Siste oppdatering: Donald Pocket får stive permar

Hugs meg :: Registrer ny brukar

Hall of Fame

Andeby Online > Diskusjonsforum > Hall of Fame

Gå tilbake til forumoversikta ...

Side 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53

Danskene har mottat HoF - Paul Murry 2. Er det noen nordmenn som har mottat den?

Boken inneholder 3 historier som ikke er utgitt i Norge før, i tillegg til en god del manus av Carl Fallberg!

borteherfra
15 år, Tromsø

14.08.2007, 15:04

Jeg har også modtaget bogen...
I øvrigt noget af et scoop af Carl Fallbergs datter har skrevet en af forordene i bogen.

Remember: It all started with a mouse

Innlegget blei sist redigert 15.08.2007, 07:50 av Olaf Moriarty Solstrand

AC
29 år, Danmark

14.08.2007, 17:40

AC skreiv:

I øvrigt noget af et scoop af Carl Fallbergs datter har skrevet en af forordene i bogen.

Virkelig? I følge Inducks er det Byron Erickson og Germund von Wowern som har skrevet forordet...

I tillegg ser jeg at den danske HoF 18 ikke er indeksert.
Det må vel noen gjøre noe med?

Innlegget blei sist redigert 14.08.2007, 18:07 av borteherfra

borteherfra
15 år, Tromsø

14.08.2007, 18:07

Azzout skreiv:

AC skreiv:

Virkelig? I følge Inducks er det Byron Erickson og Germund von Wowern som har skrevet forordet...

Byron Erickson har skrevet forordet, Germund von Wowern har skrevet en oversigt over de fortsatte historier i WDC, og Carl Fallbergs datter har skrevet en artikel om sin far. Alle tre meget læseværdige artikler.

for øvrig mener jeg at Kart... Carl Barks' ikke-Disney-serier bør utgis på norsk i en samlet utgave.

Benadikt
50 år, Færøyene

14.08.2007, 19:21

Tja, mitt bidrag är väl knappast någon "artikel" utan snarare ett index som redaktionen ville jag skulle sammanställa. De norska och danska publiceringarna sammanställdes dock i respektive land. Carlas biografi om sin pappa kan jag dock ta åt mig lite ära för. Jag har kommunicerat litegrann med Carla de senaste åren, så jag spörte helt enkelt om hon ville skriva en text om Carl och det gladde mig mycket att redaktionen tyckte det var en god idé.

Comedy is tragedy plus time! (Woody Allen, Crimes and Misdemeanors)

germund
34 år, Sverige

14.08.2007, 20:42

Tror det varmer en datters hjerte at få lov at skrive et bidrag til en bog med serier hendes far har været forfatter til! Rigtig god idé.
Azzout, tror grunden til at det ikke står at Carla har skrevet det bidrag er at hun ikke er registreret i inducks, så indeksøren har ikke tænkt på at hun skulle nævnes. Jeg kan ikke huske hvem der indekserer de danske HOF - har i alle tilfælde ikke mit eksemplar hos mig her i huset.

Remember: It all started with a mouse

AC
29 år, Danmark

15.08.2007, 17:47

Hyggelig overraskelse i posten idag. Paul Murry 2 er nå mottatt. Neste bok blir som kjent Don Rosa 5.

ばか! (Baka!)

Chrisron
31 år, Tønsberg

17.08.2007, 15:13

Her også!! :-) Venter også på CBSV!! :-P
---
"Om ca 2 måneder får du tilsendt din neste bok i HOF. Det er bind 5 i de kronologiske utgivelsene av DR's serier. Der får du de siste kapitlene i eposet og Skrues liv og levnet, samt to historier som DR laget på oppfordring fra den norske redaksjonen." <-- Den aller siste setningsledningen lurer jeg på hva det innebærer!

En venn sier i hvertfall "Fra Andeby til Lillehammer". Den andre er mer ukjent. Noen gjetninger her?

Innlegget blei sist redigert 17.08.2007, 17:40 av 176-167

176-167
37 år, Sandefjord

17.08.2007, 17:31

Visdommens voktere, går eg ut frå? Meiner den var laga spesielt for Bokåret.

«Jeg håper virkelig at vi slipper Andeby-online-liknende tilstander her.» (Sigvald)
Skriver flytande fjøslatin

Olaf Moriarty Solstrand
26 år, Tromsø

17.08.2007, 18:09

176-167 skreiv:

Her også!! :) Venter også på CBSV!! :p
---
"Om ca 2 måneder får du tilsendt din neste bok i HOF. Det er bind 5 i de kronologiske utgivelsene av DR's serier. Der får du de siste kapitlene i eposet og Skrues liv og levnet, samt to historier som DR laget på oppfordring fra den norske redaksjonen." <-- Den aller siste setningsledningen lurer jeg på hva det innebærer!

