Siste oppdatering: Donald Pocket får stive permar

Hugs meg :: Registrer ny brukar

Sommerlesning 2008?

Andeby Online > Diskusjonsforum > Sommerlesning 2008?

Gå tilbake til forumoversikta ...

Så er det snart den tiden på året igjen.....
Hva håper vi kommer som sommerlesning i tre uker i år?
Og hva tror vi kommer?

For meg er svaret greit: Håper vi får noen uutgitte Scarpa eller Gatto-historier, helst med endene, og ikke Mikke

Tror vi får: En lang Barks,Murry eller Rosa-historie, og en av skattekiste-historiene.

Hva tror/ønsker dere?

Og vær så snill å skrive hva dere personlig ønsker dere, og ikke hvilke historier dere mener svenskene burde fått.... B-)

"Barometeret faller, Onkel Donald"
"Så spikre det opp igjen, jeg kan ikke gjøre alt her ombord"

whitesand
39 år, Kristiansund

20.06.2008, 20:43

Ein lang, lang Rosa-historie.

~Odgor

Odgor
16 år, Ullensvang

20.06.2008, 21:06

Vil gjerne ha ei lang historie av høg kvalitet som ikkje har vore utgitt i Noreg før. Sannsynlegvis er det nesten synonymt med eitt eller anna italiensk.

«Jeg håper virkelig at vi slipper Andeby-online-liknende tilstander her.» (Sigvald)

Olaf Moriarty Solstrand
26 år, Tromsø

20.06.2008, 21:18

Jeg ville hatt en lang, usensurert Gottfredson-fortelling. I et eget hefte.

Skrue - "Jeg er lut lei av den elendige håndboka deres! Dere vifter med den hele dagen, som om den var et ORAKEL!"

Hallgeir
29 år, Stjørdal

20.06.2008, 21:18

Jeg sier det samme som jeg gjør hvert år. Uutgitt Scarpa. Og gjerne andre uutgitte historier jeg ikke har lest. Jeg kjøper ikke Donald særlig ofte lenger så om jeg kjøper sommerbladene beror mye på at jeg finner sommerlesningen interessant.

ばか! (Baka!)

Innlegget blei sist redigert 20.06.2008, 22:37 av Chrisron

Chrisron
31 år, Tønsberg

20.06.2008, 22:36

Chrisron skreiv:

Uutgitt Scarpa.

Enig! Men synes nesten vi begynner å bli for godt vant. Annenhver pocketbok for tida inneholder jo en uutgitt Scarpa.

www.kelpie.no/tommy - Bloggen min!

Tommy
24 år, Odda

21.06.2008, 13:11

Hm, kunne vært artige med noen Brasilianske historier, egentlig. Vi ser så lite fra den kanten ellers.

blue blue glass moon
under the crimson air

Adamant
22 år, USA

22.06.2008, 16:40

Ja! Noen av de brasilianske versjonene av Barks-historier hadde vært gøy å fått lest.

whitesand
39 år, Kristiansund

22.06.2008, 17:41

Hadde sikkert vore interessant med noko fra Brasil. Eg kunne i grunn godt tenkt meg ein laaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaang spenningshistora av f.eks. Marco Rota eller Don Rosa. (Kanskje helst førstnemnde, sidan DR ikkje har laga noko nytt på aldri så lenge, og neppe kjem til å gjere det heller, diverre.) Eller kva med eit episk eventyr à la Drageherrenes rike? Det hadde vore stas!

Då eg va liten og lite visste
Då fekk eg tak i ei Donald-bok
Eg las den ut heilt til det siste
og plutseleg vart eg klok!

Kristian Rødvand
23 år, Rana

25.06.2008, 01:30

Tommy skreiv:

Chrisron skreiv:

Uutgitt Scarpa.

Enig! Men synes nesten vi begynner å bli for godt vant. Annenhver pocketbok for tida inneholder jo en uutgitt Scarpa.

Joda. Vel, egentlig er jeg ikke det siden jeg kun kjøper nye pocketer med Scarpa i, men glemmer som regel å sjekke nyeste pocket så jeg har gått glipp av de fleste. Men det er jo min egen feil. :)

ばか! (Baka!)

