Andeby Online > Diskusjonsforum > HOF nr. fire og fem
Gå tilbake til forumoversikta ...
Side 1, 2

Jeg har HOF nr. fire og der var første haldel av "Skrue McDucks liv og levnet"
resten av den skal komme i femer'n, og jeg lurte på når den kommer ut (vis ikke den har gjort det ennå da.) Så takk til den som svarer!
Villas Vidvei
- Andeby i Dag
Jeg går på skolen Ullevål skole
Innlegget blei sist redigert 19.09.2007, 17:59 av Villas Vidvei
Villas Vidvei
Oslo
19.09.2007, 12:38

Den kjem i oktober. Til abonnentene, vel å merke, vi andre må sannsynlegvis vente seks-til-tolv-månader ekstra før boka kjem i laussal.
«Jeg håper virkelig at vi slipper Andeby-online-liknende tilstander her.» (Sigvald)
Skriver flytande fjøslatin
Innlegget blei sist redigert 19.09.2007, 12:51 av Olaf Moriarty Solstrand
Olaf Moriarty Solstrand
26 år, Tromsø
19.09.2007, 12:50

Takk, er abonnoment.
Villas Vidvei
- Andeby i Dag
Innlegget blei sist redigert 19.09.2007, 12:53 av Villas Vidvei
Villas Vidvei
Oslo
19.09.2007, 12:53

Det er for øvrigt HOF nr. 16 - ikke nr. 4. Man kan kalde nr. 16 for Don Rosa HOF nr. 4 - men så skal det også skrives sådan.
Remember: It all started with a mouse
AC
29 år, Danmark
19.09.2007, 16:06

Ifbm. Don Rosas signering har Egmont Serieforlags "beste abonnenter i Oslo og omegn" (sitat Egmont) fått et postkort med egen invitasjon til Tronsmo. Det morsomme er at postkortet har et Rosa motiv (ser ut som det er en kompilasjon fra Onkel Skrues Liv og Levnet)
Drikaton.
Guffen D. - sannsynligvis den morsomste skribenten i nyere, norsk nett-donaldisme
Innlegget blei sist redigert 19.09.2007, 16:37 av Drikaton
Drikaton
46 år, Nittedal
19.09.2007, 16:21

Jeg fikk dette kortet i dag. Abonnenter på Hall of Fame kan få sitt eksemplar av Don Rosa, bok 5 på signeringen hvis de melder sin ankomst på denne signering til Egmont pr e-post innen fredag. Signeringen finner sted klokken 16.00 på tirsdag.
Innlegget blei sist redigert 19.09.2007, 17:03 av NikZer
NikZer
31 år, Oslo
19.09.2007, 17:03

AC skrev:
Det er for øvrigt HOF nr. 16 - ikke nr. 4. Man kan kalde nr. 16 for Don Rosa HOF nr. 4 - men så skal det også skrives sådan.
Ja, jeg glemte meg IKKE! men skrev det sånn siden jeg ikke ville han en så lang tittel, sjønner?
Villas Vidvei
- Andeby i Dag
Innlegget blei sist redigert 19.09.2007, 17:59 av Villas Vidvei
Villas Vidvei
Oslo
19.09.2007, 17:59

Drikaton skreiv:
Ifbm. Don Rosas signering har Egmont Serieforlags "beste abonnenter i Oslo og omegn" (sitat Egmont) fått et postkort med egen invitasjon til Tronsmo. Det morsomme er at postkortet har et Rosa motiv (ser ut som det er en kompilasjon fra Onkel Skrues Liv og Levnet)
Derved er det i grunnen bevist at Egmont favoriserer dem som bor i Oslo-området. At jeg påpeker slikt kan heretter vanskelig borforklares med syting. Jeg vil også ha et slikt postkort (for motivets skyld) og vil ta kontakt med Egmont og be om å få et.
Amerikansk Don Rosa Index (1987-2007) til salgs:
http://duckman.pettho.com/usindex.html
Gode råd om norsk rettskriving:
LES HER
Sigvald Grøsfjeld jr.
http://duckman.pettho.com/
Innlegget blei sist redigert 19.09.2007, 21:41 av Sigvald
Sigvald
41 år, Stavanger
19.09.2007, 21:30

Men når det er snakk om ei signering *i Oslo*, er det jo ikkje så rart at dei veljar å prioritere dei i Osloområdet, er det vel? Å sende ut postkort til ALLE abonnentene sine er svinaktig dyrt, er det ikkje?
Heile poenget med dette postkortet er jo å lokke folk til Tronsmo. Kvifor kaste bort pengar på å sende ut slikt til dei av oss som eigentleg ikkje har moglegheit til å kome seg dit?
Olaf Moriarty Solstrand
26 år, Tromsø
19.09.2007, 21:34

Olaf Moriarty Solstrand skreiv:
Men når det er snakk om ei signering *i Oslo*, er det jo ikkje så rart at dei veljar å prioritere dei i Oslo-området, er det vel? Å sende ut postkort til ALLE abonnentene sine er svinaktig dyrt, er det ikkje?
Heile poenget med dette postkortet er jo å lokke folk til Tronsmo. Kvifor kaste bort pengar på å sende ut slikt til dei av oss som eigentleg ikkje har moglegheit til å kome seg dit?
Ikke mulighet? Jeg drar jo til Göteborg for å treffe ham. Så umulig er det ikke. Jeg skulle ikke sagt så mye dersom det hadde vært et postkort med nøytralt motiv, men dette er noe som med tid og stunder kan få en viss verdi, da bør alle behandles likt.
LES HER
Sigvald Grøsfjeld jr.
Sigvald
41 år, Stavanger
19.09.2007, 21:44

