Siste oppdatering: Donald Pocket får stive permar

Hugs meg :: Registrer ny brukar

Mirakler skjer fortsatt!

Andeby Online > Diskusjonsforum > Mirakler skjer fortsatt!

Gå tilbake til forumoversikta ...

En liten, hyggelig søndagshistorie:

Jeg ble igår oppringt av en kompis som sto bak en fyr på et lokalt marked på Kampen i Oslo. Fyren forran kjøpte noen donaldblader, som lå på markedsbordet, innsurret i hyssing. Og, det var blader fra 1948-1950. Min kompis har ikke spesiell peiling på tegneserier (han samler vinyl...), men syntes bladene så strøkne ut. Men når det ble betalt 150-200 pr. stk. for bladene, lurte han kanskje på om det var kopier......

Vel, jeg har idag sett bladene (min kompis fikk tak i navnet på kjøperen) og det er ekte vare, i kvalitet Fn-Vf. Han betalte 2000,- for 10 blader, inkl. 1/48 i ca Fn, resten fra 1949 og et nr. fra 1950.
Og det var flere blader fra 1950 igjen på markedsbordet, men kjøperen hadde ikke flere penger. Jeg anslår verdien på de 10 bladene til ca. 40.000,-

Miraklenes tid er ennå ikke forbi!!

(og ekstra hyggelig er det, at kjøperen ikke tenker å beholde bladene selv, men skal selge dem til samlere. Og han vet verdien på bladene...)

Drikaton.

Guffen D. - sannsynligvis den morsomste skribenten i nyere, norsk nett-donaldisme

Innlegget blei sist redigert 09.06.2008, 12:29 av Drikaton

Drikaton
45 år, Nittedal

09.06.2008, 11:49

Hva er så hyggelig med at kjøperen er en spekulant?

Hadde jeg vært i din kamerats sted ville jeg dirret av blandede følelser (tenk å oppleve at en bladgull(hehe)gruve nappes vekk rett foran nebbet ens..). Jeg liker å tro at jeg er så real at jeg ville fortalt kremmeren om hvor mye bladene var verdt.

"Det er harde tider, gamle venn."

S.N.U.F.S - Savner Nevneverdig Ukentlige Forsider av Santanach

MatsGull
20 år, Kongsvinger

09.06.2008, 21:25

MatsGull skreiv:

Hva er så hyggelig med at kjøperen er en spekulant?

Hadde jeg vært i din kamerats sted ville jeg dirret av blandede følelser (tenk å oppleve at en bladgull(hehe)gruve nappes vekk rett foran nebbet ens..). Jeg liker å tro at jeg er så real at jeg ville fortalt kremmeren om hvor mye bladene var verdt.

Tja, om han er spekulant vet jeg ikke. Han har bare gjort et kupp på et marked, som fremstår som et ordinært loppemarked, og der er det vel meningen at man skal gjøre røverkjøp?
For min del synes jeg det er hyggelig å få muligheten til å sikre meg et blad i fin kvalitet. Min kompis har som sagt ikke særlig peling på tegneserier (men nok til at han ringte meg), så han hadde nok ikke de helt store følelsene for det som skjedde (før i ettertid, kanskje?)

Drikaton.

Guffen D. - sannsynligvis den morsomste skribenten i nyere, norsk nett-donaldisme

Innlegget blei sist redigert 09.06.2008, 22:44 av Drikaton

Drikaton
45 år, Nittedal

09.06.2008, 22:43

Skriv svar | Gå tilbake til forumoversikta ...

Andeby Online © Solstrand Tekst og Bobler, Vestregata 77, 9008 TROMSØ. Telefon: 957 08 325.
E-post: post@andebyonline.com. Ansvarleg redaktør: Olaf Moriarty Solstrand.
I redaksjonen: William Fuglset, Tommy Kvarsvik og Kristin Cecilia Saue Romundset.