Andeby Online > Diskusjonsforum > hvorfor er donald så mye dårligere i dag enn før?
Gå tilbake til forumoversikta ...

syns at donald er MYYYYYE dårligere nå enn bladet og pocket'ene var for noen år siden. eller er det bare jeg som husker så j*vlig feil og ble hjernevakset som liten?? :)
anonym and
10.08.2004, 05:55

anonym and skreiv:
syns at donald er MYYYYYE dårligere nå enn bladet og pocket'ene var for noen år siden. eller er det bare jeg som husker så j*vlig feil og ble hjernevakset som liten?? :)
Før i tiden var det en OK layout. Nå er det dessverre slik at mange tegnere er inspirert av den IMO både teite og direkte stygge og kaotiske superhelt Marvel-stilen. Dessuten fremstilles IMO de yngste (Ole, Dole og Doffen samt Hetti, Letti og Netti) dessverre stadig oftere som ukritiske, fordummede småunger.
Amerikansk Don Rosa Index (1987-2007) til salgs:
http://duckman.pettho.com/usindex.html
Gode råd om norsk rettskriving:
LES HER
Sigvald Grøsfjeld jr.
http://duckman.pettho.com/
Sigvald
41 år, Stavanger
14.08.2004, 22:52

Syns de nyere pocktebøker har blitt bedre i tegnestil. Jeg liker den Italienske tegnestilen. Runde former, enkelt å se på. Historiene derimot er selvfølgelig ikke på toppnivå. Men enkelte nye konsepter liker jeg, slik som T.N.T med donald og klodrik. Undres på når neste sånn historie kommer.
-"What your eyes see and ears hear, the mind believes. But eyes and ears alike can be decieved, only the mind can know true reality".
AlphonseCapone
24 år, Rana
14.08.2004, 23:23

TNT-historiene er jo ikkje italienske, det er jo europeiske historier, teikna av dansken Flemming Andersen og skrive av Egmont-forfattarar (Ikkje heilt sikre på kven, sånn på strak arm, men vil tippe Paul Halas.)
«Information is not knowledge. Knowledge is not wisdom. Wisdom is not truth. Truth is not beauty. Beauty is not love. Love is not music. Music is THE BEST...»
-Frank Zappa - 1940-1993. Eit stort tap.
Jørn Inge Frostad
19 år, Vestnes
14.08.2004, 23:31

Jørn Inge Frostad skreiv:
TNT-historiene er jo ikkje italienske, det er jo europeiske historier, teikna av dansken Flemming Andersen og skrive av Egmont-forfattarar (Ikkje heilt sikre på kven, sånn på strak arm, men vil tippe Paul Halas.)
De er skrevet av Lars Jensen.
Einar
22 år, Vennesla
14.08.2004, 23:51

Jeg prøver å samle alle DP'ene fra 1-100 og har litt over halvparten allerede. Jeg kjøper også de som kommer ut hver måned. Men alt i alt likte jeg både layout'n og historiene i de gamle Dp'ene bedre. Spesielt synes jeg 80-serien er god. Det er også mange andre gode serier opp gjennom årene, F.eks: 60-serien...
I'm not worthless... I can be used as a bad example:P
General med blant annet hederstitlene T.R.O.P.P.S.S.J.E.F. og T.H.O.M.A.S.
Talentfulle, Hederlige, Orienterte, Mesterlige og Allvitende Speidergeneral
Talentfulle, Raske, Ordentlige, Pålitelige, Praktiske Snartenkte Sjef for Juniorhakkespettenes Eventyrlystne Flokk.
Ted
16 år, Bergen
22.08.2004, 13:03

Jeg prøver å samle alle DP'ene fra 1-100 og har litt over halvparten allerede. Jeg kjøper også de som kommer ut hver måned. Men alt i alt likte jeg både layout'n og historiene i de gamle Dp'ene bedre. Spesielt synes jeg 80-serien er god. Det er også mange andre gode serier opp gjennom årene, F.eks: 60-serien...
I'm not worthless... I can be used as a bad example:P
General med blant annet hederstitlene T.R.O.P.P.S.S.J.E.F. og T.H.O.M.A.S.
Talentfulle, Hederlige, Orienterte, Mesterlige og Allvitende Speidergeneral
Talentfulle, Raske, Ordentlige, Pålitelige, Praktiske Snartenkte Sjef for Juniorhakkespettenes Eventyrlystne Flokk.
Ted
16 år, Bergen
22.08.2004, 13:03

Italia er såvidt jeg vet et land i Europa... :-)
Tommy
25 år, Odda
22.08.2004, 14:11

Bjørn
22.08.2004, 15:33

Tommy skreiv:
Italia er såvidt jeg vet et land i Europa... :-)
Vel.. hehe.. skal vere einig der. Det eg såklart meinte å seie var at historiene er fra Egmont, og ikkje frå det italienske forlaget Montadori. Korrigèr meg om det ikkje er det det heiter, og om det ikkje er der storparten av historiene i Donald Pocket kjem ifrå.
«Information is not knowledge. Knowledge is not wisdom. Wisdom is not truth. Truth is not beauty. Beauty is not love. Love is not music. Music is THE BEST...»
-Frank Zappa - 1940-1993. Eit stort tap.
Jørn Inge Frostad
19 år, Vestnes
22.08.2004, 15:56

Vel.. hehe.. skal vere einig der. Det eg såklart meinte å seie var at historiene er fra Egmont, og ikkje frå det italienske forlaget Montadori. Korrigèr meg om det ikkje er det det heiter, og om det ikkje er der storparten av historiene i Donald Pocket kjem ifrå.
Vel, kan godt korrigere jeg... :-) Det riktige navnet skal være Mondadori. Såvidt jeg vet er det nå Disney Italia og ikke Mondadori som produserer de italienske historiene.
Tommy
25 år, Odda
22.08.2004, 16:21

Skriv svar | Gå tilbake til forumoversikta ...

Andeby Online er drive av Olaf Moriarty Solstrand. Alle bilete av Disney-figurar på sidene er © DISNEY og brukt i samsvar med norsk åndsverkslov.