Andeby Online > Diskusjonsforum > Bladbutikker i oslo?
Gå tilbake til forumoversikta ...

Er i Oslo nå, og har tenkt meg innom "lucky eddie", og "spøk og spenning" for å prøve å få fatt i noen manglende blader.
Vet at jeg må ta grorudbanen, men er det noen som vet hvilken stasjon som er best å gå av på?
Gikk ellers forbi tronsmo, men de var allerede stengt for dagen. Men i morgen skal jeg dit også..
"Barometeret faller, Onkel Donald"
"Så spikre det opp igjen, jeg kan ikke gjøre alt her ombord"
whitesand
39 år, Kristiansund
01.08.2008, 00:01

whitesand skreiv:
Er i Oslo nå, og har tenkt meg innom "lucky eddie", og "spøk og spenning" for å prøve å få fatt i noen manglende blader.
Vet at jeg må ta grorudbanen, men er det noen som vet hvilken stasjon som er best å gå av på?
Gikk ellers forbi tronsmo, men de var allerede stengt for dagen. Men i morgen skal jeg dit også..
Det passer vel egentlig ikke spesielt godt med T-bane til noen av disse butikkene.
Trikk er nok det beste valget; men det er jo mulig å ta T-bane til Carl Berners Plass og gå ned trondheimsveien til Lucky Eddie.(7 minutter,ca?). Fra Lucky Eddie bruker du ca. 10 minutter på gå til Spøk og Spenning. Lucky Eddie har et enormt utvalg av brukte serier i de fleste kategorier, så der vil du nok ha mulighet til å korte ned mankolistene. Spøk og spenning har også mye (og Åge har også godbiter liggende på bakrommet, så du må evt. spørre)
Drikaton.
Guffen D. - sannsynligvis den morsomste skribenten i nyere, norsk nett-donaldisme
Drikaton
45 år, Nittedal
01.08.2008, 00:30

Lucky Eddie har et busstopp like i nærheten. Jeg tok hvertfall buss dit forrige gang. Husker desverre ikke bussnummeret, men det får du sikkert greie på hvis du tar deg en tur innom trafikanten.
ばか! (Baka!)
Chrisron
31 år, Tønsberg
01.08.2008, 00:49

Takker for tipsene!
Men jeg må nok ta T-banen, fordi jeg har lovet mine sønner en tur med den.
Vet at Lucky eddie har kjempeutvalg, det er ikke for ingenting at den er innbakt i ferieplanene. Spørs bare hvor enig fruen er da....
whitesand
39 år, Kristiansund
01.08.2008, 08:46

whitesand skreiv:
Takker for tipsene!
Men jeg må nok ta T-banen, fordi jeg har lovet mine sønner en tur med den.
Vet at Lucky eddie har kjempeutvalg, det er ikke for ingenting at den er innbakt i ferieplanene. Spørs bare hvor enig fruen er da....
Hvis du tar T-bane, er det også en rund-rute som går via Carl Berners Plass. Tror kanskje dette er rute 6. Lykke til med turen .. og du får sørge for å blidgjøre fruen med noe nips i forkant av Lucky Eddie...
Drikaton.
Guffen D. - sannsynligvis den morsomste skribenten i nyere, norsk nett-donaldisme
Drikaton
45 år, Nittedal
01.08.2008, 09:32

Dersom du leser nye amerikanske tegneserier kan jeg i tillegg anbefale Outland, som ligger på Jernabetorget, Østbanehallen.
Superboy
48 År. Anbefales: MIRANDA av Inkalill
Øyvind Braaten
49 år, Sarpsborg
01.08.2008, 17:13

Ble bra napp hos Tronsmo, Carl Barks greatest Duck tales stories vol. 1 og 2
Barks/Rosa collection vol 1 og 2, samt litt Batman.
Outland har vi vært innom før, både på Østbanen, og på Paleet, men deres utvalg er nok litt på siden av min interesse da.
Guttene mine ble hvertfall fornøyd med T-baneturene, og han far var fornøyd med tegneseriene. Alt i alt en bra ferie...
whitesand
39 år, Kristiansund
02.08.2008, 21:21

