Andeby Online > Diskusjonsforum > hola!
Gå tilbake til forumoversikta ...

halla, lurte på om noen kunne fortalt meg litt om maling på lerret??, er grafitti artist men har har ikke peiling på noe om arbeids måtene på lerretet,,.
Så, lurer på hva som er det beste lerretet, kan mann bruke tusj, sprayboks.
skal man starte å sketche med blyant først??
Hadde noen av dere giddi å besvart meg?
God jul
Actone
04.12.2007, 23:02

Jeg vet ikke, jeg ville hørt med Sigvald.
"Det er harde tider, gamle venn."
S.N.U.F.S - Savner Nevneverdig Ukentlige Forsider av Santanach
Innlegget blei sist redigert 04.12.2007, 23:50 av MatsGull
MatsGull
20 år, Kongsvinger
04.12.2007, 23:44

Sjølv om spørsmålet unekteleg er interessant, vil eg be deg om å stille det på ein meir passande arena. Her inne diskuterer vi i hovudsak Disney-teikneseriar, og det hender at vi streifer innom teikneseriar generelt, men det tilhøyrer unntaka. Spørsmålet ditt går vel meir på generell kunstutøving, og då blir det litt utanfor grensa for kva vi eigentleg diskuterer her inne.
Olaf Moriarty Solstrand
26 år, Tromsø
05.12.2007, 17:06

Si du skal lage et disney-maleri så er det ikke lenger OT.
Det spørs hvor mye penger du skal legge i lerret og utstyr. Tror det greieste er å kjøpe noe ferdig i første omgang, slik at du har noe rimeligre til å øve på. Et lerret må på ramme, så skal det grunnes, deretter legger du på en grunnfarge. Spør i en hobbybutikk, eventuelt lån en bok om emnet på biblioteket. Du trenger også et stativ (staffeli) til lerretet. Bruker du oljemaling så trenger du en palett (plate) til å blande ulike farger på. Anbefaler at du begynner med noe enklere og billigere enn oljemaling. Oljemaling er dyrt og lukter ille, tar lang tid og tørke. Du må da la lagene få tørke innimellom. Akrylmaling er mye enklere og tørker fort, men resultate er anderledes. Smak og behag, øvelse gjør mester. Eventuelt meld deg på kurs. Alle store malere har vært amatører en gang og bare øvelse gjør deg god. Det er vanlig å skisse med blyant eller kullstift først. Mange bruker også foto å male etter.
49 År. Anbefales: MIRANDA av Inkalill
Øyvind Braaten
49 år, Sarpsborg
05.12.2007, 18:14

MatsGull skreiv:
Jeg vet ikke, jeg ville hørt med Sigvald.
Takker for tilliten, men min utøvende "billedkunst" er begrenset seg til hva jeg kan få til med en scanner, MS Paint, IrfanView og LViewPro.
Amerikansk Don Rosa Index (1987-2007) til salgs:
http://duckman.pettho.com/usindex.html
Gode råd om norsk rettskriving:
LES HER
Sigvald Grøsfjeld jr.
http://duckman.pettho.com/
Sigvald
41 år, Stavanger
06.12.2007, 02:48

Olaf Moriarty Solstrand skreiv:
Her inne diskuterer vi i hovudsak Disney-teikneseriar, og det hender at vi streifer innom teikneseriar generelt.
Det ert jeg uenig i - han skal sikkert tegne/male Donald. Derfor har det noe med Disney og gjøre.
Villas Vidvei
- Andeby i Dag
Jeg går på skolen Ullevål skole
Villas Vidvei
Oslo
06.12.2007, 20:47

Øyvind Braaten skreiv:
Si du skal lage et disney-maleri så er det ikke lenger OT.
Mange bruker også foto å male etter.
Jeg ante ikke at det faktisk fantes fotografier av Andebys borgere...
Barks | Scarpa | Gottfredson | Murry | Cavazzano
torgnyland.blogspot.com
Karamell
40 år, Oslo
11.12.2007, 20:47

Karamell skreiv:
Jeg ante ikke at det faktisk fantes fotografier av Andebys borgere...
Hallo!!! Har du ikke sett de på film. Bl.a. i nærheten av Paris, og på øst- og vestkysten av USA er de observert i levende live
Bernie
36 år, Bergen
14.12.2007, 23:05

Skriv svar | Gå tilbake til forumoversikta ...

Andeby Online er drive av Olaf Moriarty Solstrand. Alle bilete av Disney-figurar på sidene er © DISNEY og brukt i samsvar med norsk åndsverkslov.