Chrisron
31 år, Tønsberg

25.06.2008, 02:02

Da har første blad med sommerlesning ankommet min postkasse, og spørsmålet er da: Anses det for spoiling å avsløre hva slags historie vi får, eller anses det som relevant informasjon til de som bare er sporadiske Donald-lesere.

Uansett, legger det inn i en spoilerboks her:

SPOILER:

Vi får Carl Barks-historien "snobber med status", og Scarpa-historien "Donald Duck tar båtferie", sistnevnte historie bare utgitt i et sommershow i 1981.

whitesand
39 år, Kristiansund

03.07.2008, 16:32

Eg anser det iallfall ikkje som spoiling ... Dette er definitivt både interessant og relevant informasjon.

Ser at Scarpa-tisidaren har manus av Ed Nofziger.

«Jeg håper virkelig at vi slipper Andeby-online-liknende tilstander her.» (Sigvald)

Olaf Moriarty Solstrand
26 år, Tromsø

04.07.2008, 00:11

Men hvor er de gule rammene som viser at "nå leser du de spesielle sommerlesnings-sidene" blitt av?

www.kelpie.no/tommy - Bloggen min!

Tommy
24 år, Odda

07.07.2008, 12:14

Tommy skreiv:

Men hvor er de gule rammene som viser at "nå leser du de spesielle sommerlesnings-sidene" blitt av?

EU-tilpasning sikkert.... Det gule skal bort, sånn som med de gule midtstripene i veibanen..:-) B-)

Eller har trykkeriet gått tom for gult?

Savnet dem selv også faktisk...

whitesand
39 år, Kristiansund

07.07.2008, 16:28

Sommerlesning, del 2:

SPOILER:

" Dronningen av Sabas diamantgruve" I serien "Eventyr fra Onkel Skrues Skattkiste"

B-) :-P

whitesand
39 år, Kristiansund

12.07.2008, 12:00

Mi meining om sommarlesningen: (Veit ikkje om det er spoiler, men, men...)

SPOILER:

Den nye sommerlesninghistorien likte eg ikkje. Skrue blir framstilt som ein sint, arrogant, egoistisk, manipulerande, lat og voldelig mann (and). Det er ikkje den Skrue eg kjenner.

~Odgor

Odgor
16 år, Ullensvang

12.07.2008, 19:20

Odgor skreiv:

Mi meining om sommarlesningen: (Veit ikkje om det er spoiler, men, men...)

SPOILER:

Den nye sommerlesninghistorien likte eg ikkje. Skrue blir framstilt som ein sint, arrogant, egoistisk, manipulerande, lat og voldelig mann (and). Det er ikkje den Skrue eg kjenner.

Akkurat dette har vært diskutert i flere tråder tidligere, og jeg er fullstendig enig i din mening.

whitesand
39 år, Kristiansund

12.07.2008, 21:27

Jeg blir glad for hver nye historie vi får i denne "serien", jeg (skjønt tegningene her var uvante, for min del i alle fall). Også er det så trivelig å kjøpe Donald igjen, det skjer jo så alt for sjelden ...

Noen som vet hva som er sommerlesning denne uka? Donald-bladet holder det (av en eller annen merkelig grunn) veldig hemmelig ...

da da da og hepp.

Kristin
22 år, Trondheim

21.07.2008, 12:20

Vekas «store klassiker» er Ogle/Murry-historia Mims drømmeprins.

Olaf Moriarty Solstrand
26 år, Tromsø

21.07.2008, 12:41

Hvilket betyr at mine gjetninger om hva vi fikk i år, slo inn 100%..B-)

whitesand
39 år, Kristiansund

21.07.2008, 18:09

Skriv svar | Gå tilbake til forumoversikta ...

Andeby Online © Solstrand Tekst og Bobler, Vestregata 77, 9008 TROMSØ. Telefon: 957 08 325.
E-post: post@andebyonline.com. Ansvarleg redaktør: Olaf Moriarty Solstrand.
I redaksjonen: William Fuglset, Tommy Kvarsvik og Kristin Cecilia Saue Romundset.