Andeby Online > Diskusjonsforum > Ble kontaktet av Geoffrey Blum gjennom Egmont
Gå tilbake til forumoversikta ...
Side 1, 2

Nils Petter skreiv:
Takk for opplysningen, AC. Det var i hvert fall godt å høre at Carl selv ville at gjenstandene skulle selges. Kanskje det sprang ut fra et ønske om å rydde opp i det økonomiske rotet som hans "gode hjelpere" hadde etterlatt seg. Han var en hedersmann til det siste.
Er det tillatt å spørre hvilke "gode hjelpere" og hvilket "økonomisk rot" det her er tale om? Dette har jeg ikke hørt noe om før
25.06.2008, 21:47

Det er sikkert mange her som vet mer om dette enn jeg, men det dreier seg altså om noen personer som etter hva jeg har forstått innyndet seg hos Barks og etter hvert fikk styring med en del av forreningsdriften rundt salget av maleriene hans. Dette falt ikke særlig heldig ut, og Barks måtte bruke den siste tiden av sitt liv på å ordne opp med kreditorer og annet. Etter at han ble alvorlig syk, nektet han til og med å ta lindrende medisin fordi han ønsket å holde hodet klart til han hadde fått rettet opp i alt rotet.
Blir man lykkelig av å være klok? Nei. Å være intelligent er som å ha firehjulstrekk på bilen. Den eneste forskjellen er at du kjører deg fast på mer fjerntliggende steder.
Nils Petter
61 år, Moss
26.06.2008, 08:31

Skriv svar | Gå tilbake til forumoversikta ...
Side 1, 2

Andeby Online er drive av Olaf Moriarty Solstrand. Alle bilete av Disney-figurar på sidene er © DISNEY og brukt i samsvar med norsk åndsverkslov.