Siste oppdatering: Donald Pocket får stive permar

Hugs meg :: Registrer ny brukar

DP med stive permer

Andeby Online > Diskusjonsforum > DP med stive permer

Gå tilbake til forumoversikta ...

Side 1, 2, 3, 4

Olaf Moriarty Solstrand skreiv:

Eg har mottatt boka for ei vekes tid sidan.

Hva synes du om utgivelsen da? Kolorering, språk, interessante artikler etc.?

It was all started by a mouse...

Innlegget blei sist redigert 20.10.2008, 19:45 av Audun

Audun

20.10.2008, 19:44

Olaf Moriarty Solstrand skreiv:

Eg har mottatt boka for ei vekes tid sidan.

Eller hva med formatet? Er det en knøttliten pocket eller har de laget den større?

49 År. Anbefales: MIRANDA av Inkalill

Øyvind Braaten
49 år, Sarpsborg

20.10.2008, 21:11

Kjem denne pocketen i butikken, eller må ein abbonera for å få tak i den?

~Odgor

Ikkepedia

Odgor
16 år, Ullensvang

20.10.2008, 21:24

Odgor skreiv:

Etter det jeg har forstått kommer den i vanlig salg, men da uten smussomslag som kun er forbeholdt abonnenter.

Øyvind Braaten
49 år, Sarpsborg

21.10.2008, 11:03

Øyvind Braaten skreiv:

Odgor skreiv:

Etter det jeg har forstått kommer den i vanlig salg, men da uten smussomslag som kun er forbeholdt abonnenter.

Og sannsynligvis først et års tid etter at abonnentene har fått den, slik som det pleier å være.

Frodo
28 år, Notodden

21.10.2008, 12:17

Frodo skreiv:

Øyvind Braaten skreiv:

Odgor skreiv:

Og sannsynligvis først et års tid etter at abonnentene har fått den, slik som det pleier å være.

For HOF dreier det som om 1/2-års tid. Vet ikke om det samme gjelder for DD&Co de komplette årgangene?

Amerikansk Don Rosa Index (1987-2007) til salgs:
http://duckman.pettho.com/usindex.html

Gode råd om norsk rettskriving:
LES HER

Sigvald Grøsfjeld jr.
http://duckman.pettho.com/

Sigvald
42 år, Stavanger

21.10.2008, 12:30

Sigvald skreiv:

For HOF dreier det som om 1/2-års tid. Vet ikke om det samme gjelder for DD&Co de komplette årgangene?

Meiner å hugsa at då dei starta opp kom bøkene i butikken samtidig som dei kom i butikkane (ikkje 100 % sikker då eg aldri har hatt eit abonnement som har vore i rute).

Men det kan sjå ut som om det har forandra seg, ja -- siste bok som er lagt ut på univers.no (som er den butikken som har størst forutsetningar for å vera den første som får inn desse bøkene) er 1963 II, som ifølgje Inducks blei utgitt i februar.

http://www.nettserier.no/pacham/

«Jeg håper virkelig at vi slipper Andeby-online-liknende tilstander her.» (Sigvald)

Olaf Moriarty Solstrand
26 år, Tromsø

22.10.2008, 08:36

Første bok av Donald Pocket kom i dag! Den ser flott ut! :)

Frodo
28 år, Notodden

03.11.2008, 12:39

Ja ,bortsett fra innholdsfortegnelsen som har flere feil. Begge bidragene til Olaf er oppgitt å begynne på andre sider enn det som er tilfelle. Titlene på den første og siste historien er dessuten byttet om. Men det siste er visst en feil som er gjort før: http://coa.inducks.org/issue.php?c=no%2fDP++++1
Men ellers ser det bra ut.

Innlegget blei sist redigert 03.11.2008, 16:30 av NikZer

NikZer
31 år, Oslo

03.11.2008, 16:26

NikZer skreiv:

Ja ,bortsett fra innholdsfortegnelsen som har flere feil. Begge bidragene til Olaf er oppgitt å begynne på andre sider enn det som er tilfelle. Titlene på den første og siste historien er dessuten byttet om. Men det siste er visst en feil som er gjort før: http://coa.inducks.org/issue.php?c=no%2fDP++++1

Likevel er det irriterende at man i en luksus-utgivelse ikke klarer å luke bort slike feil, som jeg som leser oppdager umiddelbart, spesielt dette med tittlene på Barks-historiene.

Drikaton.

Guffen D. - sannsynligvis den morsomste skribenten i nyere, norsk nett-donaldisme

Drikaton
46 år, Nittedal

03.11.2008, 17:20

NikZer skreiv:

Ja, hvis denne feilen var med i originalutgaven også, så reiser det spørsmålet om en luksusutgave skal videreføre gamle feil for å være tro mot originalen, eller om de bør rettes opp. Det hadde vært gøy å vite om dette er en slurvefeil eller om det er gjort på den måten bevisst.

Frodo
28 år, Notodden

03.11.2008, 21:19

Frodo skreiv:

NikZer skreiv:

Ja, hvis denne feilen var med i originalutgaven også, så reiser det spørsmålet om en luksusutgave skal videreføre gamle feil for å være tro mot originalen, eller om de bør rettes opp. Det hadde vært gøy å vite om dette er en slurvefeil eller om det er gjort på den måten bevisst.

Det gir jo ingen mening i å videreføre slike feiler i en ny luksusutgave, for evt. å være tro mot originalen. Dette er slurv, og gir grunn til å stille spørsmål med hvor mye ressurser Egmont legger i de nye utgavene. Blir vi lurt til å kjøpe til dyre dommer? Same shit, new rapping?