Det er snakk om reklame, Sigvald. Ein sender ikkje ut reklame til alle i heile verda berre for å behandle alle likt. Det sender ein ut til dei ein reknar for å mest sannsynleg vera i kundegruppa. Du bor førtifem mil frå Tronsmo. Egmont reknar det som usannsynleg at du kjem til å dra førtifem mil berre for ei signering. For, let's face it, dei færraste gjer det. Då veljar dei å spare pengar til trykking og porto ved å konsentrere seg om dei som har størst sjanse til å faktisk kome seg til Tronsmo den dagen.
Og når det er reklame for eit Don Rosa-arrangement, bruker dei *sjølvsagt* ei Don Rosa-teikning i reklamen.
Trur du det hadde vore aktuelt for dei å sende ut reklame til alle abonnentar i Oslo-området dersom det hadde vore snakk om ei signering på Løvås?
Olaf Moriarty Solstrand
26 år, Tromsø
19.09.2007, 21:52

Dette er en reklame for noe som skjer i en butikk i Oslo og da er det naturlig at reklamen blir sendt til folk i Oslo og ikke hele landet.
EDIT: Ååå. Du må ikke fortelle det jeg skal fortelle og så poste innlegget før meg Olaf! Dårlig gjort! 
ばか! (Baka!)
Innlegget blei sist redigert 19.09.2007, 21:57 av Chrisron
Chrisron
31 år, Tønsberg
19.09.2007, 21:55

Jeg bor i Oslo men har ikke fått dette postkortet ennå. Eller kanskje det ligger blandt posten nå? får vel ta en titt.
Villas Vidvei
- Andeby i Dag
Villas Vidvei
Oslo
20.09.2007, 13:35

Takket være Egmonts gode service har kortet nå dukket opp også hos meg.
LES HER
Sigvald Grøsfjeld jr.
Innlegget blei sist redigert 23.09.2007, 19:19 av Olaf Moriarty Solstrand
Sigvald
41 år, Stavanger
21.09.2007, 23:24

Sigvald skreiv:
Hyggelig for deg, dette. Hyggelig også at min melding, denne gangen om Rosa-kortet, ikke ble omtalt som skryt. Og så er det også hyggelig at Egmont får positiv omtale, synes jeg.
Drikaton.
Guffen D. - sannsynligvis den morsomste skribenten i nyere, norsk nett-donaldisme
Innlegget blei sist redigert 23.09.2007, 19:19 av Olaf Moriarty Solstrand
Drikaton
46 år, Nittedal
22.09.2007, 15:58

Drikaton skreiv:
Hyggelig for deg, dette. Hyggelig også at min melding, denne gangen om Rosa-kortet, ikke ble omtalt som skryt. Og så er det også hyggelig at Egmont får positiv omtale, synes jeg.
Ja, men hvor lenge vil det vare? ;)
Uansett, i mine øyne gir Egmont (meg) god service hele tiden!
En gang jeg "glemte" å betale en regning (jeg var blakk), så sendte de etter 4 uker et påmeldingsbrev. MERK: Et påmeldingsbrev. Ikke noe av disse latterlige, eller, ikke fult så latterlige purregebyr...
borteherfra
15 år, Tromsø
23.09.2007, 00:06

Sigvald skreiv:
Dette kan vel bare tolkes slik at Olaf endelig har tatt til fornuften og viderebringet forumets klager til sine bestevenner i Egmont kundeservice. Det var på tide Olaf!
Siden du nå har fått invitasjon regner jeg med å få høre hvordan det var på signeringen på Tronsmo 
Hørte jeg noen si "Kvakk!"???
Guffen Delbekk og Jørn McDuck på tur: Reiseguiden
Jørn McDuck
24 år, Trondheim
23.09.2007, 15:26

Hei,
jeg avbestilte Don Rosa HOF nr 4 da jeg forstod det slik at alle historiene er med i Skrue McDuck's Liv og levnet. Gjelder det samme Don Rosa HOF nr. 5?
23.09.2007, 18:06

Alle historier i HOF 16 er ikke med i SKL - Kapitel 0 var ikke med i den oprindelige samling af de 12 kapiteler - det er den i HOF 16.
Og i Rosa 5 (HOF 20) er der både det forsvundne bibliotek og Fra Andeby til Lillehammer. Rosa-afdelingen af HOF-serien fremstår som en samling i kronologisk orden - derfor er der også serier der kommer med ind., på stedet for det tidspunkt de blev lavet på.
Remember: It all started with a mouse
Innlegget blei sist redigert 23.09.2007, 19:04 av AC
AC
29 år, Danmark
23.09.2007, 19:01

AC skreiv:
Alle historier i HOF 16 er ikke med i SKL - Kapitel 0 var ikke med i den oprindelige samling af de 12 kapiteler - det er den i HOF 16.
....
Kapittel 0 er "Ta en mynt og la den vandre", der hvor Magica reiser tilbake i tid for å ta lykketiøringen ifra Skrua da han tjener den. Det er dessuten en del covere med i boken. Og personlig har jeg stor sans for Don Rosas covere, skulle gjerne hatt flere slike på norske DD.
49 År. Anbefales: MIRANDA av Inkalill
Innlegget blei sist redigert 23.09.2007, 19:58 av Øyvind Braaten
Øyvind Braaten
49 år, Sarpsborg
23.09.2007, 19:57

Skriv svar | Gå tilbake til forumoversikta ...
Side 1, 2

Andeby Online er drive av Olaf Moriarty Solstrand. Alle bilete av Disney-figurar på sidene er © DISNEY og brukt i samsvar med norsk åndsverkslov.