Siste oppdatering: Donald Pocket får stive permar

Hugs meg :: Registrer ny brukar

SPØRSMÅL

Andeby Online > Diskusjonsforum > SPØRSMÅL

Gå tilbake til forumoversikta ...

Side 1, 2, 3

Azzout skreiv:

...ettersom han i tillegg må skrive disse forordene til hver bidige historie i HoF.

...og svare på mail og sånt :-) Kan egentlig ikke skjønne at det skal ta veldig lang tid å få skrevet de forordene. Vi har vel fått vite at han for tida konsentrerer seg mest om ting som verken har med Donald eller tegneserier å gjøre, og at det fortsatt er ganske usikkert om det noensinne kommer nye historier fra hans hånd (dessverre).

Tommy
25 år, Odda

25.03.2007, 14:46

Hei.
Hvor mange deler/ bøker består årgangene i "de komplette årganger" av

"Å bli født rik er ingen bragd. Å bli rik gjennom ærefullt, hardt arbeid og å kjenne landlivets rytme i sitt hjete - det er sann storhet!"

blaka1
Lillehammer

03.04.2007, 09:40

blaka1 skreiv:

Hei.
Hvor mange deler/ bøker består årgangene i "de komplette årganger" av

Hei, blaka. Abbonentane på denne boka fekk ganske nyleg bok 50 i denne serien. Denne boka inneheld Donald Duck & Co frå 1962, nr. 01-02 til nr. 08. Sjå elles Inducks si side om serien.

Innlegget blei sist redigert 03.04.2007, 11:45 av Eirikb

Eirikb

03.04.2007, 11:13

Ok.
Takk for hjelpen

"Å bli født rik er ingen bragd. Å bli rik gjennom ærefullt, hardt arbeid og å kjenne landlivets rytme i sitt hjete - det er sann storhet!"

blaka1
Lillehammer

03.04.2007, 12:08

Har sett litt rundt på nett etter eksempler på gangen fra en idé via synopsis, manus, skisser og fram til en ferdig Disney-historie. Men finner ikke så mye.

denne siden kan man lese John Lustig sitt synopsis for Carl Barks sin siste (?) historieidé. Denne er desverre ikke gitt ut på norsk enda. I den amerikanske utgivelsen med historia finnes også en kopi av Barks sitt orginale synopsis pluss en beskrivelse av hvordan man arbeidet fram til et ferdig produkt.

Noen som kan peke meg i retning av flere slike beskrivelser? Helst med eksempler fra de forskjellige delene.

Frank Aa
28 år, Trondheim

03.04.2007, 20:34

Frank Aa skreiv:

Har sett litt rundt på nett etter eksempler på gangen fra en idé via synopsis, manus, skisser og fram til en ferdig Disney-historie. Men finner ikke så mye.

Har du tenkt på å skrive, Frank, eller er det berre fordi du lurer?
Elles meiner eg Nils Petter her på forumet skreiv litt om dette for ikkje så lenge sidan.

EDIT: Eg ser det var tidlegare i denne tråden Nils Petter hadde skrive om det, så då har du sikkert lese det allereie.

Innlegget blei sist redigert 03.04.2007, 20:55 av Eirikb

Eirikb

03.04.2007, 20:49

Mest av nysgjerrighet ja.

Ja, så det var skrevet litt om dette tidligere i denne tråden, derfor jeg skrev her.

Frank Aa
28 år, Trondheim

03.04.2007, 20:53

hvorfor kjøper ikke donald seg en ny bil:-) den gamle er jo dårlig:-)

madsern
12 år, Stjørdal

13.04.2007, 13:52

Sikkert en tråd om dette men..
Noen som kan si meg hvilke historier som står i "Carl Barks beste"?
Lurte på om jeg skulle kjøpe denne men må nesten sjekke om jeg har lest historiene fra før..

-Morten-
15 år

19.05.2007, 00:57

madsern skreiv:

hvorfor kjøper ikke donald seg en ny bil:-) den gamle er jo dårlig:-)

Lest den innledende historien i Donald Pocket nr. 319, Siste reis? Jeg tror du finner svaret der! :-)

Napoleon møtte sitt Waterloo ved Waterloo

Ruben V.

