Andeby Online > Diskusjonsforum > Indekser i papir
Gå tilbake til forumoversikta ...

Ikke dårlig //forsøk// på morsomhet. Dårlig //oppfattelse// av morsomhet.
For at jeg skal skjønne en spøk må det enten være et smilefjes, et "hehe" eller en "bare tulla" der
Tidligere ANDonym
••••••••••••••Why are you wearing that stupid man suit? -Frank the Rabbit••••••••••••••••
Kvitsund Gymnas!
Kjetil Golid
17 år, Tinn
14.05.2006, 21:34

ANDonym skreiv:
Øystein Skartsæterhagen skreiv:
...det kjente bandet Pengebingebyggets sang «Sløv uten Bubleslurp»:
Penger er for onkel Skrue,
kun papir for meg.
Så lenge jeg har penger til matroslue
kan gjerne Donaldisten bli nettavis for meg!
Er dette virkelig et band?
Øystein har sånn jeg forstår det bare laget et ekstra vers til **//postgiro//** **byggets** //Sløv// //uten// //dop// 
www.lyricsdownload.com/postgirobygget-slv-uten-dop-lyrics.html
(phuu, strevsomt å få til de ** og // riktig du
)
Filch, do something constructive! Find Peeves!
Innlegget blei sist redigert 14.05.2006, 21:54 av Andungen
Andungen
19 år
14.05.2006, 21:51

Øystein Skartsæterhagen skreiv:
ANDonym skreiv:
Er dette virkelig et band?
Nei, men det er virkelig et heller dårlig forsøk på en morsomhet.
Jeg syns du var både oppfinnsom og morsom jeg. Vet ikke om det er noen trøst men...
ばか! (Baka!)
Chrisron
31 år, Tønsberg
14.05.2006, 22:11

Same her. Har hatt «(8) Pengebingebygget -- Sløv uten Bubleslurp» som MSN-subnick heilt sidan i går. (og (8) er MSN-språk for eit noteteikn.)
Olaf Moriarty Solstrand
26 år, Tromsø
14.05.2006, 22:17

ANDonym skreiv:
For at jeg skal skjønne en spøk må det enten være et smilefjes, et "hehe" eller en "bare tulla" der
Dette får meg til å tenke på en ordentlig fin historie (fra DD 43, 1993, ifølge Inducks) der Donald prøver å selge Skrue en robot. Han skryter av alle de fantastiske tingene denne roboten kan gjøre, blant annet at den kan vanne planter, lage kaffe og at den «ler i 4,7 sekunder hvis eieren slår en vits» -- noe salgsobjektet selv kommenterer med: «Var det morsomt? Skal jeg le nå?». (Jeg tar forbehold om at det kan hende jeg husker antallet sekunder feil).
Chrisron skreiv:
Jeg syns du var både oppfinnsom og morsom jeg. Vet ikke om det er noen trøst men...
Joda. Det er alltid en hyggelig overraskelse når jeg får vite at noe jeg syntes var morsomt faktisk oppfattes slik av andre også.
Hofstadter's Law: "It always takes longer than you expect, even when you take into account Hofstadter's Law". (Douglas R. Hofstadter)
Øystein Skartsæterhagen
23 år, Trondheim
15.05.2006, 01:05

erikh skreiv:
Indekset jeg prater om har kolonne for utgivelsesår i USA, kode, amerikansk og norske titler, norske utgivelser, noen av de amerikanske utgivelsene, antall sider samt noen få kommentarer. (f.eks. om endringer er gjort) Jeg prøvde å legge ut litt, men det kom ikke ut som tenkt så jeg tok det vekk igjen.
NB: Vent gjerne til du får se utgaven som vil komme i 2008!
Hvordan ligger det an med disse planene nå? Kommer det et nytt Carl Barks-indeks når CBSV er ferdig?
Nestor Burma
43 år, Trondheim
12.09.2008, 10:23

Nestor Burma skreiv:
Hvordan ligger det an med disse planene nå? Kommer det et nytt Carl Barks-indeks når CBSV er ferdig?
Egmont lanserte i hvertfall det som en av planene for ekstra-boksene til CBSV. Men det gikk jo folk som Chrisron, Krice, MikroMidas og Kent klart og bastant ut mot:
http://www.andebyonline.com/forum/i51798/#51798
Jeg håper dog stadig at Egmont gjør alvor av planene om et nytt slikt indeks, for med tanke på de standhaftige motforestillingene mot et slikt indeks som dukket opp her i forumet, gidder i hvert fall ikke jeg (med mindre Erik instendig ber meg om det) gå i gang med noe slikt på egenhånd (hvorfor i allverden skulle jeg bruke masse fritid bare for at enkelte skal få spare noen få hundrelapper???).
Amerikansk Don Rosa Index (1987-2007) til salgs:
http://duckman.pettho.com/usindex.html
Gode råd om norsk rettskriving:
LES HER
Sigvald Grøsfjeld jr.
http://duckman.pettho.com/
Innlegget blei sist redigert 12.09.2008, 11:04 av Sigvald
Sigvald
41 år, Stavanger
12.09.2008, 10:50

