks!! :-)

Hva er det jeg sier? Jeg mener: Jeg tror ikke at Mikro Midas er den samme som UbIwerks!! Altså jeg tviler. :-)

Mvh,
Håvard

Håvard
19 år

27.08.2004, 17:24

Håvard skreiv:

Hva er det jeg sier? Jeg mener: Jeg tror ikke at Mikro Midas er den samme som UbIwerks!! Altså jeg tviler. :-)

Det er stor forsjell på ikke å tro, og det å tvile. :) Tror du ikke, så tror du ikke - tviler du så er du ikke sikker på om du tror eller ikke.

Jeg synes hele debatten om hvem UbIwerks er ganske barnslig så lenge vi ikke vet noen ting om hvem han er. Det blir bare insinueringer og anklagelser av det og det fører ikke positivt frem.

Vil dere finne ut slike ting så sender dere en email til Olaf privat og ber han sjekke det ut.

Lars Olav
32 år, Grimstad

27.08.2004, 17:27

Denne saken er lagt død for min del. Har svart Sigwald i tråden med navnet beklager.

Nesten helt B O R T E herfra, Livet er for kort til å fylle det med andre sin syting .........
Hvorfor kan du lese her , eller her. En klassiker til glede for nye lesere.
Slike "eksperter" synes ofte å ha en overdrevet tro på egen smak og egen innsikt ©

MikroMidas
45 år, Trondheim

27.08.2004, 20:47

Lars Olav:

Siden det tydeligvis provoserer deg så mye så lurer jeg på hvorfor du heller på mer tennveske.

Og nå begynner man uforskammet med å beskylde andre for å helle på tennveske på en diskusjon som ikke brenner i det hele tatt - sett i mine øyne. Er nesten litt overrasket hvis folk tar dette som en brennende konflikt, og at jeg - den velse fredelige 15-åringen :-) - heller på mer tennveske! For noe tøv! Har du konkrete eksempler på at jeg har helt på "tennveske", Lars Olav? Hvis jeg skulle ha gjort det, måtte jeg selvsagt beklage det, men jeg kan bare ikke se at jeg har gjort det... Her er det vel da i så fall du som fyrer på no som hittil har vært en diskusjon... ?

Du kommer med mange kommentarer som jeg føler det blir uretferdig for de du kritiserer hvis de ikke får svare.

Folk kan bare svare så provoserende man vil for min del, men da må man jo regne med å få kommentarer tilbake. Her beskylder du da tvert imot meg for å kritisere de andre slik at de ikke får svare, når det egentlig er deg selv som beskylder meg for å ikke kunne komme med et svar til svaret. Hvis du skjønner... :-)

Du tror vel ikke at det faktisk kan være noe i kritikken hvis såpass mange reagerer. Ikke bare var det Micro Midas, men jeg, UbIwerks og Olaf Solstrand (som driver sidene) har sagt hva vi synes.

Jo, kritikken til Sigvalds kommentar skjønner jeg like godt som at jorda ikke er en trekant. Og selvsagt provoserer den! Men jeg syns dere bare overreagerer litt. Klart at det også virker provoserende når man syns en manns kommentar på et forum er verre enn en verdenskjent manns bortgang. Ventet eller ikke ventet - uansett: jeg hadde nå heller latt inntrykkene av Carl Barks bortgang gått lenger inn på meg enn Sigvalds kommentar på et forum... men det er nå meg. Forbausende at så få er enig! Forbausende at man tenker mer på kommentaren til en fyr på et forum enn Carl Barks bortgang... Uansett hvor provoserende den kan virke (kommentaren altså)...

Om Olaf Solstrand driver sidene har vel ikke hans meninger mer å si enn oss andre. (Siden du satte en slik kommentar i parantes). Mulig jeg misforstår, men...

Selv om du ikke er gammle karen så håper jeg du respekterer oss såpass at du lar oss mene at dette var usmakelig.

Joda, jeg respekterer mye. Dette også selvsagt! :-) Dessuten er jeg 100% enig i at Sigvalds kommentar for fire årsiden var usmakelig! Hadde jeg lest det den gangen hadde jeg selvsagt kritisert Sigvald hvis jeg hadde mulighet for det! :-) Men å la en slik setning inne på et forum gå så dypt inn på meg, at det er verre enn selve Carl Barks bortgang, det hadde jeg ikke godtatt. Et forum er et forum. Sigvald er da ikke en SÅ stor Donald-autoritet at det hadde plaget meg at han skrev en fjasete setning på et forum. Det hadde nesten plaget meg mer om jeg hadde fått en flis i fingern den dagen!

Om jeg er gammel eller ikke har vel strengt tatt ikke noe med om man skal respektere eller ikke... :-)

Dessuten har du kun Sigvald sine ord på at forumet var useriøst - betyr det da at det er det. Nei, det betyr bare det at de ikke diskuterer akkurat det Sigvald finner viktigst i verden nemmelig Don Rosa og Carl Barks.

Mulig det... Når det bare er ett ord jeg har på det, og ingen andre, så stoler jeg på at det er riktig...

Men jeg har verken kritisert Mikro Midas, Lars Olav eller UbIwerks, har jeg vel? Jeg bare uttrykte min uenighet. Hvis dere likevel skulle føle at jeg har kritisert dere (for det er helt unødvendig her! En skal kunne mene hva man vil!), så må jeg bare beklage! Men jeg kan ennå ikke se at jeg har gjort det...

