Andeby Online > Diskusjonsforum > Noen som skal på Raptus?
Gå tilbake til forumoversikta ...

Øyvind Braaten skreiv:
Studentavisa i Bergen har en skikkelig blærete omtale av årets Raptus. Det er enten skrevet kun for å provosere, eller så har skribenten havnet i Bergen imot sin vilje.
Blærete omtale av Raptus
Synes ikke den artikkelen var så ille etter å ha les den nå. Jeg var iallefall enig om dette punktet:
Den mer progressive delen av det norske tegneseriemiljøet var også representert på årets festival. I nederste etasje, klemt inn langs bakveggen, der taket og besøkstallet var lavest, satt representanter for No Comprendo Press, Dongery og Jippi Forlag.
Jeg tenkte mange ganger på hvorfor så mange forlag og serieskapere som representerer nyere norsk tegneserie var blitt "gjemt bort" i underetasjen. Men de hadde i det minste gode naboer som Kelpie og Wildeside Comix for å holde dem med selskap.
Hørte jeg noen si "Kvakk!"???
Guffen Delbekk og Jørn McDuck på tur: Reiseguiden
Jørn McDuck
24 år, Trondheim
07.10.2007, 21:38

Ellers er jeg 100 % enig med Øyvind i at artikkelen er på jordet, det skjønner jeg jo lett uten i det hele tatt å ha vært til stede på Raptus. Virker som fyren har en eller annen form for elitistisk oppfatning av seg selv og det han skriver.
Mine filmanmeldelser på IMDB:
http://www.imdb.com/user/ur2484999/comments-expanded?order=alpha&start=0
Innlegget blei sist redigert 08.10.2007, 07:20 av Olaf Moriarty Solstrand
SvK
25 år, Bergen
08.10.2007, 00:14

Øyvind Braaten skreiv:
Studentavisa i Bergen har en skikkelig blærete omtale av årets Raptus. Det er enten skrevet kun for å provosere, eller så har skribenten havnet i Bergen imot sin vilje.
Blærete omtale av Raptus
Eg veit ikkje heilt, eg. Slike kommentarar som dette er naturleg nok alltid litt provoserande, men samtidig føler eg at det er mykje riktig i det han skriver her. Spesielt slo eg auga opp då eg leste setninga «Raptus handler ikke om tegneserien som uttrykksform, men om tegneserien som nostalgiobjekt». Mannen har jo eit poeng. For kvar er dei som verkeleg driver teikneseriemediet framover? Litt nostalgifaktor er ein nøydt til å ha på ein festival som Raptus, men kanskje Aksel Kielland har eit poeng i at den har blitt alt for dominerande? Kva plass har teikneseriens utvikling på Raptus? Med Jippi, Dongery og No Comprendo klemt inne i eit hjørne i kjellaren og ganske lite tid på programmet (ei time med Jippi presenterer i nest største sal er det einaste eg klarer å finne på programmet om kva dei små og viktige uavhengige forlaga i Noreg driver med (og det er med vilje eg utelater Varg Veum frå den lista då eg ikkje ser noko spesielt nyskapande ved den serien)). Kvar er dei heitaste namna i serie-Noreg for tida?
Årets Sproing-prisar blei vunne av Bendik Kaltenborn, Lene Ask og Joann Sfar. Fjorårets Raptus-pris blei vunne av Sigbjørn Lilleeng, og fjorårets Sproing-prisar av Christopher Nielsen, Marjane Satrapi og Astrid Hansen. Med unntak av «Jippi presenterer» står ingen av desse på Raptus-programmet. Kvifor ikkje?
Egmont har det siste året fått veldig mykje (velfortjent) ros for sin fantastiske bokklubb Serieverket, som endelig har gitt oss ei moglegheit til å lese verdas beste teikneserieromanar på norsk. Ingen av forfattarane eller teiknarane i Serieverket er representerte på Raptus-programmet. Kvifor ikkje?
Scott McCloud hyllast verda over som den leiande teikneserieteoretikeren vi har i dag. I bøkene sine tar han opp ei rekke spennande tema, mellom anna korleis teikneseriemediet kan utvikle seg framover. 2/3 av bøkene hans har kome ut etter at bergensarane byrja å arrangere Raptus. Kvifor har han aldri vore invitert til Noreg?
Eller, for å ta eit meir nærliggjande døme -- Bergensstudent Fredrik Rysjedal jobber no med si masteroppgåve om digitale teikneseriar, og såvidt eg har skjønt stod han på stand heile raptus-helga for å få hjelp til å teste det som skal bli ein digital teikneserieroman. Kvifor kunne ikkje Raptus ha dratt han inn i ein sal og fått han til å snakke ut om det han driver med?
Det var mange store namn på Raptus i fjor òg. Men den aller mest interessante programposten eg klarte å kome meg på, var ein foredragspost med ein mann eg aldri hadde høyrd om; John McCreas programpost om muslimske superheltar og «The 99». Ein programpost om introduksjonen av teikneseriar på ein ny marknad i Midt-Austen, med ein mann som ikkje berre pratar godt for seg, men som òg har jobba med dette i praksis! Eg er Raptus evig takknemlig for at dei tok seg bryet med å invitere han, og eg spør meg kvifor det ikkje er fleire slike gjestar på festivalen!
Sjølvsagt skriver Kielland for å provosere. Dette er eit kommentarblikk, skrive i same stil som ein leiarartikkel, dei har gjerne provoserande form. Men likevel spør eg meg ... har ikkje mannen eit veldig, veldig, veldig godt poeng når han skriver at Raptus handler meir om nostalgi enn om teikneserien som uttrykksform? Det er noko eg ikkje har problemer med å seie meg einig i, til tross for at eg har stortrivdes veldig på begge Raptusfestivalane eg har vore på. Det Kielland etterlyser er det eg har sakna sjølv, og det er ein grunn til at eitt av dei mest spennande forlaga i Noreg fleire gonger har boikotta Raptus.
Olaf Moriarty Solstrand
26 år, Tromsø
08.10.2007, 07:16

