Andeby Online > Diskusjonsforum > CBSV er feildimensjonert?
Gå tilbake til forumoversikta ...

Fra før er det kjent at CBSV er ca. 5mm lavere enn CBL. Nå har jeg også foretatt en liten måling i mine egne bokhyller som konkluderer med at de 10 første boksene av CBSV opptar anslagsvis 5 hyllecm mer enn CBL. Mitt spørsmål blir derfor: er det virkelig så mye nytt stoff i CBSV i forhold til CBL? Eller er CBSV rett og slett feildimensjonert (gitt at målsettingen har vært å kopiere CBL)?
Noen vil sikkert påstå at dette er en "bagatell". Det er feil. CBL får fint plass i min bokhylle (med anslagsvis 3cm i margin), mens de 10 første boksene av CBSV ikke gjør det. Noen vil nok også mene at jeg glemmer å ta hensyn til at det kommer flere eksta bokser til CBSV. Det er riktig, men ekstraboksene kan stå for seg selv - boks 1-10 hører derimot definitivt sammen.
Amerikansk Don Rosa Index (1987-2007) til salgs:
http://duckman.pettho.com/usindex.html
Gode råd om norsk rettskriving:
LES HER
Sigvald Grøsfjeld jr.
http://duckman.pettho.com/
Innlegget blei sist redigert 05.07.2008, 14:21 av Sigvald
Sigvald
41 år, Stavanger
05.07.2008, 14:15

Sigvald skreiv:
Mitt spørsmål blir derfor: er det virkelig så mye nytt stoff i CBSV i forhold til CBL?
No har eg ikkje CBL, og kan ikkje sjekke antall sider, men det kan jo skuldast andre ting òg. Papirtykkelse, til dømes.
Eller er CBSV rett og slett feildimensjonert (gitt at målsettingen har vært å kopiere CBL)?
Sjølvsagt har ikkje målsetjinga vore å kopiere CBL -- då hadde jo serien vore lagt opp heilt annleis, med historiene i ei anna rekkefølgje og i svart-kvitt. CBL og CBSV inneheld mange av dei same seriane, men det er to vidt forskjellige bokseriar.
Noen vil sikkert påstå at dette er en "bagatell". Det er feil. CBL får fint plass i min bokhylle (med anslagsvis 3cm i margin), mens de 10 første boksene av CBSV ikke gjør det.
Ergo er dette ikkje ein bagatell for deg, men ein bagatell for mange andre. Mi eiga bokhylle har ikkje eingong plass til åtte boksar, så då fordeler eg over fleire hyller inntil den dagen eg gidder å skaffe meg ei breidare hylle. Verre er det ikkje. Så for meg er det iallfall ein ubetydeleg bagatell.
Noen vil nok også mene at jeg glemmer å ta hensyn til at det kommer flere eksta bokser til CBSV.
Det er vel ikkje bekrefta enno, så det veit vi ingenting om.
«Jeg håper virkelig at vi slipper Andeby-online-liknende tilstander her.» (Sigvald)
Olaf Moriarty Solstrand
26 år, Tromsø
05.07.2008, 15:35

Skriv svar | Gå tilbake til forumoversikta ...

Andeby Online er drive av Olaf Moriarty Solstrand. Alle bilete av Disney-figurar på sidene er © DISNEY og brukt i samsvar med norsk åndsverkslov.