Andeby Online > Diskusjonsforum > Bønner
Gå tilbake til forumoversikta ...

Bønner brukast gjerne i Donald som det ultimate symbolet på mat ein spiser ikkje fordi ein har lyst på det, men fordi ein er veldig fattig og ikkje har råd til noko anna. Og heilt ut av ingenting byrja eg plutseleg å gruble på kor mange gonger Barks eigentleg brukte dette symbolet.
Eg kan hugsa to historier («Den fineste julen» og «Hertugen av Baloni»), er det fleire?
Olaf Moriarty Solstrand
26 år, Tromsø
28.12.2007, 17:45

Som et lite apropos, så er vel Storeulv den aller største bønnespiseren. Eller, Lilleulv spiser det vel han også, men forskjellen er selvsagt at mens han liker det så hater Storeulv det. Likevel er det omtrent det eneste han får spise...
Tommy
24 år, Odda
28.12.2007, 20:15

Som et større apropos: Selv lever jeg i dårlige tider på <reklame>nudler fra Yum Yum og tunfisk fra Landlord</reklame>.
Ja, vi elsker suspekte striper - som de stiger frem
En stil som ikke alle begriper - men elsket i stripefolkets hjem
Det er latterlig, nymotens og harry - mener ihvertfall én Rosaist
Og mens han leser Frank Sels og Dan Barry - så er det vi som ler til sist
http://www.dingus.be - bloggen til Det Gode Selskap.
Guffen Delbekk
23 år, Halden
28.12.2007, 20:45

Kommer i farten på to, men får ikke slått opp detaljene:
1. Var det ikke en veldig gammel 10-sider hvor Donald kjøper en liten fraktskute og frakter bønner som selvsagt sveller opp når de blir våte?
2. I "The Cattle King" snakkes det såvidt jeg husker om at cowboyer bare spiser bønner.
Les Hakkum - Norges kuleste tegneserie.
Innlegget blei sist redigert 28.12.2007, 21:16 av Nils Petter
Nils Petter
61 år, Moss
28.12.2007, 21:16

Nils Petter skreiv:
1. Var det ikke en veldig gammel 10-sider hvor Donald kjøper en liten fraktskute og frakter bønner som selvsagt sveller opp når de blir våte?
"Som man reder", en klassiker
«Ha, ha! De tror jeg er sprø, men jeg er bare den usynlige mannen.»
Vegar
19 år, Trondheim
28.12.2007, 22:19

Paul Murry har vel illustrert Mikke med bokser med mais i flere klassikere, det samme har vel andre tegnere/manusforfattere av Mikke Mus også (får kanskje refs nå som det kanskje bare er fokus på Donalds bønnespising).
31.12.2007, 19:01

Skriv svar | Gå tilbake til forumoversikta ...

Andeby Online er drive av Olaf Moriarty Solstrand. Alle bilete av Disney-figurar på sidene er © DISNEY og brukt i samsvar med norsk åndsverkslov.