Olaf Moriarty Solstrand skreiv:
[Men likevel spør eg meg ... har ikkje mannen eit veldig, veldig, veldig godt poeng når han skriver at Raptus handler meir om nostalgi enn om teikneserien som uttrykksform?
Spør du meg, er fyren ganske på jordet. Tegneserier er jo først og frem underholdning for folk, dette med at det skal være en uttrykksform vil det uansett bare være et lite mindretall som fokuserer på.
Forfatteren tilhører helt åpenbart dette mindretallet, men i stedet for å akseptere at de fleste har andre preferanser enn ham selv setter han seg selv over de fleste andre på en helt håpløs måte.
Hvis festivalen skulle vært slik forfatteren ser ut til å ønske, hadde det mer vært snakk om et helt ukjent nisjearrangement for noen få mennesker.
Mine filmanmeldelser på IMDB:
http://www.imdb.com/user/ur2484999/comments-expanded?order=alpha&start=0
Innlegget blei sist redigert 08.10.2007, 12:38 av SvK
SvK
25 år, Bergen
08.10.2007, 12:35

[Bergensstudent Fredrik Rysjedal jobber no med si masteroppgåve om digitale teikneseriar, og såvidt eg har skjønt stod han på stand heile raptus-helga for å få hjelp til å teste det som skal bli ein digital teikneserieroman.
Som forøvrig var både en gøy og bisarr opplevelse. 
Ja, vi elsker suspekte striper - som de stiger frem
En stil som ikke alle begriper - men elsket i stripefolkets hjem
Det er latterlig, nymotens og harry - mener ihvertfall én Rosaist
Og mens han leser Frank Sels og Dan Barry - så er det vi som ler til sist
http://www.dingus.be - bloggen til Det Gode Selskap.
Guffen Delbekk
23 år, Halden
08.10.2007, 12:45

[ Spesielt slo eg auga opp då eg leste setninga «Raptus handler ikke om tegneserien som uttrykksform, men om tegneserien som nostalgiobjekt». Mannen har jo eit poeng. For kvar er dei som verkeleg driver teikneseriemediet framover? Litt nostalgifaktor er ein nøydt til å ha på ein festival som Raptus, men kanskje Aksel Kielland har eit poeng i at den har blitt alt for dominerande? Kva plass har teikneseriens utvikling på Raptus?
Uenig. Jerry Scott holdt foredrag om å skrive humorserier. David Bishop holdt foredrag om å skrive manus. Peter Madsen holdt foredrag om hvordan de arbeidet med å bygge opp Valhall. osb. Mye av dette handler om hvordan man bruker tegneserier som uttryksform. Ifjor var det et suverent innslag med Bryan Talbot. Han holdt foredrag om hvordan han drev research før "A tale of one bad rat". Dette var et godt forberedt foredrag med masse artige ankdoter om problemer han opplevde mens han reiste gjennom England og forberedte serien. Han tok for seg perspektiver, kameravinkler, detaljer, og mye mer som er viktig for å få frem det en vil si med serien.
Han hadde også et godt foredrag am "Alice in Sunderland", dog ikke så morsomt.
Kvar er dei heitaste namna i serie-Noreg for tida?
Mads Eriksen, Frode Øverli, Lars lauvik, Torbjørn Lien, alle tilstede på Raptus.
Årets Sproing-prisar blei vunne av Bendik Kaltenborn, Lene Ask og Joann Sfar. Fjorårets Raptus-pris blei vunne av Sigbjørn Lilleeng, og fjorårets Sproing-prisar av Christopher Nielsen, Marjane Satrapi og Astrid Hansen. Med unntak av «Jippi presenterer» står ingen av desse på Raptus-programmet. Kvifor ikkje?
Joann Sfar ble presentert på Oslo Comics Expo. Astrid Hansen var på Raptus 2006. Sigbjørn Lilleeng stod på gjestelista i år (tør ikke vedde på at han var der, men han var ihvertfall forespurt)
Ingen av forfattarane eller teiknarane i Serieverket er representerte på Raptus-programmet. Kvifor ikkje?
Raptus svarer nok best på dette selv, men jeg gjør allikevel et forsøk. Hvem som kommer beror mye på tilfeldigheter. Manga, mange blir spurt og noen få gir et positivt svar. Man bruker de kanalene man har og jobber utifra dette. Har en mistanke om at Capezzone, som har vært på Raptus flere ganger, var en katalysator for at de fransktalende gjestene kom. Dersom man sammenligner årets gjesteliste fra vårutgaven og den endelige utgaven så ser man at de er svært ulike.
Det Kielland etterlyser er det eg har sakna sjølv, og det er ein grunn til at eitt av dei mest spennande forlaga i Noreg fleire gonger har boikotta Raptus.
Denne boikotten må være svært lite effektiv. Det har ihvertfall gått meg hus forbi. Hvilket forlag?
49 År. Anbefales: MIRANDA av Inkalill
Øyvind Braaten
49 år, Sarpsborg
08.10.2007, 16:34