Er det noen indeks som inneholder informasjon om ikke-disneyseriene også? Hva med de datoene/årstallene Barrier har "forsket" seg frem til som datoen Barks leverte fra seg historiene sine? Og kryssreferanser (bl. a. hvilke forsider som hører med til hvilke historier)?
-Nei til sensur eller annen ombrekking av tegneserier
donaldist
22 år, Namdalseid
12.09.2008, 12:57

Både ikke-disney-serierne og forsider er medtaget i det danske indeks - men dette er også uddateret nu, og udsolgt.
Remember: It all started with a mouse
AC
29 år, Danmark
13.09.2008, 21:23

Sigvald skriver at han synes det blir for mye jobb å lage et nytt Barks-inmdeks. Må si meg enig i det. Selv om jeg har oppdatert indekset fortløpende på min datamaskin skal alle opplysninger sjekkes, en må finne en hensiktsmessig layout, skaffe trykker osv osv. Jeg blir svett bare ved tanken!
16.09.2008, 07:27

erikh skreiv:
Sigvald skriver at han synes det blir for mye jobb å lage et nytt Barks-indeks.
Det er ikke nødvendigvis for mye jobb - det er bare det at folks "negativitet" virker så demotiverende.
Amerikansk Don Rosa Index (1987-2007) til salgs:
http://duckman.pettho.com/usindex.html
Gode råd om norsk rettskriving:
LES HER
Sigvald Grøsfjeld jr.
http://duckman.pettho.com/
Sigvald
41 år, Stavanger
16.09.2008, 08:58

erikh skreiv:
Selv om jeg har oppdatert indekset fortløpende på min datamaskin skal alle opplysninger sjekkes, en må finne en hensiktsmessig layout, skaffe trykker osv osv. Jeg blir svett bare ved tanken!
Det har jeg full forståelse for. Det er dessuten ikke sikkert at behovet er så stort for et indeks på papir nå i disse digitale tider. Dermed kan man kanskje risikere å legge ned masse arbeid i et indeks som aldri blir solgt.
For min egen del så er ikke behovet så stort lenger må jeg innrømme;
- med CBSV har jeg fått alt av Barks komplett.
- hvert bind av CBSV inneholder et oppdatert indeks for historiene og tegningene i den aktuelle boken, til sammen blir det et komplett indeks over norske utgivelser.
- med COA kan jeg ellers finne alt jeg måtte lure på når det gjelder Disney-utgivelser
- og med COAs mulighet for å indeksere egen samling så har jeg også fått et godt oppslagsverktøy for mine egne bøker og blader.
I gamle dager, før datamaskiner og internett, så var et indeks på papir eneste mulighet til å få en oversikt over alle utgivelser. Slik er det ikke lenger.
Jeg tror derfor jeg vil konkludere slik;
- Dersom du kommer til meg og sier "Værsågod, her er et fiks ferdig Barks-indeks, oppdatert frem til 2008, det koster så og så mye, så ville jeg nok sagt "takk for det" og betalt med glede.
- Men dersom du spør om det jeg har noe behov for et nytt indeks så er svaret strengt tatt nei.
- Og dersom du spør om et godt råd, om det er noen vits i å legge ned masse arbeid i å produsere et papirindeks i 2008, så ville jeg nok vært litt tvilende til det. Ikke negativ, bare en smule skeptisk.
Slik ser jeg det. For andre kan nok behovet være annerledes, bl.a. for dem som ikke har CBSV.
Nestor Burma
43 år, Trondheim
16.09.2008, 09:41

Eg trur at eg med tida kjem til å laste ned og reprodusere ein privat kopi av Barks-delen av Inducks, sånn i tilfelle Inducks mot formodning kjem til å forsvinne ein dag. Men eit indeks på papir har eg ikkje bruk for. Foretrekker søkbare databaser.
Olaf Moriarty Solstrand
26 år, Tromsø
16.09.2008, 10:39

Skriv svar | Gå tilbake til forumoversikta ...

Andeby Online er drive av Olaf Moriarty Solstrand. Alle bilete av Disney-figurar på sidene er © DISNEY og brukt i samsvar med norsk åndsverkslov.