Andeby Online > Diskusjonsforum > Sommeragurkdiskusjon 1: Donaldistiske drømmer
Gå tilbake til forumoversikta ...

Hu og hei, det er sommer og noen spiser sei. Hva med diskusjonen: "Har du hatt en donaldistisk drøm?"?
Et noe spesielt tema, og jeg føler meg sikker på at den er helt ny for dette forumet. Men altså, finnes det noen som er så nerdete der ute at de faktisk drømmer om Donald-ting?
I natt drømte jeg at jeg til min store overraskelse så at bladet "Mikke Krim" var tilbake i butikkhyllene. Bladet hadde fått nytt format, og var nå i B5-format. I tillegg var et annet nytt månedlig hefte kommet i salg. Jeg husker dessverre ikke tittelen på dette, men kanskje noen der ute vet det??
Kjør diskusjon!
Tommy
24 år, Odda
08.07.2008, 22:19

Jeg har faktisk en gjenganger. Jeg går inn en dør, ned en trapp og bortover en lang korridor. Så kommer jeg ut på en underjordisk jernbanestasjon. På perrongen ligger det en Narvesen-butikk. Jeg går inn, og i bladhylla finner jeg amerikanske Disney-utgaver med Barks- og Murry-historier som jeg ikke har lest.
Blir man lykkelig av å være klok? Nei. Å være intelligent er som å ha firehjulstrekk på bilen. Den eneste forskjellen er at du kjører deg fast på mer fjerntliggende steder.
Nils Petter
61 år, Moss
09.07.2008, 11:53

Før min samling af Barks-albums blev komplet drømte jeg engang at jeg var et sted hvor jeg fandt de jeg netop da manglede mest.
Ved egentlig ikke om det er særlig nørdet at drømme om det som interesserer én mest? 
Remember: It all started with a mouse
AC
28 år, Danmark
09.07.2008, 21:31

AC skreiv:
Ved egentlig ikke om det er særlig nørdet at drømme om det som interesserer én mest? :-D
Selvsagt ikke. Alle som vanker her inne er vel mer eller mindre opptatt av Donald, og da er det ikke så veldig unaturlig om Donald en sjelden gang dukker opp i drømmene også. Jeg drømmer forsåvidt ofte såpass spesielle drømmer at alle mine drømmer kan karakteriseres som nerdete. Jeg kom på at jeg en gang i en msn-samtale fortalte om en donaldistisk drøm jeg hadde hatt, og etter å ha kikket i loggen fant jeg ut at jeg hadde denne drømmen i 2004 (ja, i enkelte tilfeller har jeg såpass god hukommelse at jeg kan huske samtaler jeg hadde for fire år siden). Drømmen var slik:
Jeg fikk telefon fra Noel Van Horn, som var norsklærer på en skole i Norge, og snakket norsk med amerikansk aksent. Grunnen til at han ringte til meg, var fordi at David Gerstein (som var redaktør) hadde bedt han fortelle meg at jeg måtte skrive ferdig et manus til en 10-siders Mikke Mus-historie. Jeg lovet at jeg skulle gjøre det samme kveld, men så våknet jeg opp neste morgen (altså i drømmen) og oppdaget at jeg hadde glemt å gjøre det. Jeg logget meg inn på IRC (til tross for at jeg ikke bruker IRC i virkeligheten) klokka 6 om morgenen, og der var Noel Van Horn pålogget.
Dette er uten tvil den mest spesielle donaldistiske drømmen jeg kan huske å ha hatt.
Tommy
24 år, Odda
09.07.2008, 22:00

Skriv svar | Gå tilbake til forumoversikta ...

Andeby Online er drive av Olaf Moriarty Solstrand. Alle bilete av Disney-figurar på sidene er © DISNEY og brukt i samsvar med norsk åndsverkslov.