Øyvind Braaten skreiv:
Mads Eriksen, Frode Øverli, Lars lauvik, Torbjørn Lien, alle tilstede på Raptus.
Joda, men det skjer då så utruleg mykje spennande der ute *i tillegg til* stripeseriane òg ...
Sigbjørn Lilleeng stod på gjestelista i år (tør ikke vedde på at han var der, men han var ihvertfall forespurt)
Ja, eg meiner at han var der. Det var han eg sikta til då eg sa «med unntak av «Jippi Presenterer» [...]».
Denne boikotten må være svært lite effektiv. Det har ihvertfall gått meg hus forbi. Hvilket forlag?
Dongery. Dog, det er vel eit diskusjonsspørsmål korvidt dei er eit forlag eller ein kompisgjeng, men at dei gir ut nokre av dei mest spennande teikneseriane i landet, føler eg likevel at det er vanskeleg å kome bort frå.
«Jeg håper virkelig at vi slipper Andeby-online-liknende tilstander her.» (Sigvald)
Skriver flytande fjøslatin
Innlegget blei sist redigert 08.10.2007, 16:51 av Olaf Moriarty Solstrand
Olaf Moriarty Solstrand
26 år, Tromsø
08.10.2007, 16:49

[
Dongery. Dog, det er vel eit diskusjonsspørsmål korvidt dei er eit forlag eller ein kompisgjeng, men at dei gir ut nokre av dei mest spennande teikneseriane i landet, føler eg likevel at det er vanskeleg å kome bort frå.
Jo jo, dem om det. Når to samles vil det alltid være en drøss med meninger.Mener at de var der i fjor? Går utifra at Olaf ikke boikottet i år, men bare prioriterte anderledes?
Øyvind Braaten
49 år, Sarpsborg
08.10.2007, 19:01

Øyvind Braaten skreiv:
Mener at de var der i fjor?
I fjor var dei der, ja.
Når to samles vil det alltid være en drøss med meninger.
Sjølvsagt. Personleg føler eg til dømes at din kommentar til artikkelen, der du hevder at dataspel og TV-seriar ikkje kan kallast kunstnerisk, er langt meir provoserande og blærete enn noko av det som står i sjølve artikkelen.
Går utifra at Olaf ikke boikottet i år, men bare prioriterte anderledes?
Stemmer. Eg kjem sannsynlegvis *aldri* til å boikotte ein teikneseriefestival.
Olaf Moriarty Solstrand
26 år, Tromsø
08.10.2007, 19:08

Øyvind Braaten skreiv:
{{ Kvar er dei heitaste namna i serie-Noreg for tida?
Men hvor var Sæterøy? Hans tegneserier burde virkelig fått en markering i år.
Kent
23 år, Sandnes
08.10.2007, 22:53

Så har jeg lagt ut noen av bildene fra Göteborg på mine sider:
http://duckman.pettho.com/personal/photos4.html
Amerikansk Don Rosa Index (1987-2007) til salgs:
http://duckman.pettho.com/usindex.html
Gode råd om norsk rettskriving:
LES HER
Sigvald Grøsfjeld jr.
http://duckman.pettho.com/
Innlegget blei sist redigert 09.10.2007, 04:28 av Sigvald
Sigvald
41 år, Stavanger
09.10.2007, 04:28

Sigvald, du må legge deg tidligere på kvelden!
I believe in God like I believe in the sun rise. Not because I can see it, but because I can see all that it touches.
- C.S.Lewis
Det er i utgangspunktet flott med idealisme, men det er også forskjell på å barbere seg og kutte av seg haken.
- Sigvald!
http://wilfu.blogspot.com
Wilfu
21 år, Bamble
09.10.2007, 14:49

Serienett bringer nå en del bilder ifra Raptus.
http://www.serienett.no/article/591/raptus-i-bilder
Øyvind Braaten
49 år, Sarpsborg
09.11.2007, 09:42

Skriv svar | Gå tilbake til forumoversikta ...

Andeby Online er drive av Olaf Moriarty Solstrand. Alle bilete av Disney-figurar på sidene er © DISNEY og brukt i samsvar med norsk åndsverkslov.