Jeg synes hele debatten om hvem UbIwerks er ganske barnslig så lenge vi ikke vet noen ting om hvem han er. Det blir bare insinueringer og anklagelser av det og det fører ikke positivt frem.

Så sant så sant! For å få det klart enda en gang: jeg har aldri tvilt på at Mikro Midas er en ærlig venn! (Det blir vel riktig? :-) )Altså, det er bare tull å tro at Mikro Midas er den samme som UbIwerks. Å diskutere hvem UbIwerks er, er altså bare tull! (En liten kommentar til Kim, ble visst dessverre en hel diskusjon! Bare tull å blusse den opp igjen.)

Mvh,
Håvard

Håvard
19 år

27.08.2004, 22:18

Vil bare si at Håvard virker som den mest voksne av alle på forumet akkurat nå syns jeg ;)

Siden du syntes så få var enig med deg; JEG er enig med deg og støtter deg gjennom tykt og tynt! (Vel, kanskje litt overdrevet, men jeg er enig med deg!)

I believe in God like I believe in the sun rise. Not because I can see it, but because I can see all that it touches.
- C.S.Lewis

Det er i utgangspunktet flott med idealisme, men det er også forskjell på å barbere seg og kutte av seg haken.

- Sigvald!

http://wilfu.blogspot.com

Wilfu
21 år, Bamble

28.08.2004, 02:59

Lars Olav skreiv:

Selv om du ikke er gamle karen så håper jeg du respekterer oss såpass at du lar oss mene at dette var usmakelig.

Jeg tror at Håvards poeng er at det burde folk i så fall sagt på den andre gruppen for 4 år siden - det som skjer nå er at jeg får kjeft for snøen som falt i for-for-forfjor.

La meg legge til at når jeg nå ser de kommenaterene som har dukket opp omkring dette de siste dagene så skjønner også jeg at det var en kommentar jeg utemerket godt kunne unnværet da jeg skrev min "nekrolog" for 4 år siden.

LES HER

Sigvald Grøsfjeld jr.

Sigvald
41 år, Stavanger

28.08.2004, 03:16

Wilfu skreiv:

Vil bare si at Håvard virker som den mest voksne av alle på forumet akkurat nå syns jeg ;)

Er det fordi Håvard har de samme meningene som deg ;)

Det er lett å skryte av andres innlegg når de faktisk mener det samme som deg. Slike kommentarer blir derfor bare fjollete og (muligens) et dårlig forsøk på å undergrave de andre debatantene.

Det er lov å ha forsjellige meninger uten at en kaller de andre for barnslige, for det var vel strengt tatt det du gjorde?

Lars Olav
32 år, Grimstad

28.08.2004, 03:26

Skulle tatt denne med i forrige innlegg også:

Sigvald skreiv:

La meg legge til at når jeg nå ser de kommenaterene som har dukket opp omkring dette de siste dagene så skjønner også jeg at det var en kommentar jeg utemerket godt kunne unnværet da jeg skrev min "nekrolog" for 4 år siden.

Egentlig veldig bra sagt. Det er fullt lov å gjøre feil (kommer sikkert til å gjøre noen selv), men der som irriterer mest er når andre ikke vil innrømme disse feilene.

En seriøs debatant vil ikke bare unskylde sine feiltrinn men også ta lærdom av dem. Det er som jeg sa i en annen tråd, viktig å tenke igjennom det en skriver før en poster. Personelig har jeg droppet flere innlegg før jeg trykket på Kvakk og det er jeg veldig glad for i ettertiden.

En god huskeregel er å droppe alle unødvendige poster som har en negativ tone.

Lars Olav
32 år, Grimstad

28.08.2004, 03:31

Er det fordi Håvard har de samme meningene som deg ;)

Det er lett å skryte av andres innlegg når de faktisk mener det samme som deg. Slike kommentarer blir derfor bare fjollete og (muligens) et dårlig forsøk på å undergrave de andre debatantene.

Det er lov å ha forsjellige meninger uten at en kaller de andre for barnslige, for det var vel strengt tatt det du gjorde?

Det jeg mente, var at mens de fleste faktisk er mest interessert i å klage på hverandre (det er fakta, enten du vil eller ikke ;) så var Håvards intensjon så vidt jeg kunne forså å få slutt på denne debatten så fort som mulig.

Men bare så det er sagt, jeg stempler ingen av debatantene som barnslige. Vil helst avslutte denne saken her med at 1) Det var kanskje dumt av meg å skrive det jeg skreiv om Håvard, og 2) Retningen debatten mellom Sigvald, Mikro og Lars Olav (og flere selvfølgelig, men skriver ikke alle) viser at det ER voksne mennesker som skriver her...

I believe in God like I believe in the sun rise. Not because I can see it, but because I can see all that it touches.
- C.S.Lewis

Det er i utgangspunktet flott med idealisme, men det er også forskjell på å barbere seg og kutte av seg haken.

- Sigvald!

http://wilfu.blogspot.com

Wilfu
21 år, Bamble

28.08.2004, 13:23

Skriv svar | Gå tilbake til forumoversikta ...

Side 1, 2, 3

Andeby Online er drive av Olaf Moriarty Solstrand. Alle bilete av Disney-figurar på sidene er © DISNEY og brukt i samsvar med norsk åndsverkslov.