Andeby Online > Diskusjonsforum > Brølere
Gå tilbake til forumoversikta ...

Under kategorien "brølere" vil jeg starte med en historie som er å finne i den nye jubileumspocketen med Skrue. Historien jeg sikter til er "Den forheksete kaken" hvor tegner Luciano Gatto har gjort en aldri så liten brøler. På side 366 skal Skrue (som har fått i seg en magisk eliksir som gjør at han blir gavmild) gi Magica lykketiøringen sin. Magica kommanderer han etter hvert inn i bingen for å hente den, og vi ser han gå inn for så å komme ut igjen med den. Men hva er det vi ser øverst på samme side? Allerede før han går inn og henter den står han i et bilde mystisk nok med den i hendene (sammen med monteren den ligger i). Overgangen fra side 365 til 366 blir derfor ytterst merkelig, da Skrue plutselig står og holder på et objekt som han ikke hadde i bildet før. Vil tro det har gått temmelig fort i svingene for Gatto her. Kanskje noen vil følge opp med andre såkalte brølere?
Innlegget blei sist redigert 21.12.2007, 04:45 av Tommy
Tommy
24 år, Odda
21.12.2007, 04:43

Noen som vet hvilke historier Barks tegnet fire nevøer i? Jeg er litt nysgjerrig på om den fjerde nevøen kommer med i CBSV og diverse andre Barks-samlinger eller om han er fjernet
-Nei til sensur eller annen ombrekking av tegneserier
donaldist
22 år, Namdalseid
28.12.2007, 17:06

Barks teikna iallfall fire nevøer i WDC 276, og ingen nevøar er retusjerte bort på side 69 i CBSV bok 25.
Olaf Moriarty Solstrand
26 år, Tromsø
28.12.2007, 17:26

donaldist skreiv:
Noen som vet hvilke historier Barks tegnet fire nevøer i? Jeg er litt nysgjerrig på om den fjerde nevøen kommer med i CBSV og diverse andre Barks-samlinger eller om han er fjernet
Fra Peter Kyllings utmerkede carl barks-side:
The best kept secret in the duck universe must be the existence - and periodical appearance - of a fourth nephew! Several artists including Barks have drawn him from time to time so he must be genuine. In the USA fans started to call him Phooey, and Barks 'sneaked' him into his stories 4 times: In FC1025 Mastering the Matterhorn, in WDCS261 'Medaling Around', and in WDCS0276 'Beach Boy'. In the latter story Phooey appeared on two separate occasions!
Drikaton.
Guffen D. - sannsynligvis den morsomste skribenten i nyere, norsk nett-donaldisme
Drikaton
46 år, Nittedal
28.12.2007, 21:57

Etter å ha bladd opp både Medaling around og Beach boy, må eg undre: ER dette verkeleg ein fjerde nevø?
For det desse historiene har felles, er:
- dei er hakkespetthistorier
- fire nevøar er berre sett på avstand
- det er alltid minst ein nevø som ikkje har replikkar
- fire nevøar blir berre sett som del av ei større gruppe hakkespettar
... det eg meiner, er: Dette treng vel ikkje å vera ein fjerde nevø? Det kan vel like godt vera ein fjerde andunge som òg er hakkespett? Alle hakkespettar er på omtrent same alder, og dei fleste ender på den alderen er vel relativt like -- SÆRLEG dersom dei får på seg ei hakkespettlue. Så trenger dette nødvendigvis å vera Phooey? Kan det ikkje vera ein heilt annan namnlaus bifigur?
Olaf Moriarty Solstrand
26 år, Tromsø
28.12.2007, 22:50

Skriv svar | Gå tilbake til forumoversikta ...

Andeby Online er drive av Olaf Moriarty Solstrand. Alle bilete av Disney-figurar på sidene er © DISNEY og brukt i samsvar med norsk åndsverkslov.