Andeby Online > Diskusjonsforum > På tur til Bergen (igjen)
Gå tilbake til forumoversikta ...
Side 1, 2

AC skreiv:
Guffen, har du læst den danske rapport fra vores besøg i Bergen og Stavanger i 2002?
Var den jeg tenkte på ja 
Legg meg på bordet og kall meg Donald Duk!
http://www.dingus.be - bloggen til Det Gode Selskap.
Guffen Delbekk
23 år, Halden
22.09.2008, 14:37

Jørn McDuck skreiv:
Innser nå at neste gang må vi prøve en by som IKKE er Trondheim, Halden eller Bergen. Vi har testet de tre byene der ganske grundig nå. Noen venner her på forumet som har gode forslag til nye byer å teste? Stavanger? Steinkjer? Tromsø? Hva med sørlandet...eller Finnmark?
Den gang jeg hadde geografi på skolen var verken Sørlandet eller Finnmark byer. Dersom de nå plutselig har fått bystatus er det i alle fall nye byer for meg 
-Nei til sensur eller annen ombrekking av tegneserier
donaldist
22 år, Namdalseid
28.09.2008, 20:48

donaldist skreiv:
Den gang jeg hadde geografi på skolen var verken Sørlandet eller Finnmark byer. Dersom de nå plutselig har fått bystatus er det i alle fall nye byer for meg
Skal ikke nekte for at jeg elsker å se folk gjøre narr av Jørn, men her føler jeg faktisk at han har sitt på det tørre og at jeg bør hjelpe min høye og litt dumme venn (jmf slik Mikke gjør med Langbein).
For det er nemlig ikke uvanlig blant donaldister å øke byers grenser for å få fram et standpunkt. Bare se hva vår venn Sigvald sier her:
- Stavanger er norges fjerde største by (ca. 110.000 innbyggere) og tredje største dersom man regner med Sandnes fordi bebyggelsen er sammenhengende.
På samme måte kan man si at Finnmark er en stor by siden jordoverflaten til Alta, Hammerfest, Honningsvåg, Kirkenes, Vardø og Vadsø (liste over byer er hentet fra Wikipedia) er sammenhengende. Og det samme gjelder for Sørlandet 
Guffen Delbekk
23 år, Halden
28.09.2008, 23:28

Guffen Delbekk skreiv:
For det er nemlig ikke uvanlig blant donaldister å øke byers grenser for å få fram et standpunkt. Bare se hva vår venn Sigvald sier her:
- Stavanger er norges fjerde største by (ca. 110.000 innbyggere) og tredje største dersom man regner med Sandnes fordi bebyggelsen er sammenhengende.
På samme måte kan man si at Finnmark er en stor by siden jordoverflaten til Alta, Hammerfest, Honningsvåg, Kirkenes, Vardø og Vadsø (liste over byer er hentet fra Wikipedia) er sammenhengende. Og det samme gjelder for Sørlandet :)
Så dette betyr at alle byer som ligger på et sammenhengende stykke land (slik at du kan gå mellom dem uten å bli våt på føttene) kan slås sammen sånn helt uten videre?
donaldist
22 år, Namdalseid
01.10.2008, 14:31

Jeg tolker det dithen ja 
Guffen Delbekk
23 år, Halden
01.10.2008, 23:16

I så fall er det nok riktig at sørlandet er en ny by og at Finmark er enda en ny by. Bra at dette ble oppklart da. I hele mitt liv har jeg levd i den villfarelse at Oslo var norges største by. Norges største by må jo da være den kontinentale delen av Europa (kanskje unntatt Bergen?) og Asia. Og det blir en stoooor by det!
I de forgangne tider da jeg lærte geografi visste sikkert ikke lærerne dette engang. Takk og pris for kunnskapsløftet som har løftet oss opp fra vranglærens dunkle mørke slik at våre etterkommere i det minste får lære alt det som mine lærere ikke greide å lære meg i hine dage 
donaldist
22 år, Namdalseid
02.10.2008, 22:57

Skriv svar | Gå tilbake til forumoversikta ...
Side 1, 2

Andeby Online er drive av Olaf Moriarty Solstrand. Alle bilete av Disney-figurar på sidene er © DISNEY og brukt i samsvar med norsk åndsverkslov.