Siste oppdatering: Donald Pocket får stive permar

Hugs meg :: Registrer ny brukar

Mikke Mus komplett i Inducks

Andeby Online > Diskusjonsforum > Mikke Mus komplett i Inducks

Gå tilbake til forumoversikta ...

Som tittelen sier: nå er også alle Mikke Mus-bladene indeksert i Inducks! Dette kommer etter at vi fra før av har klart det samme med Donald Duck & Co og Donald Pocket. Det er mange som har bidratt til dette, og jeg vil gjerne sende en takk til alle som på en eller annen måte gjør Inducks bedre, enten man sender inn hundrevis av indekser eller sier fra til oss om en skrivefeil. Takk skal dere ha!

For oss er dette likevel ingen grunn til å hvile på laurbærene, det er fortsatt over 1400 utgivelser som ikke er indeksert. Vi har en liste over utgivelsene vi ønsker oss aller mest, og håper at folk også fremover har lyst til å hjelpe oss å bli enda mer komplette.

Einar
22 år, Vennesla

07.06.2008, 11:58

Flott! Nå gjelder det bare å finne ut av disse X-Mikke-historiene. Det hadde vært flott hvis italienerne hadde lagt inn litt mer info om historiene. Jeg var i alle fall ikke i stand til å finne ut hvilken historie den som var i nr. 3 var. (Til dere som ikke er klar over det: De lengste X-Mikke-historiene blir i Mikke-bladet ofte kuttet med ganske mange sider). Synes for øvrig det er litt merkelig hvordan X-Mikke-historien i nr. 9 i fjor kunne være én side lenger enn originalen!

Tommy
24 år, Odda

07.06.2008, 16:32

Einar skreiv:

Som tittelen sier: nå er også alle Mikke Mus-bladene indeksert i Inducks! Dette kommer etter at vi fra før av har klart det samme med Donald Duck & Co og Donald Pocket. Det er mange som har bidratt til dette, og jeg vil gjerne sende en takk til alle som på en eller annen måte gjør Inducks bedre, enten man sender inn hundrevis av indekser eller sier fra til oss om en skrivefeil. Takk skal dere ha!

Men nå må du også huske å få indeksert DD&Co jubileumsutgaven som utkom i forrige uke.

Amerikansk Don Rosa Index (1987-2007) til salgs:
http://duckman.pettho.com/usindex.html

Gode råd om norsk rettskriving:
LES HER

Sigvald Grøsfjeld jr.
http://duckman.pettho.com/

Sigvald
41 år, Stavanger

09.06.2008, 02:36

Sigvald skreiv:

Men nå må du også huske å få indeksert DD&Co jubileumsutgaven som utkom i forrige uke.

Mener du http://coa.inducks.org/issue.php?c=no/JUB2008? Denne er allerede indeksert.

Einar
22 år, Vennesla

09.06.2008, 09:47

Einar skreiv:

Sigvald skreiv:

Mener du http://coa.inducks.org/issue.php?c=no/JUB2008? Denne er allerede indeksert.

OK, flott. Det var bare jeg som så etter den under DD&Co.

Amerikansk Don Rosa Index (1987-2007) til salgs:
http://duckman.pettho.com/usindex.html

Gode råd om norsk rettskriving:
LES HER

Sigvald Grøsfjeld jr.
http://duckman.pettho.com/

Sigvald
41 år, Stavanger

09.06.2008, 17:20

Tommy skreiv:

Flott! Nå gjelder det bare å finne ut av disse X-Mikke-historiene. Det hadde vært flott hvis italienerne hadde lagt inn litt mer info om historiene.

Ja, det er dette som gjer MM-indekseringa vanskeleg av og til, men forsåvidt også spennande. Dei italienske indekseringane av blada har generelt vore dårlege.

Jeg var i alle fall ikke i stand til å finne ut hvilken historie den som var i nr. 3 var. (Til dere som ikke er klar over det: De lengste X-Mikke-historiene blir i Mikke-bladet ofte kuttet med ganske mange sider).

Eg la inn ein kode her, rett nok med [idc:?], som vil seie at han er usikker. Denne historia trur eg hadde sju fleire sider her enn i Italia. (Dei kan vel ikkje ha klipt inn frå heilt andre historier, vel?!) Vi får vel få sjekka det opp med italienarane ein gong, men (berre enn så lenge, håpar eg) har eg ikkje dette bladet.

Synes for øvrig det er litt merkelig hvordan X-Mikke-historien i nr. 9 i fjor kunne være én side lenger enn originalen!

Xappane til desse historiene (dvs. kva figurar som er med) har vore feil før, og indeksa har generelt hatt dårleg kvalitet, så det skulle ikkje forundre meg om nokre av sidetala kan vere feil også.

Innlegget blei sist redigert 09.06.2008, 19:36 av Eirikb

Eirikb

09.06.2008, 19:36

Eirikb skreiv:

Eg la inn ein kode her, rett nok med [idc:?], som vil seie at han er usikker. Denne historia trur eg hadde sju fleire sider her enn i Italia. (Dei kan vel ikkje ha klipt inn frå heilt andre historier, vel?!) Vi får vel få sjekka det opp med italienarane ein gong, men (berre enn så lenge, håpar eg) har eg ikkje dette bladet.

Etter den franske scanningen å bedømme, tror jeg ikke det kan være snakk om samme historie (spesielt med tanke på at den norske historien er 7 sider lenger). I historien i nr. 3 er det bare Mikke og Varbein som er ute på eventyr, og det passer jo dårlig med det bildet. De monstrene der dukker heller ikke opp.

Jeg har hatt en liten scanneøkt i kveld, og lagt inn bilde på alle X-Mikke-historier utgitt i Norge som det ikke var bilde på fra før (i tillegg til en del forsider), sånn at det skal bli enklere å finne riktig historie. Vår svenske venn, Germund, har nemlig den komplette samling med italienske X-Mickey-blader, noe som vil gjøre det ganske enkelt for oss å finne de riktige historiene.

Tommy
24 år, Odda

10.06.2008, 23:14

Tommy skreiv:

Etter den franske scanningen å bedømme, tror jeg ikke det kan være snakk om samme historie (spesielt med tanke på at den norske historien er 7 sider lenger).

Nei, det kan hende du har rett, men den italienske tittelen stemte akkurat med den norske omsetjinga.

Jeg har hatt en liten scanneøkt i kveld, og lagt inn bilde på alle X-Mikke-historier utgitt i Norge som det ikke var bilde på fra før (i tillegg til en del forsider), sånn at det skal bli enklere å finne riktig historie.

Kjempegod innsats, Tommy. Set pris på dette, sidan eg som sagt manglar nr. 3 og 4.

Vår svenske venn, Germund, har nemlig den komplette samling med italienske X-Mickey-blader, noe som vil gjøre det ganske enkelt for oss å finne de riktige historiene.

Ja, det er veldig kjekt dersom han vil gjere ein innsats på dette området. Kanskje kan han ein gong feilsjekke nokre av dei italienske indekseringane også?

Eirikb

11.06.2008, 16:08

Skriv svar | Gå tilbake til forumoversikta ...

Andeby Online er drive av Olaf Moriarty Solstrand. Alle bilete av Disney-figurar på sidene er © DISNEY og brukt i samsvar med norsk åndsverkslov.