Drikaton.

Guffen D. - sannsynligvis den morsomste skribenten i nyere, norsk nett-donaldisme

Drikaton
46 år, Nittedal

03.11.2008, 21:31

Drikaton skreiv:

...Likevel er det irriterende at man i en luksus-utgivelse ikke klarer å luke bort slike feil, som jeg som leser oppdager umiddelbart, spesielt dette med tittlene på Barks-historiene.

Og spesielt at den ene historien av Barks ikke er av Barks, og den andre som er av Barks har den dårligste trykken siden tidlig syttitall.
Jeg hadde trodd at det skulle være mer redaksjonelt stoff. At sidene har et større format enn originalen er et pluss, men formatøkningen burde vært enda større for at man skal kunne kalle det en luksusutgave. Dersom neste bok ikke har mer å komme med så hopper jeg av abonnementet.

Øyvind Braaten
49 år, Sarpsborg

03.11.2008, 21:50

Øyvind Braaten skreiv:

Jeg hadde trodd at det skulle være mer redaksjonelt stoff.

Hvor mye redaksjonelt stoff er det i boka?

ばか! (Baka!)

Chrisron
31 år, Tønsberg

03.11.2008, 22:03

Chrisron skreiv:

ca. 15 sider, men mye er bilder og ikke så mye lesestoff. Mesteparten er skrevet av Olaf og er bra nok. Men forventningene var høye og i en bok på 270 sider virker det lite.

Øyvind Braaten
49 år, Sarpsborg

03.11.2008, 22:53

Øyvind Braaten skreiv:

Drikaton skreiv:

...Likevel er det irriterende at man i en luksus-utgivelse ikke klarer å luke bort slike feil, som jeg som leser oppdager umiddelbart, spesielt dette med tittlene på Barks-historiene.

Og spesielt at den ene historien av Barks ikke er av Barks, og den andre som er av Barks har den dårligste trykken siden tidlig syttitall.
Jeg hadde trodd at det skulle være mer redaksjonelt stoff. At sidene har et større format enn originalen er et pluss, men formatøkningen burde vært enda større for at man skal kunne kalle det en luksusutgave. Dersom neste bok ikke har mer å komme med så hopper jeg av abonnementet.

Jeg hoppet av i ettermiddag.

Drikaton.

Drikaton
46 år, Nittedal

04.11.2008, 00:10

I første artikkel og på baksiden kunne man gjerne hatt en illustrasjon av 1.utgaven av Donald Pocket 1 istedet for 4.utgave. Og vannmerket fra eBay på illustrasjonen av Il trilione burde vel la seg redigere bort av de fleste bildebehanlingsprogrammer.

Snakker vi litt hastverksarbeid?

Frank Aa
28 år, Trondheim

04.11.2008, 00:55

NikZer skreiv:

Uff da.
Er oversettelsesfeilen fra Barks-historien fremdeles med også? I originaloversettelsen var teksten på skiltene endret, så Skrue løper forbi den billige kiosken for å handle i den dyre (og teksten var også uklar, så det ikke kommer helt frem hvilke skilt som peker til hvor - som barn tolket jeg denne historien som at Skrue heller ville fortsette å tørste enn å betale så mye for drikke)

blue blue glass moon
under the crimson air

Adamant
22 år, USA

04.11.2008, 09:48

Frodo skreiv:

Den er også kommet til Stavanger.

Øyvind Braaten skreiv:

Chrisron skreiv:

ca. 15 sider, men mye er bilder og ikke så mye lesestoff. Mesteparten er skrevet av Olaf og er bra nok. Men forventningene var høye og i en bok på 270 sider virker det lite.

Mange vil nok heller ikke la seg imponere over at Olafs, ellers velskrevne og interessante, forord er skrevet på nynorsk. Selv jeg som norsk leser måtte frem med ordboken for å finnet ut at det arkaiske ordet "mute" betyr *bestikke*.

Amerikansk Don Rosa Index (1987-2007) til salgs:
http://duckman.pettho.com/usindex.html

Gode råd om norsk rettskriving:
LES HER

Sigvald Grøsfjeld jr.
http://duckman.pettho.com/

Innlegget blei sist redigert 04.11.2008, 10:15 av Sigvald

Sigvald
42 år, Stavanger

04.11.2008, 10:10

Sigvald skreiv:

Frodo skreiv:

Den er også kommet til Stavanger.

Øyvind Braaten skreiv:

Chrisron skreiv:

Mange vil nok heller ikke la seg imponere over at Olafs, ellers velskrevne og interessante, forord er skrevet på nynorsk. Selv jeg som norsk leser måtte frem med ordboken for å finnet ut at det arkaiske ordet "mute" betyr *bestikke*.

Som norsk-leser måtte jeg slå opp betydningen av arkaisk. Ellers så var det veldig lite "fjøs-latin" i innlegget ditt her på AOL.

Drikaton.

Innlegget blei sist redigert 04.11.2008, 11:35 av Drikaton

Drikaton
46 år, Nittedal

04.11.2008, 11:25

Skriv svar | Gå tilbake til forumoversikta ...

Side 1, 2, 3, 4

Andeby Online er drive av Olaf Moriarty Solstrand. Alle bilete av Disney-figurar på sidene er © DISNEY og brukt i samsvar med norsk åndsverkslov.