Off topic: Ta med ungene til London. Undergrunnsbanen der nede er det beste kollektivtransportsystemet eg har vore borti.
«Jeg håper virkelig at vi slipper Andeby-online-liknende tilstander her.» (Sigvald)
Olaf Moriarty Solstrand
26 år, Tromsø
02.08.2008, 22:47

Olaf Moriarty Solstrand skreiv:
Off topic: Ta med ungene til London. Undergrunnsbanen der nede er det beste kollektivtransportsystemet eg har vore borti.
Du har med andre ord ikke vært i Moskva - undergrunnsstasjonene der er praktfulle.
whitesand skreiv:
Ble bra napp hos Tronsmo, Carl Barks greatest Duck tales stories vol. 1
Hadde Outland-systemet fungert skikkelig kunne jeg også skrytt over å ha hatt denne i min samling :-(
Jeg gjorde forøvrig også en grei handel idag. Jeg var innom Løvås og kom over de 4 store hvite bøkene som jeg stadig manglet i min samling. De var til og med litt nedsatt i pris i forhold til tidligere - så jeg slo likegodt til. Dermed er min samling av de store hvite (pluss to oransje) bøker endelig komplett - 15 år etter at serien ble avsluttet :-)
Amerikansk Don Rosa Index (1987-2007) til salgs:
http://duckman.pettho.com/usindex.html
Gode råd om norsk rettskriving:
LES HER
Sigvald Grøsfjeld jr.
http://duckman.pettho.com/
Innlegget blei sist redigert 02.08.2008, 23:44 av Sigvald
Sigvald
41 år, Stavanger
02.08.2008, 23:42

Sigvald skreiv:
Hadde Outland-systemet fungert skikkelig kunne jeg også skrytt over å ha hatt denne i min samling :-(
Nekter dei å ta den inn til deg? Pussig, eg har aldri hatt problemer med sånt på Outland.
«Jeg håper virkelig at vi slipper Andeby-online-liknende tilstander her.» (Sigvald)
Olaf Moriarty Solstrand
26 år, Tromsø
02.08.2008, 23:55

Olaf Moriarty Solstrand skreiv:
Sigvald skreiv:
Nekter dei å ta den inn til deg? Pussig, eg har aldri hatt problemer med sånt på Outland.
Nei, de har bestilt den adskillige ganger, den dukker bare aldri opp her i Stavanger.
LES HER
Sigvald Grøsfjeld jr.
Sigvald
41 år, Stavanger
03.08.2008, 00:16

Denne koster rundt 12 pund inkl. frakt hvis du bestiller den direkte fra Amazon UK. Og sendingene derfra komme vanligvis i løpet av 2-3 dager.
Blir man lykkelig av å være klok? Nei. Å være intelligent er som å ha firehjulstrekk på bilen. Den eneste forskjellen er at du kjører deg fast på mer fjerntliggende steder.
Nils Petter
61 år, Moss
03.08.2008, 12:54

På Tronsmo er det en grei policy på pris: $ 8.90, blir 89.- kr.
Med andre ord en dollarkurs som er det dobbelte av hva den egentlige kursen er.
Men jeg klager ikke, når først en bladforhandler tar på seg å importere små kvanta av en serie til spesielt interesserte, må de få litt igjen for det også.
Hos Lucky Eddie fikk jeg også tak i den siste gullboka jeg manglet, nemlig Ruteress. Så da er den serien også komplett, inkl Juleboka, som jeg regner som en del av gullbokserien.
Innlegget blei sist redigert 03.08.2008, 19:50 av whitesand
whitesand
39 år, Kristiansund
03.08.2008, 19:48

whitesand skreiv:
Så da er den serien også komplett, inkl Juleboka, som jeg regner som en del av gullbokserien.
Og jeg er enig med deg - i norsk sammenheng er det ingen grunn til å skille den boken fra de 17 andre. I dansk og svensk sammenheng er situasjonen derimot annerledes p.g.a. den avvikende fargen på coveret.
LES HER
Sigvald Grøsfjeld jr.
Sigvald
41 år, Stavanger
03.08.2008, 20:50

Skriv svar | Gå tilbake til forumoversikta ...

Andeby Online er drive av Olaf Moriarty Solstrand. Alle bilete av Disney-figurar på sidene er © DISNEY og brukt i samsvar med norsk åndsverkslov.