En venn sier i hvertfall "Fra Andeby til Lillehammer". Den andre er mer ukjent. Noen gjetninger her?

Som Olaf sa: "Visdommens voktere"...

HoF 21 blir Jack Bradbury, med forord av Erik Hørthe.

borteherfra
15 år, Tromsø

18.08.2007, 00:48

AAARgh! Paul Murry 2 kom i dag - bare å returnere etter at "De Onde Damene På Posten" (TM) har brukt den til dørstopper eller noe sånt!

Surt, men det er den første boka jeg har fått ødelagt...

Den som har flest dingser når man dør har vunnet!

GPLongford
43 år, Meløy

20.08.2007, 15:49

GPLongford skreiv:

AAARgh! Paul Murry 2 kom i dag - bare å returnere etter at "De Onde Damene På Posten" (TM) har brukt den til dørstopper eller noe sånt!

Yup, jeg må også få ny bok, på grnn av at den er påført voldsom skade.

Dette er den sjuende boken jeg får erstatning for.

TIPS: Har du fått en ødelagt bok, må du ikke returnere boken. Ring 24 05 13 10, oppgi medlemsnummer, og vips, du får EN TIL bok. Fordelen her er at du får to bøker, og den ene kan selges som ulest.

borteherfra
15 år, Tromsø

20.08.2007, 20:17

Azzout skreiv:

TIPS: Har du fått en ødelagt bok, må du ikke returnere boken. Ring 24 05 13 10, oppgi medlemsnummer, og vips, du får EN TIL bok. Fordelen her er at du får to bøker, og den ene kan selges som ulest.

Hehe... hjelper det så mye at den er ulest når den har en voldsom skade? Hvem bryr seg vel om noen har lest i boka eller ikke når boka er omtrent ødelagt...

Tommy
24 år, Odda

20.08.2007, 20:30

Tommy skreiv:

Hehe... hjelper det så mye at den er ulest når den har en voldsom skade? Hvem bryr seg vel om noen har lest i boka eller ikke når boka er omtrent ødelagt...

Du har misforstått, Tommy.

Følger du tipset står du igjen med:

1. En bok som er ødelagt, men som kan lese.

2. Enda en bok, men den er uskadd og du trenger ikke lese den, for du har alerede en bok som du har lest.

borteherfra
15 år, Tromsø

20.08.2007, 21:12

Azzout skreiv:

GPLongford skreiv:

Yup, jeg må også få ny bok, på grnn av at den er påført voldsom skade.

Dette er den sjuende boken jeg får erstatning for.

Jeg har ikke åpnet pakken, ikke tenkt å returnere den heller hvis ikke Egmont spesielt ber om det heller.

Og ja, den havner nok på QXL hvis den ikke skal returneres.

Skaden er ikke sånn at den ikke kan glede en som ikke er så nøye på hvordan den ser ut. Det er jo det som er inni som er viktigst...

Den som har flest dingser når man dør har vunnet!

GPLongford
43 år, Meløy

20.08.2007, 21:50

Azzout skreiv:

Tommy skreiv:
{{ Du har misforstått, Tommy.

Neida, forsto egentlig hva du mente, men ville jo tolke i beste mening... ;-) Kan forresten ikke forstå hvordan det er mulig at du har fått tilsendt 7 (!) bøker som det har vært skade på. Av alle ting (absolutt alt fra alle som har sendt noe til meg, ikke bare bøker) jeg noensinne har mottatt i posten har det vært skade på 0 av dem.

Tommy
24 år, Odda

20.08.2007, 21:51

Innbiller meg at det varierer litt frå person til person kva ein reknar som alvorleg skade. Når person A og person B får nøyaktig dei same bøkene og person A reknar sju av desse som øydelagte medan person B ikkje reknar dei som det, kan det godt hende at det ikkje er snakk om at person B får betre bøker enn person A, men at person A rett og slett er meir kresen på kvaliteten. Eg har heller aldri fått ei bok som har vore så dårleg at eg har klaga på den. Har fått ei CBSV-bok med feiltrykk på stoffryggen, men så lenge boka er fullt lesbar ser eg ingen grunn til å klage på ho heller, sjølv om fleire i forumet oppfordra meg til det den gongen.

«Jeg håper virkelig at vi slipper Andeby-online-liknende tilstander her.» (Sigvald)
Skriver flytande fjøslatin

Olaf Moriarty Solstrand
26 år, Tromsø

20.08.2007, 22:02

Tommy skreiv:

Neida, forsto egentlig hva du mente, men ville jo tolke i beste mening... ;-)

Aha, da var det jo jeg som misforsto?:-)

Kan forresten ikke forstå hvordan det er mulig at du har fått tilsendt 7 (!) bøker som det har vært skade på.

