Andeby Online > Diskusjonsforum > Donald fra 1982
Gå tilbake til forumoversikta ...

På bruktbutikken kom jeg også over masse Donald fra 1982 som jeg kjøpte. Det er utrolig hvor forskjellig Donaldbladene da og i dag er. De gamle hadde mye sterkere farger. Jeg satte med ned å bladde gjennom bladene....arkene var så tynne og mye skrøpeligere enn dagens. Minnene fra min egen barndom strømmet på da jeg leste de gamle bladene...morsomt. Synes faktisk at de gamle bladene var bedre enn dagens.
Hvis du ikke bestemmer deg for neste skritt, blir du stående hele livet på et ben.
Annedine
32 år
02.10.2008, 13:19

Det er alltid en opplevelse å finne blader fra ens egen barndom. 1982 er således en fin årgang for meg også. En får vel et veldig nostalgisk forhold til de første bladene en leste, og jeg synes også ofte at trykkingen og fargene var bedre den gang, men det kan ha med barndommen å gjøre. Det er for øvrig mye dårlig papirkvalitet ute og går også i dag.
"Milde Mads! Jeg er i det røde flanellsundertøyet mitt!"
Lars Martin
Stranda
02.10.2008, 13:31

Ja min datter på 12 kjøper av og til Donald Duck....men det er sjeldent jeg leser dem. Synes liksom ikke dagens Donald er like morsomt. Men jeg har virkelig kosa meg med de bladene jeg kjøpte på bruktbutikken. Det var skikkelig morsomt.
Hvis du ikke bestemmer deg for neste skritt, blir du stående hele livet på et ben.
Annedine
32 år
02.10.2008, 13:41

Koloreringen fra 80-tallet savner jeg nok ikke, men det jeg virkelig synes er dårligere med Donald-bladene i dag er all reklamen man må bla seg gjennom
-Nei til sensur eller annen ombrekking av tegneserier
donaldist
22 år, Namdalseid
02.10.2008, 23:00

Det jeg savner mest fra åttitallet er utbrettsklaffen og det at når man bretter ut den finner man rebuskonkurranser der man kan vinne casiokeyboard, viewmaster og lommedisko.
"Det er harde tider, gamle venn."
S.N.U.F.S - Savner Nevneverdig Ukentlige Forsider av Santanach
MatsGull
20 år, Kongsvinger
03.10.2008, 23:25

Skriv svar | Gå tilbake til forumoversikta ...

Andeby Online er drive av Olaf Moriarty Solstrand. Alle bilete av Disney-figurar på sidene er © DISNEY og brukt i samsvar med norsk åndsverkslov.