Siste oppdatering: Donald Pocket får stive permar

Hugs meg :: Registrer ny brukar

Tidenes kuleste ekstradings ...

Andeby Online > Diskusjonsforum > Tidenes kuleste ekstradings ...

Gå tilbake til forumoversikta ...

Alle må kjøpe Donald Duck & Co 34/2008 (den som kjem i butikkane i neste veke).

Bladet er heilt gjennomsnittleg, men ekstratingen er fantastisk.

(Ja, den LYSER!)

«Jeg håper virkelig at vi slipper Andeby-online-liknende tilstander her.» (Sigvald)
Skriver flytande fjøslatin

Olaf Moriarty Solstrand
26 år, Tromsø

15.08.2008, 16:39

Og en liten tilleggsanbefaling: Vent til det blir mørkt ute, slå av alle lys og skru på Lille Hjelper. Jeg har prøvd det, og synes godt det kunne vært med i åpningsseremonien i OL!

Tommy
25 år, Odda

15.08.2008, 17:33

Skulle bare ønske den var i metall i stedet for plast, men kul er den!
Akkurat nå står den på tven ved siden av en engel i stua (på den andre siden står Donald).

Gnastyface
40 år, Kristiansand

15.08.2008, 18:38

Olaf Moriarty Solstrand skreiv:

Bladet er heilt gjennomsnittleg, men ekstratingen er fantastisk. (Ja, den LYSER!)

Litt synd da at selve pæren ikke er helt i tråd med original-designet:
http://duckman.pettho.com/characters/helper.html
(jfr. spissen øverst), men jeg skal nok uansett sikre meg en slik. Det fulgte forresten med en modell av Lille Hjelper også for noen år siden.

Amerikansk Don Rosa Index (1987-2007) til salgs:
http://duckman.pettho.com/usindex.html

Gode råd om norsk rettskriving:
LES HER

Sigvald Grøsfjeld jr.
http://duckman.pettho.com/

Innlegget blei sist redigert 15.08.2008, 19:13 av Sigvald

Sigvald
41 år, Stavanger

15.08.2008, 19:10

Ja, det gjorde det, og på det tidspunktet var det tidenes kulaste ekstradings. Berre synd at potetmelhovudet med gult ballongskinn gjekk veldig lett i stykker.

Det er forresten ein slags liten spiss på toppen, men vinkelen eg har tatt biletet frå er ikkje den aller beste (eg har aldri titulert meg meisterfotograf, for å seie det sånn). Ser for meg at hadde den vore så spiss som Rosa-varianten kunne den fort ha blitt relativt farlig å distribuere som leike til små born.

Og det er ikkje akkurat ein kjempespiss på lyspærehovudet i Barks' «The Cat Box» heller, det er meir ein liten prikk, så dersom det er den første historia du omtaler som «original-designet» er den faktisk ikkje så langt unna.

«Jeg håper virkelig at vi slipper Andeby-online-liknende tilstander her.» (Sigvald)

Innlegget blei sist redigert 15.08.2008, 20:02 av Olaf Moriarty Solstrand

Olaf Moriarty Solstrand
26 år, Tromsø

15.08.2008, 20:01

Den kan være så kul den bare vil. Den kommer uansett ikke til å holde mer enn en dag eller to før den går i stykker (jfr. skritttelleren denne uken som varte mindre et døgn).

Nestor Burma
43 år, Trondheim

15.08.2008, 22:12

Så du fikk den til å virke såpass lenge? Imponert! Min skrittellar nekter å passere nullmerket.

Innbiller meg at ein pyntestatuett ikkje har like stort potensiale for å gå i stykker som det som i Donald-samanheng passerer for bruksgjenstandar. Ein skal ikkje akkurat sjonglere med denne hjelparen. Pæra kjem til å gå etterkvart, men den vil jo framleis vera pen å sjå på.

Olaf Moriarty Solstrand
26 år, Tromsø

15.08.2008, 23:22

Kommer til å vare lenge for min del, for den kommer til å få stå i fred i mitt bibliotek.

Hva ungene gjør med sine, er nok et annet spørsmål....

"Barometeret faller, Onkel Donald"
"Så spikre det opp igjen, jeg kan ikke gjøre alt her ombord"

whitesand
39 år, Kristiansund

15.08.2008, 23:31

Olaf Moriarty Solstrand skreiv:

Så du fikk den til å virke såpass lenge? Imponert! Min skrittellar nekter å passere nullmerket.

Innbiller meg at ein pyntestatuett ikkje har like stort potensiale for å gå i stykker som det som i Donald-samanheng passerer for bruksgjenstandar. Ein skal ikkje akkurat sjonglere med denne hjelparen. Pæra kjem til å gå etterkvart, men den vil jo framleis vera pen å sjå på.

Sikker på at du har forstått det med skritteller, Olaf? Du må bevege deg for å at den skal virke... ;-)

www.olavskulen.no

Innlegget blei sist redigert 16.08.2008, 00:00 av Elise

Elise
49 år, Stord

15.08.2008, 23:59

Dersom man går ut fra at alle de tingene som følger med Donald-bladet skal stilles ut på peishyllen og ikke lekes med så vil de sikkert vare i årevis.

Men Donald er et blad for barn. Små barn. Dersom ting ikke tåler lek så har de ingenting i Donald å gjøre.

Dere voksne som ser på Donald-bilagene som pyntegjenstander har egentlig ikke stemmerett.

Nestor Burma
43 år, Trondheim

17.08.2008, 01:56

Nestor Burma skreiv:

Dersom man går ut fra at alle de tingene som følger med Donald-bladet skal stilles ut på peishyllen og ikke lekes med så vil de sikkert vare i årevis.

Men Donald er et blad for barn. Små barn. Dersom ting ikke tåler lek så har de ingenting i Donald å gjøre.

Dere voksne som ser på Donald-bilagene som pyntegjenstander har egentlig ikke stemmerett.

He he, du har nok et poeng der.....
Da har nok de fleste ting som kommer i Donald ingenting der å gjøre, siden mesteparten ikke tåler noe særlig lek..

"Barometeret faller, Onkel Donald"
"Så spikre det opp igjen, jeg kan ikke gjøre alt her ombord"

whitesand
39 år, Kristiansund

17.08.2008, 10:21

whitesand skreiv:

Nestor Burma skreiv:

He he, du har nok et poeng der.....
Da har nok de fleste ting som kommer i Donald ingenting der å gjøre, siden mesteparten ikke tåler noe særlig lek..

Nemlig. Det er det som er den triste og paradoksale sannhet. :-P

Nestor Burma
43 år, Trondheim

18.08.2008, 07:54

Skriv svar | Gå tilbake til forumoversikta ...

Andeby Online er drive av Olaf Moriarty Solstrand. Alle bilete av Disney-figurar på sidene er © DISNEY og brukt i samsvar med norsk åndsverkslov.