Andeby Online > Diskusjonsforum > De fire temperamentene
Gå tilbake til forumoversikta ...

MatsGull skreiv i ein annan tråd:
Alltid moro å lese tekster der folk fordyper seg i særdeles enkle saker.
Apropos dette ... Eg var på biblioteket i dag, og lånte (innlån, forsåvidt) ei hovudfagsoppgåve frå Statens bibliotek- og informasjonshøgskole 1993, der to studentar (Sølvi Kristiansen og Hilde Anita Magnussen) har tatt for seg læra om dei fire temperamentene (som stammer tilbake til Hippokrates) og relaterer desse til den moderne teikneseriefiguren, Donald, for å sjå på korleis dei enkelte temperamenta og temperamentsskifta er med på å drive historia fram, og om dei har ein funksjon som drivkraft i handlinga i den enkelte historia. Ein veldig interessant tekst, sjølv om eg ikkje har hatt tid til å sjå så nøye på han enno, men eg måtte nesten nemne det her.
Historiene som er brukt som døme er forsåvidt:
Melankolikeren: «Et ydmykt null» (45/92), «Fredag den trettende» (39/79), «Landeveiens riddere» (36-37/87)
Sangvinikeren: «Det magiske timeglasset» (Fin gammel årgang), «Gode naboer» (Fin gammel årgang), første historie (ukjent tittel) (38/65), «Popstjernen» (7/79)
Kolerikeren: «Modige menn» (23/80), «Ståhei på stram line» (Sommer-ekstra 1987), «Tvilsomt talent» (33/87), «I totempælens land» (Jubileumsboken), «Dørselgeren» (Jubileumsboken), «Treet» (41/80)
Flegmatikeren: «Vårlig virksomhet» (35/80), «Donald Duck ordner alt» (27/87), «Donald Duck og bjørnen» (48/79), «Søpp, søpplere, søpplest» (2/79)
Døme på historier der Donald skifter mellom fleire temperamenter på kort tid: «Kappseilas i Sydhavet» (Jubileumsboken), «De glade vandrere» (44/76), «Nyttårsforsett» (53/92), «Klossmajoren» (39/65)
Må seie at eg synest at dette var utruleg interessant lesning.
Olaf Moriarty Solstrand
26 år, Tromsø
24.04.2006, 20:41

Så herlig! Tror du denne er å få tak i på andre bibliotek, eller kom den fra et eget arkiv?
(Jeg må bare spørre) Hadde du fått et tips, eller bladde du gjennom hovedfagsoppgavene fra Statens bibliotek- og informasjonshøyskole 1993 rent tilfeldig :)
"Det er harde tider, gamle venn."
S.N.U.F.S - Savner Nevneverdig Ukentlige Forsider av Santanach
MatsGull
20 år, Kongsvinger
24.04.2006, 20:58

MatsGull skreiv:
Så herlig! Tror du denne er å få tak i på andre bibliotek, eller kom den fra et eget arkiv?
Ikkje eiget arkiv nei. Den er tilgjengeleg for utlån på biblioteka på Høgskolen i Oslo og Høgskolen i Hedmark, og dei fleste bibliotek godtar å låne inn bøker frå andre bibliotek for deg om du ber om det. (Og er du låner på eit Bibsys-bibliotek kan du faktisk bestille den sjølv på nett og hente den på ditt bibliotek.)
(Jeg må bare spørre) Hadde du fått et tips, eller bladde du gjennom hovedfagsoppgavene fra Statens bibliotek- og informasjonshøyskole 1993 rent tilfeldig :)
Eg søkte faktisk etter Donald Duck i Bibsys ( http://ask.bibsys.no ) fordi eg var interessert i å finne ut kva ein eigentleg kan finne av faglitteratur om Donald (klarer eg å få til ei skikkeleg oversikt kunne den kanskje bli lagt ut på Andeby Online òg). Veldig mykje tull ein må bla gjennom, ettersom ein ved søk på Donald Duck får opp alt som finst av Donald-teikneseriar og sånt i tillegg til faglitteraturen, men det er mykje spennande som skjuler seg der.
Frå før av har eg lånt Helge Søftelands «Donald Duck & Co : god litteratur?», ei semesteroppgåve i medievitskap på Høgskulen i Volda frå 2000, der Søfteland analyserer trilogien om «Mikke Mus og Issverdet» (Tåkefyrsten!). Berre ei semesteroppgåve, så det var litt overraskande at den i det heile tatt var til utlån, men absolutt interessant lesning.
Og det finst mykje meir der ute som eg kjem til å låne når eg er heime i Noreg igjen.
----------
Etter å ha lest denne hovudfagsoppgåva har eg forsåvidt fått lest «Donald Duck - Et ydmykt null» igjen. Er det berre meg, eller er dette Van Horn på sitt **beste?**
«Jeg håper virkelig at vi slipper Andeby-online-liknende tilstander her.» (Sigvald)
Skriver flytande fjøslatin
Innlegget blei sist redigert 24.04.2006, 21:22 av Olaf Moriarty Solstrand
Olaf Moriarty Solstrand
26 år, Tromsø
24.04.2006, 21:21

Olaf Solstrand skreiv:
Veldig mykje tull ein må bla gjennom, ettersom ein ved søk på Donald Duck får opp alt som finst av Donald-teikneseriar og sånt i tillegg til faglitteraturen..
Kremt, kremt, når begynte Donald-tegneserier å bli tull?
Tidligere ANDonym
••••••••••••••Why are you wearing that stupid man suit? -Frank the Rabbit••••••••••••••••
Kvitsund Gymnas!
Kjetil Golid
17 år, Tinn
24.04.2006, 21:25

Donald-teikneseriar *og sånt*. Når ein leiter etter faglitteratur som er skrive av Donald, er det plagsomt å få opp treff som «Disney's Min lille kosebok» og «Donald Ducks jubileumsvitser 1998» og «Lær alfabetet med Donald Duck» og sånt ...
Olaf Moriarty Solstrand
26 år, Tromsø
24.04.2006, 21:49

Jeg husket ikke denne tråden, men det demret for meg da jeg søkte om det var skrevet noe her om en viss hovedoppgave jeg nå endelig har fått låne fra HiO :)
Jeg synes ikke oppgaven gjorde noe særlig mer enn å eksemplifisere de fire temperamentene (som forøvrig var en ny lære for meg) på en lettfattelig måte; at Donald har et variert følelsesliv og at det driver historiene vet man jo fra før. Stusser litt på at det er konkludert med at Donald først og fremst er sangviniker, for de trekkene jeg synes er aller mest ham - vilje, selvsikkerhet, sinne - er jo typisk kolerikeren.
Men oppgaven i seg selv var interessant i all sin predigitale sjarme, med skrivemaskinskrift på gulnede ark og pålimte kopierte serieruter. Her har det vært jobbet.
"Det er harde tider, gamle venn."
S.N.U.F.S - Savner Nevneverdig Ukentlige Forsider av Santanach
MatsGull
20 år, Kongsvinger
31.08.2008, 15:51

Skriv svar | Gå tilbake til forumoversikta ...

Andeby Online er drive av Olaf Moriarty Solstrand. Alle bilete av Disney-figurar på sidene er © DISNEY og brukt i samsvar med norsk åndsverkslov.