Siste oppdatering: Donald Pocket får stive permar

Hugs meg :: Registrer ny brukar

Virkelige oppfinnelser inspirert av donald

Andeby Online > Diskusjonsforum > Virkelige oppfinnelser inspirert av donald

Gå tilbake til forumoversikta ...

Hvem vet om oppfinnelser i det virkelige liv som har blitt til takket være påfunn i Donald-historier?

Jeg kjenner til at et skip skal ha blitt hevet etter samme metode som i en historie der et forlis heves ved å sprøyte inn PingPong-baller.

Men spørsmålet er altså hvem vet om ANDRE slike hendelser.

Beste forslag får et kraftutrykk alá "kvakkerakk" i posten.

Jørgen

jørgenbp

10.10.2007, 14:57

jørgenbp skreiv:

Hvem vet om oppfinnelser i det virkelige liv som har blitt til takket være påfunn i Donald-historier?

Jeg kjenner til at et skip skal ha blitt hevet etter samme metode som i en historie der et forlis heves ved å sprøyte inn PingPong-baller.

Men spørsmålet er altså hvem vet om ANDRE slike hendelser.

Beste forslag får et kraftutrykk alá "kvakkerakk" i posten.

Jørgen

Olaf har sikkert noen. Men hvis jeg var deg ville jeg søkt på COA

Villas Vidvei
- Andeby i Dag

Jeg går på skolen Ullevål skole

Villas Vidvei
Oslo

10.10.2007, 15:02

Fann denne i ein forumtråd litt lenger ned her ...
http://www.ntnu.no/gemini/2006-03/20-23.htm

«Jeg håper virkelig at vi slipper Andeby-online-liknende tilstander her.» (Sigvald)
Skriver flytande fjøslatin

Olaf Moriarty Solstrand
26 år, Tromsø

15.10.2007, 17:08

Ville bare gjøre oppmerksom på denne videoen her som har litt relevans til en av Barks serier, selv om han vel stjal ideen fra en gammel artikkel...

http://atvs.vg.no/player/nyheter/12037-bygget-hus-av-25000-tomflasker.html

Innlegget blei sist redigert 17.10.2007, 14:43 av Erilaz

Erilaz
29 år, Lier

17.10.2007, 14:30

Vel..... vi kan neppe kalle det oppfinnelse, men i beste B-gjeng-stil var det noen som for en del år tilbake lurte bank-kundene til å putte dagens omsetning i postkassa i stedet for nattsafen i en bank i Sarpsborg. (Selvfølgelig ble hele postkassa med innhold fjernet i nattens mulm og mørke). Jeg husker godt avisoppslaget, illustrert med bilde av B-gjengen fra historien hvor de lager en falsk bank-fasade av papp. B-)

BOM -Du er hypnotisert!

Spøkelseskladden
40 år, Sarpsborg

28.10.2007, 22:30

Skriv svar | Gå tilbake til forumoversikta ...

Andeby Online er drive av Olaf Moriarty Solstrand. Alle bilete av Disney-figurar på sidene er © DISNEY og brukt i samsvar med norsk åndsverkslov.