Andeby Online > Diskusjonsforum > Hva kjøper/abonnerer du på?
Gå tilbake til forumoversikta ...

De to amerikanske bladene jeg listet er Gemstone utgavene ja. Tror ikke Gemstone sender til Norge, men de burde ikke være noe problem å få tak i.
Sverre Amundsen
Sverre
37 år, USA
16.06.2004, 19:19

Gemstone sendar til Noreg. Inntil det blei for dyrt for meg for eit par månader sidan fekk eg både kjøpt desse og abonnert på desse hos Outland i Trondheim. Har høyrd rykte om at dei ikkje finst hos Outland i Stavanger, men reknar med at dei ikkje skal vere så vanskelege å få tak i i Oslo.
Olaf Moriarty Solstrand
26 år, Tromsø
16.06.2004, 20:04

Olaf Solstrand skreiv:
Gemstone sendar til Noreg.
på hjemmesiden deres, www.gemstonepub.com , står det at de ikke tar imot utenlandske bestillinger - så da må du vel abbonnere via en norsk butikk, som outland eller avalon.
(ellers kan jeg anbefale www.mycomicshop.com for bestilling av amerikanske blader. sinnssykt bra utvalg!)
Jeg vil leve farlig! Føle blodet rulle vilt gjennom årene! Tokke-tokke-tokk!
-Klara Ku, DD 2/78
gaute hjartåker
32 år, Stord
16.06.2004, 20:21

www.calisota.no
Har KUN gode erfaringer med dette nettstedet. Billig å abonnere også.
Og denne calisota ligger i Porsgrunn ;)
Nesten helt B O R T E herfra, Livet er for kort til å fylle det med andre sin syting .........
Hvorfor kan du lese her , eller her. En klassiker til glede for nye lesere.
Slike "eksperter" synes ofte å ha en overdrevet tro på egen smak og egen innsikt ©
MikroMidas
45 år, Trondheim
16.06.2004, 20:47

gaute hjartåker skreiv:
Olaf Solstrand skreiv:
Gemstone sendar til Noreg.
på hjemmesiden deres, www.gemstonepub.com , står det at de ikke tar imot utenlandske bestillinger - så da må du vel abbonnere via en norsk butikk, som outland eller avalon.
(ellers kan jeg anbefale www.mycomicshop.com for bestilling av amerikanske blader. sinnssykt bra utvalg!)
Beklagar at eg var utydeleg. Det eg meinte var at Gemstone sendar blad til norske butikkar. (mitt abonnement var forsåvidt gjennom Outland)
Olaf Moriarty Solstrand
26 år, Tromsø
16.06.2004, 20:54

MikroMidas skreiv:
www.calisota.no
Har KUN gode erfaringer med dette nettstedet. Billig å abonnere også.
Jeg skriver 100% under på det! Jeg har kjøpt alle mine amerikanske blader gjennom Harald Abrahamsen. Han kan skaffe det meste, og det er mulig å kun kjøpe blader enkeltvis. Selv får jeg kun tilsendt blader som inneholder Don Rosa historier. Genialt!
Geir J. Netland
http://skurkestreker.com
NetlAnd
36 år, Sokndal
16.06.2004, 21:07

gjn skreiv:
Selv får jeg kun tilsendt blader som inneholder Don Rosa historier. Genialt!
Kunne være ett veldig godt tips for andre her inne som ikke lar en manglende DR utgivelse i egen samling passere i stillhet.
Nesten helt B O R T E herfra, Livet er for kort til å fylle det med andre sin syting .........
Slike "eksperter" synes ofte å ha en overdrevet tro på egen smak og egen innsikt ©
MikroMidas
45 år, Trondheim
16.06.2004, 21:14

For å spore tilbake til det tråden handler om:
Mine abonnementer er:
De komplette årgangene
Alt av amerikansk disney (se lenger opp hvor jeg får de fra)
Jeg kjøper (nytt)
Donald&Co
Jeg kjøper brukt
Donald Pocket
Fantdonald
Mikke Mus
I tillegg kompleterer jeg (når jeg kommer over noe) en god del gamle disney utgivelser.
MikroMidas
45 år, Trondheim
16.06.2004, 21:24

Vi abonnerer på Donald Duck & Co.
Prøver å komplettere De komplette årgangene ved å kjøpe brukt, men noe er komplett umulig å finne ;)
Ellers kjøper vi sporadisk Donald-pocket, eldre Donald-blader,Mikke Mus og diverse album (brukt).
med gammeldonaldistisk hilsen,
Wogew
Wogew
46 år, Rælingen
17.06.2004, 09:31

Jeg abonnerer på
DD&co
Hall Of Fame
Kjøper sporadisk
Donald pocket
De komplette årgangene
Brukte Pocket (Donlad, skrue, B-gjeng), Donald blader og album.
(+ Eventuelt andre utgivelser som måtte falle i smak)
Fergus
25 år, Grimstad
17.06.2004, 22:52

