Andeby Online > Diskusjonsforum > Adventskalender 2007
Gå tilbake til forumoversikta ...

Då kan vi endelig stolt presentere Andeby Onlines adventskalender 2007. Vi vender tilbake til konseptet vi introduserte i 2005: Å seigpine alle brukarane våre til å stresse heile desember med å bla i samlinga si og google frenetisk på verdsveven.
Nei, dette er ikkje eit nytt NM, men det er likevel ein konkurranse. Og konseptet denne gongen er enkelt: Gjenkjenn sitater frå gamle Donald-historier.
Vi legger ut to sitater kvar dag fram mot julaften. Klarer du å gjenkjenne kven som kan ha sagt det, får du eitt poeng. Klarer du å gjenkjenne sjølve historia, får du to poeng. Kvar sjette dag kårer vi ein vekevinnar (ja, eg veit, men det har seg no faktisk slik at 24 ikkje er deleleg på 7), og den som får flest poeng totalt i heile desember vinner eit eksklusivt og utruleg stilig Jungelboken-litografi pluss eit årsabonnement på Kvakk!. Nærare reglar her.
Toppliste o.l. vil kome i løpet av neste veke, og kalenderen starter sjølvsagt 1. desember.
Hint: 1/3 av oppgåvene er henta frå 2007-årgangen, og 1/3 av oppgåvene er henta frå Carl Barks-historier.
Lykke til, alle saman!
Olaf Moriarty Solstrand
26 år, Tromsø
30.11.2007, 21:08

Fantastisk. Førjulstid og Donald-konkurranse hører sammen. Må i gang med å sope sammen det siste halvårets blader og bunkre de ved siden av PCen.
Filch, do something constructive! Find Peeves!
Andungen
19 år
01.12.2007, 00:00

Kan vel berre seie takk, takk for den tilliten. Foto av litografiet kjem etterkvart.
Svarskjemaet fungerer forsåvidt akkurat som ved NM: Ein kan svare berre ein gong, MEN det går an å endre desse svara i løpet av dagen. Så det går an å avgi svar allereie no for deretter å leggja til utfyllande informasjon i kveld, om nokon tvilte på det.
Olaf Moriarty Solstrand
26 år, Tromsø
01.12.2007, 10:54

Dette var en fin førjulsoverraskelse! Nå kan jeg angre på at jeg var slapp med årets Donald-lesing. Men Barks-sitatene må jeg prøve å ta, altså.
"Det er harde tider, gamle venn."
S.N.U.F.S - Savner Nevneverdig Ukentlige Forsider av Santanach
MatsGull
20 år, Kongsvinger
01.12.2007, 14:07

Dette var fantastisk flott. Anbefaler å slippe det som nyhet på forsida også.
«Ha, ha! De tror jeg er sprø, men jeg er bare den usynlige mannen.»
Vegar
19 år, Trondheim
01.12.2007, 18:12

Olaf Moriarty Solstrand
26 år, Tromsø
01.12.2007, 18:30

Olaf Moriarty Solstrand skreiv:
Hint: 1/3 av oppgåvene er henta frå 2007-årgangen
Ettersom 1/4-årgang DD&Co serien enn så lenge bare går frem til bind 3/2006 utelukker dette meg fra denne konkurransen din. Det hadde, slik sett, vært bedre om du hadde holdt deg til DP i stedet. Men jeg har uansett mer enn nok å gjøre nå i desember, så det gjør meg ingenting at dette ikke er noe for meg 
Jeg ønsker alle lykke til, selv om jeg vil tippe at folk ville foretrukket et Barks-litografi fremfor et fra Jungelboken.
Amerikansk Don Rosa Index (1987-2007) til salgs:
http://duckman.pettho.com/usindex.html
Gode råd om norsk rettskriving:
LES HER
Sigvald Grøsfjeld jr.
http://duckman.pettho.com/
Innlegget blei sist redigert 01.12.2007, 18:46 av Sigvald
Sigvald
41 år, Stavanger
01.12.2007, 18:43

Sigvald skreiv:
Jeg ønsker alle lykke til, selv om jeg vil tippe at folk ville foretrukket et Barks-litografi fremfor et fra Jungelboken.
Så er spørsmålet kor mykje ein måtte ha lagt ut for å skaffe eit Barks-litografi, då. Jungelboken-litografiet har vi fått sponsa.
... og det ER utruleg stilig. Skulle verkeleg ønskje at eg hadde ein sjanse til å vinne det sjølv, for å seie det slik.
Olaf Moriarty Solstrand
26 år, Tromsø
01.12.2007, 19:31

Ettersom topplista ikkje er på plass enno, her er første desembers resultater:
3 poeng: Eirikb, Tobias og Øyvind Braaten
1 poeng: Andungen, Bernie, Frank Aa, MatsGull, Vegar og Øystein Skartsæterhagen
Første historie var tydelegvis litt tricky, den var det ingen som tok. Men det viser iallfall at alle framleis har plenty med vinnersjanser, så delta, delta, delta!
Sigvald skreiv:
Ettersom 1/4-årgang DD&Co serien enn så lenge bare går frem til bind 3/2006 utelukker dette meg fra denne konkurransen din.
... du VEIT at det går an å svare på dei spørsmåla du klarer og berre gjette eller svare blankt på resten, ikkje sant? Det viktigaste er jo ikkje å vinne uansett.
Olaf Moriarty Solstrand
26 år, Tromsø
02.12.2007, 10:28

