Siste oppdatering: Donald Pocket får stive permar

Hugs meg :: Registrer ny brukar

solens sønn

Andeby Online > Diskusjonsforum > solens sønn

Gå tilbake til forumoversikta ...

Noen som vet hvilket nr (og rett navn) som hadde historien som jeg tror heter solens sønn?
På vei opp ett fjell møter skrue & co på en eneboer som sier at skatten de leter etter, som jeg tror kaltes solens sønn, (som er ett "gullfat" med edelstener påfestet), ligger på bunnen av den dypeste innsjøen.
Skrue finner fatet men under en krangel med rikerud havner fatet utfor fjellet og lander i den dypeste innsjøen...

wizz

10.08.2004, 14:43

Den var i et ekstrablad i 1992... i mars? Og den heter Solens sønn. Hvis det er den jeg tror du mener, da. Det er Gudbrand Gråstein og ikke Rikerud som er skurken, forresten.

da da da og hepp.

Kristin
22 år, Trondheim

10.08.2004, 14:59

...For øvrig Don Rosa's aller fyrste Onkel Skrue-historie, og Disney-historie generelt, skreve for det amerikanske bladforlaget Gladstone i 1987.

«Information is not knowledge. Knowledge is not wisdom. Wisdom is not truth. Truth is not beauty. Beauty is not love. Love is not music. Music is THE BEST...»

-Frank Zappa - 1940-1993. Eit stort tap.

Jørn Inge Frostad
19 år, Vestnes

10.08.2004, 16:07

Javisst du har helt rett. Det var Guldbrand.
Har du kanskje noen hete tips om hvor man kan snuse opp gamle blader med Don rosa- historier?
Har kjøpt alle i alle år men etter mange år i kjelleren hos foreldrene mine med stadige barnebesøk i huset er mange ikke til å finne...

wizz

12.08.2004, 15:43

Hvis du bor i nærheten av et bibliotek eller brukthandel, så er det to naturlige leteplasser. I tillegg kan du lete i tegneseriebutikker (eller selger de bare nye blader? Hva vet jeg.) og nettauksjoner...

"Oooorrrgle! Dooorrrgggle! Dooorrrffen!"

fiskebolla
Harstad

12.08.2004, 19:10

Kristin skreiv:

Den var i et ekstrablad i 1992... i mars? Og den heter Solens sønn. Hvis det er den jeg tror du mener, da. Det er Gudbrand Gråstein og ikke Rikerud som er skurken, forresten.

http://duckman.pettho.com/sc_story/ar102.html

Det finnes to norske utgaver av "Solens sønn":

Ekstra #3 1992 som ble utgitt sammen med
DD&Co 12/1992. Det er cover på dette ekstraheftet.

Walt Disney's Hall of Fame, vol 1 (Mars 2004)

Amerikansk Don Rosa Index (1987-2007) til salgs:
http://duckman.pettho.com/usindex.html

Gode råd om norsk rettskriving:
LES HER

Sigvald Grøsfjeld jr.
http://duckman.pettho.com/

Sigvald
41 år, Stavanger

14.08.2004, 23:08

Leste nettopp denne historia fra det ekstra baldet. Digger den. Liker spesiellt den delen da den gamle brua går sønder og sammen og Donald springer på plankene.
For ikke snake om eksplosjonen :)

-"What your eyes see and ears hear, the mind believes. But eyes and ears alike can be decieved, only the mind can know true reality".

AlphonseCapone
24 år, Rana

14.08.2004, 23:20

Må innrømme at eg foretrekker originalen, til tross for at det ikkje er ein Disney-serie.

«Jeg håper virkelig at vi slipper Andeby-online-liknende tilstander her.» (Sigvald)

Olaf Moriarty Solstrand
26 år, Tromsø

17.08.2004, 13:07

Hvilken original mener du? Petrwillaby papers-originalen eller den Rosa lavede som ung, 11 år før PP? (Hihi)

Remember: It all started with a mouse

AC
29 år, Danmark

17.08.2004, 13:34

Jeg kjøpte ekstraheftet Solens sønn for kun 4 kr. på lesehesten, og en venn av meg fikk tak i "fra OL til lillehammer" tror jeg den het, og den også kun for 4 kr. ;)

I'm not worthless... I can be used as a bad example:P

General med blant annet hederstitlene T.R.O.P.P.S.S.J.E.F. og T.H.O.M.A.S.
Talentfulle, Hederlige, Orienterte, Mesterlige og Allvitende Speidergeneral

Talentfulle, Raske, Ordentlige, Pålitelige, Praktiske Snartenkte Sjef for Juniorhakkespettenes Eventyrlystne Flokk.

Ted
16 år, Bergen

21.08.2004, 11:35

Skriv svar | Gå tilbake til forumoversikta ...

Andeby Online er drive av Olaf Moriarty Solstrand. Alle bilete av Disney-figurar på sidene er © DISNEY og brukt i samsvar med norsk åndsverkslov.