Jeg Abonnere på DD&Co.
Jeg køber Hall of Fame og Anders And Ekstra (er lige begyndt med dette) ellers køber jeg forskellige særudgivelser.
Samler på DD blade fra 50erne, 60erne. Og andre sjældne sager, som fx har jeg en Anders And side fra 1936.
Har abboneret på Den Komplette Årgang.
The wise Little Hen:)
Mathias bøgh
18 år, Danmark
21.07.2004, 09:52

Sjur123
27.07.2004, 19:22

Abbonerer: DD&co og hall of fame.
Abbonerte: komplette årganger
Kjøper: donald pocket, mamutbok, andre store pocketer, jubileums bøker som (mikke 75 donald 70), julebøkene og noen julehefter
Lo$ Companion
www.raptus.no
don rosist
16 år, Bergen
29.07.2004, 15:06

Olaf SolstrAnd skreiv:
Gemstone sendar til Noreg. Inntil det blei for dyrt for meg for eit par månader sidan fekk eg både kjøpt desse og abonnert på desse hos Outland i Trondheim. Har høyrd rykte om at dei ikkje finst hos Outland i Stavanger, men reknar med at dei ikkje skal vere så vanskelege å få tak i i Oslo.
Kort sagt en MOTBYDELIG kjede! Jeg kan ikke se noen grunn til at disse folkene skal forskjellsbehandle folk i Stavanger i forhold til folk i andre store norske byer.
Amerikansk Don Rosa Index (1987-2007) til salgs:
http://duckman.pettho.com/usindex.html
Gode råd om norsk rettskriving:
LES HER
Sigvald Grøsfjeld jr.
http://duckman.pettho.com/
Sigvald
41 år, Stavanger
29.07.2004, 19:53

Sigurd skreiv:
Jeg tenkte jeg skulle lage en tråd der alle sier hva de kjøper eller abonnerer på av Donald Duck blader/bøker.
Jeg abbonerer på:
- De komplette årganger
- Hall of Fame
Jeg samler på:
- DD&Co med Rosa/Solstrand og annet viktig i.
- Donald Pocket
- Skrue Pocket (foreløpig kun på bruktmarkedet)
Amerikansk Don Rosa Index (1987-2007) til salgs:
http://duckman.pettho.com/usindex.html
Gode råd om norsk rettskriving:
LES HER
Sigvald Grøsfjeld jr.
http://duckman.pettho.com/
Sigvald
41 år, Stavanger
29.07.2004, 19:55

Sigvald skreiv:
Kort sagt en MOTBYDELIG kjede! Jeg kan ikke se noen grunn til at disse folkene skal forskjellsbehandle folk i Stavanger i forhold til folk i andre store norske byer.
Dette har ikkje med forskjellsbehandling, men med etterspørsel å gjere. I Trondheim har dei hatt jamn kundepågong, og blei til og med kontakta av kunder før serien kom ut med spørsmål om dei ville ta han inn. I Stavanger har det ikkje vore etterspørsel etter dette (iallfall ikkje stor), så dei har heller ikkje tatt det inn.
Eg gjettar at det er eit val som stavangerfolk har tatt, så "forskjellsbehandling" er òg litt drøyt.
Ein kan ikkje forvente at alle butikkar i ein kjede skal ha alle varane som finst uavhengig av om det er kunder eller ikkje. Du kjøper jo ikkje desse seriane heller, Sigvald?
Jeg samler på:
- DD&Co med Rosa/Solstrand og annet viktig i.
Du har eit festlig perspektiv. :-)
Olaf Moriarty Solstrand
26 år, Tromsø
30.07.2004, 12:52

Sigvald skreiv:
Kort sagt en MOTBYDELIG kjede!
Uffja, disse ekle motbydelige kapitalistene som neglisjerer dine behov.
SteveGeppi
30.07.2004, 21:45

SteveGeppi skreiv:
Sigvald skreiv:
Kort sagt en MOTBYDELIG kjede!
Uffja, disse ekle motbydelige kapitalistene som neglisjerer dine behov.
Her er det ikkje snakk om behov. Sigvald har sagt (både på privat e-post og indirekte i denne tråden) at han ikkje er interessert i desse utgivingane, og ikkje kjem til å kjøpe dei. Han vil berre at dei skal selja det i Stavanger likevel.
Olaf Moriarty Solstrand
26 år, Tromsø
30.07.2004, 22:02

Skriv svar | Gå tilbake til forumoversikta ...

Andeby Online er drive av Olaf Moriarty Solstrand. Alle bilete av Disney-figurar på sidene er © DISNEY og brukt i samsvar med norsk åndsverkslov.