Ikke jeg heller, men jeg vil tro "De Onde Damene På Posten" (© GPLongford) har noe med det å gjøre...:-)

Av alle ting (absolutt alt fra alle som har sendt noe til meg, ikke bare bøker) jeg noensinne har mottatt i posten har det vært skade på 0 av dem.

Vanskelig å bedømme hvem som er heldigst her.

Du kan putte bøkene rett i hylla, mens jeg må ringe 24051310 og klage. Men, men, det har ialfall skaffet meg 7 dubletter (hittil)...;-)

borteherfra
15 år, Tromsø

20.08.2007, 22:03

Olaf Moriarty Solstrand skreiv:

Innbiller meg at det varierer litt frå person til person kva ein reknar som alvorleg skade. Når person A og person B får nøyaktig dei same bøkene og person A reknar sju av desse som øydelagte medan person B ikkje reknar dei som det, kan det godt hende at det ikkje er snakk om at person B får betre bøker enn person A, men at person A rett og slett er meir kresen på kvaliteten. Eg har heller aldri fått ei bok som har vore så dårleg at eg har klaga på den. Har fått ei CBSV-bok med feiltrykk på stoffryggen, men så lenge boka er fullt lesbar ser eg ingen grunn til å klage på ho heller, sjølv om fleire i forumet oppfordra meg til det den gongen.

Jeg kan jo beskrive de ødelagte bøkene, så kan dere jo selv bedømme om dere ville ha klaget...

1. Don Rosa 1: Feil i en rekke bøker som påførte en bulk på første rute på 2. rad på hver eneste side.

2. Don Rosa 1: Mottok en til av de ødelagte bøkene og måtte dermed klage på nytt.

3. William van Horn: Boken så flott ut på utsiden, men da jeg åpnet boken var det en orgie av pappmasjè og vått blekk.

4. Romano Scarpa 2: Ripete forside og bulkete permer, samt rifter på midtsidene.

5. Floyd Gottfredson: Forside hakket med spiker-lignende gjenstant og revner på forsiden som tilsammen ville utgjort en kløft.

6. Carl Barks 4: Ødelagte hjørner og Barks-signaturen satt feil på.

7. Paul Murry 2: Store deler av baksiden manglet. Det ser nærmest ut som om noen har gått løs på boken med et tappjern.

Jeg tror både "A- og B mennesker" vill klaget i alle disse tilfellene.

borteherfra
15 år, Tromsø

20.08.2007, 22:16

Azzout skreiv:

Jeg kan jo beskrive de ødelagte bøkene, så kan dere jo selv bedømme om dere ville ha klaget...

1. Don Rosa 1: Feil i en rekke bøker som påførte en bulk på første rute på 2. rad på hver eneste side.

2. Don Rosa 1: Mottok en til av de ødelagte bøkene og måtte dermed klage på nytt.

3. William van Horn: Boken så flott ut på utsiden, men da jeg åpnet boken var det en orgie av pappmasjè og vått blekk.

4. Romano Scarpa 2: Ripete forside og bulkete permer, samt rifter på midtsidene.

5. Floyd Gottfredson: Forside hakket med spiker-lignende gjenstant og revner på forsiden som tilsammen ville utgjort en kløft.

6. Carl Barks 4: Ødelagte hjørner og Barks-signaturen satt feil på.

7. Paul Murry 2: Store deler av baksiden manglet. Det ser nærmest ut som om noen har gått løs på boken med et tappjern.

Jeg tror både "A- og B mennesker" vill klaget i alle disse tilfellene.

Det tror jeg også. Jeg har ikke hørt på maken til uflaks, nå skjønner jeg hvorfor du har den signaturen du har;

Jeg er ikke overtroisk, men jeg tror på uflaks...

Dette høres faktisk så ekstraordinært ut at jeg nesten ville ha begynt å mistenke det lokale postkontoret.

Selv har jeg samme erfaring som Tommy, jeg har aldri mottatt en eneste skadet bok, og det inkluderer alle bøkene av CBSV, DKÅ, Asterix, Blueberry, Klassikerserien og Serieverket bare for å nevne noen.

Innlegget blei sist redigert 20.08.2007, 22:27 av Nestor Burma

Nestor Burma
43 år, Trondheim

20.08.2007, 22:25

Skriv svar | Gå tilbake til forumoversikta ...

Side 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53

Andeby Online er drive av Olaf Moriarty Solstrand. Alle bilete av Disney-figurar på sidene er © DISNEY og brukt i samsvar med norsk åndsverkslov.