Siste oppdatering: Donald Pocket får stive permar

Hugs meg :: Registrer ny brukar

Jul hos donald &co

Andeby Online > Diskusjonsforum > Jul hos donald &co

Gå tilbake til forumoversikta ...

Jeg var på en bruktbutikk da jeg kom over ei stor bok utgitt av hjemmets bokforlag "jul hos donald & co". Inni står det ISBN 82-590-0382-1.
Utgitt av hjemmets bokforlag a.s, 1987.
Boka var i veldig god stand. Den var hel og fin. Ingenting er skrevet i den. Jeg kjøpte den mest av nostalgiske årsaker. Er denne verd noe? Bare så jeg vet om jeg skal være forsiktig med den eller om jeg skal la ungene få den.

Hvis du ikke bestemmer deg for neste skritt, blir du stående hele livet på et ben.

Annedine
32 år

02.10.2008, 13:08

Boka er kanskje verdt 4-500 eller noe, om den er i fin stand. Summen daler naturligvis etter hvert dersom små fingre får utfolde seg.

"Milde Mads! Jeg er i det røde flanellsundertøyet mitt!"

Lars Martin
Stranda

02.10.2008, 13:27

Så morsomt da. Jeg betalte bare 29 kr for den. Jeg tror kanskje jeg pakker den bort....kanskje noen av barna mine kan få den når de blir voksne. Det er utrolig hva man kan finne på bruktbutikker. Jeg kjøpte en hel pose for 49 kr. Da med Donald duck nr 1 - 26 fra 1982. Div blader fra 92 og 97, og 4 store blader, Donald Ducks gladeste jul, Donald Duck billerabalder og andre historier, Donald Duck hvem bygger best og andre historier og Donal Duck på havets bunn, disse er fra mellom 85-89. Da har jeg med andre ord gjort et lite kupp. 49 kr for alt dette er jo ingenting.

Hvis du ikke bestemmer deg for neste skritt, blir du stående hele livet på et ben.

Annedine
32 år

02.10.2008, 13:37

Det høres ut som et typisk kupp, ja. God lesning!

Innlegget blei sist redigert 02.10.2008, 14:05 av Lars Martin

Lars Martin
Stranda

02.10.2008, 14:05

Lars Martin skreiv:

Det høres ut som et typisk kupp, ja.

Jeg vil heller kalle 29,- kroner for en kjempebok for uansvarlig dumping. Greit nok at man kan oppleve slike priser på et amatørmessig loppemarked, men antatt seriøse brukthandlere bør holde mer proffesjonelle priser.

Amerikansk Don Rosa Index (1987-2007) til salgs:
http://duckman.pettho.com/usindex.html

Gode råd om norsk rettskriving:
LES HER

Sigvald Grøsfjeld jr.
http://duckman.pettho.com/

Innlegget blei sist redigert 02.10.2008, 15:55 av Sigvald

Sigvald
41 år, Stavanger

02.10.2008, 15:53

Bruktbutikken heter fretex. De selger utrolig mye rart der til et slikk og ingenting. Man kan fylle en hel pose med bøker og tegneserier for 49 kr, men kjøper man single bøker og tegneserier koster det fra 5-30 kr. Derfor kjøper mange heller fyll posen til 49. Da kan man gjøre mange gode kupp. Så for noen måneder siden 5-6 sånne permbøker på fretex...slike man samler Donald blader i. Men da gikk jeg rett forbi....angrer på det i dag.

Annedine
32 år

02.10.2008, 16:12

Vår oppgave som kunder er jo nettopp å finne disse billige varene. Da kan vi jo ikke kritisere selgerne for å selge dem for billig. Skal man bli irritert hvis man får tak i rimelige tegneserier? Niks. Man skal bli glad, og tenke at "nå var jeg jammen heldig".

Lars Martin
Stranda

02.10.2008, 16:32

Lars Martin skreiv:

Skal man bli irritert hvis man får tak i rimelige tegneserier?

Nei, men man skal bli kraftig irritert hvis andre gjøre det. B-)

Nestor Burma
43 år, Trondheim

02.10.2008, 16:45

Helt enig. Alt er så dyrt for tida, så det er bare morsomt når man gjør et kupp i ny og ne.

Annedine
32 år

02.10.2008, 16:48

Nestor Burma skreiv:

Lars Martin skreiv:

Skal man bli irritert hvis man får tak i rimelige tegneserier?

Nei, men man skal bli kraftig irritert hvis andre gjøre det. B-)

Nå ja, det blir jo en annen sak. Når noen en kjenner har fått noe billig, da er det naturligvis rent for galt...

Lars Martin
Stranda

02.10.2008, 17:16

Når du handler hos Fretex, støtter du Frelsesarmeens arbeide. Grunnen til at de kan selge så billig, er vel at de får varene gratis. Jeg pleier å levere inn kontorutstyr og annen elektronikk som er i god stand, men som er gått ut på dato (senest to Playstation 1-konsoller som barnebarna hadde vokst fra). De som tar imot varene har veldig gode kunnkaper om produktene, men husk at dette er en butikk som selger ALT. Å skulle foreta en individuell prisvurdering av hver enkelt tegneseriebok de får inn, slik bruktblad-butikkene gjør, er rett og slett ikke mulig. De har nok funnet ut at de tjener mer på å selge billig-poser, slik at varene flyter raskt gjennom butikken.

Selv om prisene ikke er "proffesjonelle".

Les Hakkum - Norges kuleste tegneserie.

Innlegget blei sist redigert 02.10.2008, 18:28 av Nils Petter

Nils Petter
61 år, Moss

02.10.2008, 18:26

Ja det får nok inn utrolige mengder med varer, så det er nok vanskelig for dem å vurdere hver enkelt vare. Ofte finner man varer som er overpriset og noe som er underpriset. Vi handler der og når vi har ting vi ikke trenger så gir vi til Fretex.

Annedine
32 år

02.10.2008, 21:23

Annedine skreiv:

Bruktbutikken heter fretex.

OK, Fretex kommer nok mer i loppemarked-kategorien. Jeg trodde først det var tale om en vanlig bruktbod av typen Løvås.

Amerikansk Don Rosa Index (1987-2007) til salgs:
http://duckman.pettho.com/usindex.html

Gode råd om norsk rettskriving:
LES HER

Sigvald Grøsfjeld jr.
http://duckman.pettho.com/

Sigvald
41 år, Stavanger

02.10.2008, 22:19

Skriv svar | Gå tilbake til forumoversikta ...

Andeby Online er drive av Olaf Moriarty Solstrand. Alle bilete av Disney-figurar på sidene er © DISNEY og brukt i samsvar med norsk åndsverkslov.