Siste oppdatering: Donald Pocket får stive permar

Hugs meg :: Registrer ny brukar

100 rygger - et bilde

Andeby Online > Diskusjonsforum > 100 rygger - et bilde

Gå tilbake til forumoversikta ...

Med DP 330 har bildet som begynte på ryggen til DP 231 nådd 100 DP-rygger. Noen som vet når bildet er ferdig???

Amerikansk Don Rosa Index (1987-2007) til salgs:
http://duckman.pettho.com/usindex.html

Gode råd om norsk rettskriving:
LES HER

Sigvald Grøsfjeld jr.
http://duckman.pettho.com/

Sigvald
41 år, Stavanger

02.01.2008, 02:38

Ifølgje side 255 i siste Donald Pocket og eg innbiller meg at det same står på side 255 i svært mange av dei foregåande pocketbøkene òg, står det at illustrasjonen er uendelig lang. Så vi kan vel ikkje forvente at den stopper i nær framtid akkurat.

Eller, for å seie det på ein annan måte: Eg trur ikkje at dette er eitt bilete som blei teikna for hundre pocketbøker sidan. Innbiller meg heller at dei teiknar på stadig nye ting etterkvart som tida går. At få av figurane er i direkte kontakt med kvarandre og at bakgrunnane har ein tendens til å gli over i nye bakgrunnar støtter opp under den teorien.

«Jeg håper virkelig at vi slipper Andeby-online-liknende tilstander her.» (Sigvald)
Skriver flytande fjøslatin

Innlegget blei sist redigert 02.01.2008, 03:16 av Olaf Moriarty Solstrand

Olaf Moriarty Solstrand
26 år, Tromsø

02.01.2008, 03:15

Olaf Moriarty Solstrand skreiv:

Ifølgje side 255 i siste Donald Pocket og eg innbiller meg at det same står på side 255 i svært mange av dei foregåande pocketbøkene òg, står det at illustrasjonen er uendelig lang. Så vi kan vel ikkje forvente at den stopper i nær framtid akkurat.

Eller, for å seie det på ein annan måte: Eg trur ikkje at dette er eitt bilete som blei teikna for hundre pocketbøker sidan. Innbiller meg heller at dei teiknar på stadig nye ting etterkvart som tida går. At få av figurane er i direkte kontakt med kvarandre og at bakgrunnane har ein tendens til å gli over i nye bakgrunnar støtter opp under den teorien.

Samler ikke selv på de nyere pocketene, men er det noen av figurene som har vært avbildet flere ganger på de siste 100 DP?

borteherfra
15 år, Tromsø

02.01.2008, 13:41

Azzout skreiv:

Samler ikke selv på de nyere pocketene, men er det noen av figurene som har vært avbildet flere ganger på de siste 100 DP?

Ja, både Skrue, Magica og nevøer har vært flere ganger, og også Donald (i og med at (spoiler!) det er Donald er som er Fantonald!)

Tommy
24 år, Odda

02.01.2008, 16:11

Azzout skreiv:
{{ Samler ikke selv på de nyere pocketene, men er det noen av figurene som har vært avbildet flere ganger på de siste 100 DP?

Ja, både Skrue, Magica og nevøer har vært flere ganger, og faktisk tre ganger Donald (i og med at (spoiler!) det er Donald er som er Fantonald!)

Innlegget blei sist redigert 02.01.2008, 16:48 av Tommy

Tommy
24 år, Odda

02.01.2008, 16:48

Og enno ikkje ei einaste mus.

«Jeg håper virkelig at vi slipper Andeby-online-liknende tilstander her.» (Sigvald)

Olaf Moriarty Solstrand
26 år, Tromsø

02.01.2008, 18:21

Og enno ikkje ei einaste mus.

Akkurat det er ikke så rart ettersom bildet viser andeuniverset og ikke museuniverset.

LES HER

Sigvald Grøsfjeld jr.

Innlegget blei sist redigert 03.01.2008, 23:45 av Sigvald

Sigvald
41 år, Stavanger

03.01.2008, 22:18

Sigvald skreiv:

Akkurat det er ikke så ratt ettersom bildet viser andeuniverset og ikke museuniverset.

Kilde?

Olaf Moriarty Solstrand
26 år, Tromsø

03.01.2008, 22:50

Sigvald skreiv:

Akkurat det er ikke så ratt ettersom bildet viser andeuniverset og ikke museuniverset.

Huff, jeg føler meg litt dum nå. Jeg må innrømme at jeg også bare tenkte på andeuniverset, og ikke helt skjønte hva Olaf mente med mus. "Tenker han for eksempel på Gus og Jack?" lurte jeg på. Tenkte ikke på de litt større musene...

Tommy
24 år, Odda

03.01.2008, 23:26

Sigvald skreiv:

Kilde?

Du kan ta en titt her:
Disney Comics Characters
og se hvor figurene i det aktuelle bildet er oppført.

LES HER

Sigvald Grøsfjeld jr.

Innlegget blei sist redigert 03.01.2008, 23:49 av Sigvald

Sigvald
41 år, Stavanger

03.01.2008, 23:48

Sigvald skreiv:

Du kan ta en titt her:
Disney Comics Characters
og se hvor figurene i det aktuelle bildet er oppført.

... DET er eg sjølvsagt klar over. Eg funderte vel heller meir på kva som var di kjelde for at denne universinndelinga gjelder for ryggane av Donald Pocket. Det finst ei rekke av gode både-ender-og-mus-historier i Donald Pocket oppgjennom tidene, og i Donald Pocket-samanheng må jo t.d. Mikke seiast å vera ein langt viktigare figur enn t.d. Dolly eller Snipp og Snapp. Så personleg ser eg absolutt ingen grunn til at Mikke og Langbein ikkje kunne dukke opp på ein pocketbokrygg snart. Men sidan dei starta med ryggmotiv i nr. 100, har det enno ikkje dukka opp eit museansikt på ein einaste rygg.

Olaf Moriarty Solstrand
26 år, Tromsø

04.01.2008, 00:36

Men sidan dei starta med ryggmotiv i nr. 100, har det enno ikkje dukka opp eit museansikt på ein einaste rygg.

På nyutgivelsene av de gamle bøkene, jo. De nyere utgavene av Donald Pocket 51-60 har Mikke-motiv på ryggen.

blue blue glass moon
under the crimson air

Adamant
22 år, USA

06.01.2008, 04:37

Akk. Og så jeg som hadde håpet at de skulle begynne på noe nytt etter nummer 100. Jeg har faktisk absolutt alle sammen i denne serien så langt, men nå i det siste har jeg gått litt lei av å kjøpe absolutt alle sammen bare for å få komplett serie. Det hadde vært mye mer behagelig å kunne kjøpe en når det passer meg. Vurderer å stoppe snart.

"You have to look within yourself to save yourself from your other self. Only then will your true self reveal itself."

Den rosa
19 år, Råde

06.01.2008, 22:23

Skriv svar | Gå tilbake til forumoversikta ...

Andeby Online er drive av Olaf Moriarty Solstrand. Alle bilete av Disney-figurar på sidene er © DISNEY og brukt i samsvar med norsk åndsverkslov.