19.05.2007, 01:29

-Morten- skreiv:

Sikkert en tråd om dette men..
Noen som kan si meg hvilke historier som står i "Carl Barks beste"?
Lurte på om jeg skulle kjøpe denne men må nesten sjekke om jeg har lest historiene fra før..

se her :-)

"Barometeret faller, Onkel Donald"
"Så spikre det opp igjen, jeg kan ikke gjøre alt her ombord"

whitesand
39 år, Kristiansund

19.05.2007, 10:23

Hvor kan jeg kjøpe denne boken ? :-)
Har vært innom noen butikker men de har den ikke..

-Morten-
15 år

21.05.2007, 12:05

-Morten- skreiv:

Hvor kan jeg kjøpe denne boken ? :)
Har vært innom noen butikker men de har den ikke..

Akkurat nå finnes den her:
http://my.qxl.no/accdb/viewItem.asp?IDI=508161796

Forøvrig tror jeg den har vært utsolgt fra forlaget en stund og dermed også fra de fleste butikker. Jeg er ihvertfall ikke kar om å finne den i noen av de mest aktuelle nettbutikkene (f.eks. Tronsmo eller Haugen Bok).

Nestor Burma
43 år, Trondheim

21.05.2007, 12:31

Har Carl Barks noen gang hatt noen utstilling ? Er det noen som kan gi litt info om ustillingen hvis han har hatt en ?

-Morten-
15 år

24.09.2007, 14:07

D.U.C.K skreiv:

Dette er en tråd alle kan spør om noe de lurer på om Donald ...

Jeg begynner med et spørsmål :

Hvordan lager man en tegneserie ? Skriver du først ett manus så sender inn en plass, også tegner eller hvordan er det....?

Du må søke om lov om det først.

Villas Vidvei
- Andeby i Dag

Jeg går på skolen Ullevål skole

Villas Vidvei
Oslo

24.09.2007, 16:02

V-vidvei skreiv:

Du må søke om lov om det først.

Så hvis nå f.eks. jeg nå skal sette meg ned å lage en tegneserie, hvem foreslår du at jeg skal spørre?

Mamma?

EDIT: Skrivefeil rettet.

Innlegget blei sist redigert 24.09.2007, 16:07 av borteherfra

borteherfra
15 år, Tromsø

24.09.2007, 16:06

Så på nettsiden til Kvitt eller Dobbelt der var det noen spørsmål om Donald Men jeg komm ikke lenger en til spørsmåle hær: Hvilket år var Donald i Norge for andre gang?

E d nån som kan svare på d?

(Sikkert nån skrive feil men hvot ever)

Donald (Jardar)

Donald--Duck
13 år, Melhus

24.09.2007, 20:02

Ingen som har svar på spørsmålet mitt ? ... :)

-Morten-
15 år

27.09.2007, 15:34

-Morten- skreiv:

Har Carl Barks noen gang hatt noen utstilling ? Er det noen som kan gi litt info om ustillingen hvis han har hatt en ?

Serieteket markerte Donalds 70-årsdag med en utstilling av andemannen.

Er interessant bare fordi jeg er samboer med Olaf.
http://www.andebyonline.com/forum/i53795/#53795

Anbefalt lesning som lyser opp selv den tristeste forumdag:
http://www.nettserier.no/hakkumheavy/1205535600/

krice
24 år, Tromsø

27.09.2007, 15:41

Donald--Duck skreiv:

Så på nettsiden til Kvitt eller Dobbelt der var det noen spørsmål om Donald Men jeg komm ikke lenger en til spørsmåle hær: Hvilket år var Donald i Norge for andre gang?

E d nån som kan svare på d?

(Sikkert nån skrive feil men hvot ever)

Ihvertfall skrives "hvot ever" "what ever".
Tipper at svaret skal være 1994. Don Rosa laget en forside hvor Donald og guttene hopper på ski i Lillehammer. Ekstrahefte til 1994 nr. 7

Donald på Lillehammer

49 År. Anbefales: MIRANDA av Inkalill

Innlegget blei sist redigert 27.09.2007, 20:18 av Øyvind Braaten

Øyvind Braaten
49 år, Sarpsborg

27.09.2007, 20:16

Skriv svar | Gå tilbake til forumoversikta ...

Side 1, 2, 3

Andeby Online er drive av Olaf Moriarty Solstrand. Alle bilete av Disney-figurar på sidene er © DISNEY og brukt i samsvar med norsk åndsverkslov.