Siste oppdatering: Donald Pocket får stive permar

Hugs meg :: Registrer ny brukar

Sekvenskonst - the blog

Andeby Online > Diskusjonsforum > Sekvenskonst - the blog

Gå tilbake til forumoversikta ...

Tänkte det var dags att registrera sig i det här forumet också. :-)
Och passa på att tipsa om att jag skriver lite om Disneyserier på min blogg.
http://sekvenskonst.blogspot.com

Här är rubrikerna på de Disneyrelaterade posterna i Mars/April:
Strangest Disney Cover EVER?
More on the US #19 cover
Barks?
Disney's Tips on Animation
Another rare WDC&S subscription card.
Faster, Mickeymouse! Kill! Kill!
Unca Carl Wants YOU!
Hardcore Ink Nerds
Danger, danger!
Mickeys suicide attempt
the Disney kids funeral party
Swedish Comic Archive

Det är lite udda Mickey Mouse från Engelska annuals, Barks som inte är Barks och annat.
Enjoy!

Joakim Gunnarsson
34 år

05.04.2007, 12:50

Hvordan kan du være sikker på at det er skyggen til spøkelseskladden som blir vist på coveret sammen med ODD?

borteherfra
15 år, Tromsø

05.04.2007, 13:13

Skuggan matchar ingen annan figur än spøkelseskladden så jag är rätt så säker på att det är han. :-)

Joakim Gunnarsson
34 år

05.04.2007, 13:24

kanskje det, men jeg har lest ganske mange donald-historier med spøkelseskladdlignende skygger

borteherfra
15 år, Tromsø

05.04.2007, 13:27

Joakim, når det gjelder coveret på US # 19, er du sikker på at coveret på Kalle Anka & co # 10/58 (og det norske Donald Duck & co # 16/58) ikke er tegnet av Barks. For meg ser det ut til at bare dollartegnene på pengeposen og Skrues hodeplagg er endret, da dette kanskje ble sett på som litt fremmed her i Skandinavia.

Gordon
33 år, Øvre Eiker

05.04.2007, 13:47

Jeg har bokmerket bloggen din, og oppfordrer andre AOLere til å sjekke den ut. Mye interessant stoff.

Jeg synes det er en viss ironisk rettferdighet i historien om samleren som betalte $2629 for det "falske" U$19-coveret. De fleste som kjenner litt til The Duck Man ville straks sett at dette ikke var tegnet av Barks. Vulgær-donaldister og andre rene spekulanter får som fortjent - noen ganger.

EDIT: Legg for eksempel merke de tykke kontur-linjene. Barks brukte sjelden denne effekten, MEN Whitmans anonyme staff artist som tegnet eller frisket opp mange covere på den tiden gjorde det ofte.

Les Hakkum - Norges kuleste tegneserie.

Innlegget blei sist redigert 05.04.2007, 14:42 av Nils Petter

Nils Petter
61 år, Moss

05.04.2007, 13:52

När det gäller det svenska omslaget till KA & C:o 10/58 så har jag jämfört det med US 19 och det svenska är omtecknat helt och hållet. Inte en enda linje är det samma som på Barks original.
Barks tuschlinjer har ofta en stor skillnad i tjocklek. Vilket de inte har på detta omtecknade omslag.

Joakim Gunnarsson
34 år

05.04.2007, 21:15

Joakim Gunnarsson skreiv:

Tänkte det var dags att registrera sig i det här forumet också. :-)
Och passa på att tipsa om att jag skriver lite om Disneyserier på min blogg.

Hej Joakim.
Det er en spændende blog, som jeg har fulgt med i via rss, siden jeg læste om den på DCML.
Altid noget interessant at læse...undrer mig over hvordan du finder tid til at skrive så meget...

He had complaints about life, but never any solutions.

oledamgaard
29 år, Danmark

06.04.2007, 19:08

Lade upp lite Paul Murry teckningar på bloggen idag. Nya Murry kommer varje måndag. :-)
http://sekvenskonst.blogspot.com

Joakim Gunnarsson
34 år

09.04.2007, 17:23

Har uppdaterat min blogg med ett par exempel på tidigt artwork av David Gerstein och Mike Barrier! :) http://sekvenskonst.blogspot.com

Joakim Gunnarsson
34 år

06.05.2007, 14:18

Just nu lägger jag upp gamla model sheets från Disneystudion på min blogg.
Har hittills lagt upp från Fantasia och Pinocchio. Mer kommer! :-)

Joakim Gunnarsson
34 år

25.08.2007, 11:41

Lade upp Bill Wrights work resume från 1962 på Bloggen nu i veckan!
Intressant läsning om hans arbete och liv, berättat av honom själv.

Joakim Gunnarsson
34 år

07.10.2007, 21:49

Postade ett "debattinlägg" om användandet av toningar/gradients i serier på min blogg igår. http://sekvenskonst.blogspot.com/2008/08/gradients-and-coloring.html
Exempeln jag använder är alla från Disneyserier/covers av Branca, Jippes och Barks etc så jag tänkte det kunde vara av intresse även för er.
Är ni för eller emot gradients? Lämna gärna kommentarer på bloggen. :)

Joakim Gunnarsson
34 år

19.08.2008, 23:19

Joakim Gunnarsson skreiv:

Är ni för eller emot gradients? Lämna gärna kommentarer på bloggen. :)

Helt enig i det du skriver (som for øvrig var spennende lesning!) Jeg er ikke imot gradients hvis det tilfører serien noe, men når absolutt alt må være i gradients blir det bare irriterende og helt unødvendig.

Tommy
24 år, Odda

21.08.2008, 14:11

Skriv svar | Gå tilbake til forumoversikta ...

Andeby Online er drive av Olaf Moriarty Solstrand. Alle bilete av Disney-figurar på sidene er © DISNEY og brukt i samsvar med norsk åndsverkslov.