Jeg er på delt fjerdeplass, jippi!
"Det er harde tider, gamle venn."
S.N.U.F.S - Savner Nevneverdig Ukentlige Forsider av Santanach
MatsGull
20 år, Kongsvinger
02.12.2007, 14:46

Jeg vil uttrykke stor glede over en slik konkurranse! Jeg har lenge tenkt at en ren sitatkonkurranse ville være moro, og nå kommer den altså. Selv om jeg ikke har snøring på svarene, og liten tid til å delta, så er det uansett moro at noen legger ned så mye arbeid i å underholde oss andre. (Men jeg kommer selvsagt til å gjette!)
Det eneste jeg synes er litt merkelig, er at tredjeparten av sitatene er fra 2007, jeg kunne ønsket meg en større spredning når det er seksti årganger å ta av.
Men dette er pirking. Jeg synes tiltaket er kjempeflott!
"Milde Mads! Jeg er i det røde flanellsundertøyet mitt!"
Lars Martin
Stranda
02.12.2007, 15:34

Shitt ass, jeg merker at jeg ikke er eksperten i gjengen. Har sett på oppgavene, og klarer ikke en eneste en!
I believe in God like I believe in the sun rise. Not because I can see it, but because I can see all that it touches.
- C.S.Lewis
Det er i utgangspunktet flott med idealisme, men det er også forskjell på å barbere seg og kutte av seg haken.
- Sigvald!
http://wilfu.blogspot.com
Wilfu
21 år, Bamble
03.12.2007, 00:28

Resultater 2. desember:
6 poeng: Eirikb
4 poeng: Vegar
3 poeng: Andungen, Frank Aa, Tobias, Øystein Skartsæterhagen, Øyvind Braaten
Totalt:
Eirikb - 9 poeng
Tobias - 6 poeng
Øyvind Braaten - 6 poeng
Vegar - 5 poeng
Andungen - 4 poeng
Frank Aa - 4 poeng
Øystein Skartsæterhagen - 4 poeng
Bernie - 1 poeng
MatsGull - 1 poeng
Olaf Moriarty Solstrand
26 år, Tromsø
03.12.2007, 09:23

Et flott tiltak, Laffen!
Selv gikk jeg glipp av starten på denne konkurransen, siden jeg tilbragte helga hos vår venn Jørn McDuck. Resten av måneden er tettpakket med kakebakst og håndball-VM, så jeg kommer nok desverre ikke til å få tid til å delta på dette (ja, dette er kun unnskyldninger siden jeg ikke klarer noen av sitatene).
Jeg ønsker uansett alle mine venner på AOL lykke til! 
Olaf Moriarty Solstrand skreiv:
Skulle verkeleg ønskje at eg hadde ein sjanse til å vinne det sjølv, for å seie det slik.
Så hjelp madammen? 
Ja, vi elsker suspekte striper - som de stiger frem
En stil som ikke alle begriper - men elsket i stripefolkets hjem
Det er latterlig, nymotens og harry - mener ihvertfall én Rosaist
Og mens han leser Frank Sels og Dan Barry - så er det vi som ler til sist
http://www.dingus.be - bloggen til Det Gode Selskap.
Guffen Delbekk
23 år, Halden
03.12.2007, 09:33

Guffen Delbekk skreiv:
Så hjelp madammen?
Går ut fra at det er meg du mener? Som ansatt i firmaet og ansvarlig for å lage spørsmålene, kan jeg vel nesten ikke delta 
Er interessant bare fordi jeg er samboer med Olaf.
http://www.andebyonline.com/forum/i53795/#53795
Anbefalt lesning som lyser opp selv den tristeste forumdag:
http://www.nettserier.no/hakkumheavy/1205535600/
krice
24 år, Tromsø
03.12.2007, 09:52

Det ante meg egentlig, men så la jeg merke til at Wilfu ser ut til å delta 
Ja, vi elsker suspekte striper - som de stiger frem
En stil som ikke alle begriper - men elsket i stripefolkets hjem
Det er latterlig, nymotens og harry - mener ihvertfall én Rosaist
Og mens han leser Frank Sels og Dan Barry - så er det vi som ler til sist
http://www.dingus.be - bloggen til Det Gode Selskap.
Guffen Delbekk
23 år, Halden
03.12.2007, 15:17

Olaf Moriarty Solstrand
26 år, Tromsø
03.12.2007, 15:51

Nope, i don't... Men det hadde ikke gjort noen forskjell...
Er virkelig blank på dette her...
I believe in God like I believe in the sun rise. Not because I can see it, but because I can see all that it touches.
- C.S.Lewis
Det er i utgangspunktet flott med idealisme, men det er også forskjell på å barbere seg og kutte av seg haken.
- Sigvald!
http://wilfu.blogspot.com
Wilfu
21 år, Bamble
04.12.2007, 00:26

Vil det bli noe nytt NM noen gang?
HVEM ER FAREN TIL OLE, DOLE OG DOFFEN??????????!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Cheezdoodles
16 år, Oslo
04.12.2007, 16:43

Skriv svar | Gå tilbake til forumoversikta ...

Andeby Online er drive av Olaf Moriarty Solstrand. Alle bilete av Disney-figurar på sidene er © DISNEY og brukt i samsvar med norsk åndsverkslov.