Siste oppdatering: Donald Pocket får stive permar

Hugs meg :: Registrer ny brukar

Tidenes svakeste Disney-tegner?

Andeby Online > Diskusjonsforum > Tidenes svakeste Disney-tegner?

Gå tilbake til forumoversikta ...

Side 1, 2, 3

176-761 skreiv:

Det er Fant, det svineriet, jeg ikke kan tilgi ham.

Nuvel. Men er det egentlig Hubbards tegninger som er problemet her? Saken er vel mer den at manus (om man kan kalle det det) er såpass håpløst. Vet forresten noen hvem som er synderen her? Uansett vil jeg hevde at Kinneys manus og Klodriks medvirkning virkelig fikk Hubbards talent til å blomstre.

Barks | Scarpa | Gottfredson | Murry | Cavazzano
torgnyland.blogspot.com

Karamell
40 år, Oslo

25.06.2005, 04:10

Jeg liker (gjentar: liker) Kloderik i Hubbards klossete strek. Selv om jeg hater den trenden han kommer fra. Tom & Jerry (som ikke er Disney, vet det) falt for det samme nakketaket. Forferdelige tegninger. Roadrunner, under KONGENs (KONGENS er forbeholt Elvis, så en liten s må vi ha der) Chuck Jones forfalt alvorlig på 60 tallet. Samme stil som Hub. Men Klodrik ducket på sett og vis opp i den stilen. Derfor passer klod og stil som hånd i hanske. Jeg liker dem. Satis.

Hezekiah: If the good Lord intended women to drive he have equipped them with common sence instead of tits.
(Pervert! (2005))

176-761
40 år, Giske

26.06.2005, 01:47

Den værste Disney tegneren vå være Alberto Lavoradori. De kaotiske tegningene gjør meg sjøsyk, og måten han tegner ender på burde vært ulovlig. ( ihvertfall i de historiene jeg har lest av han. Pocket 226 med historiene "Donald Duck og Den Fremmede Gjestfriheten" og "Den Manglende Figuren" er gode(dårlige) eksempler på hans stil.

Hørte du det Tommy, du er ikke normal

Christiffer

27.06.2005, 13:47

(Gammel tråd)
Hvis jeg skal prøve å plassere der nr.1 er verst:

Jose Ramon Bernado NR.1 hvorfor:Gode grunner er at han tegner folk som både potet og agurk,fasongene ser ut som at han har tegnet i søvne!Langbein ser jo i visse tilfeller ut som en bønnestengel.

Guido Scala NR.2 hvorfor:Stilen er stiv som stein!Selv om han han sånn grei til å skrive manus.

Santiago Barreira NR.3 hvorfor:Hva er det som feiler han?Stilen passer rett og slett ikke inn i Donald-historier!

Hvorfor digger alle Donald?Det bare er sånn

LS
11 år, Hof

14.04.2007, 18:58

Jeg må få lov til å si meg uenig i alle tre, og spesielt nummer 1 og 2. Bernadó har en ganske flytende stil, og jeg skjønner godt at ikke alle har sans for hans Mikke-tegninger, og kanskje spesielt hans Langbein som i hans illustrasjoner har en ganske gummiaktig kropp. Bernadó sine Donald-tegninger synes jeg derimot er glimrende.

Guido Scala er faktisk en tegner jeg alltid har likt spesielt godt. Minnes med glede en god del av hans julehistorier, og av en eller annen grunn synes jeg alltid hans tegninger har vært spesielt koselige. Donald ser allltid snillest ut i Scalas tegninger. Han er også en av de italienerne som jeg synes har lettest gjenkjennelig stil, og en stil som jeg forbinder med noe tradisjonelt og koselig. Så hvorfor så mange har noe imot Scala skjønner jeg ikke. I mine øyne er han en av de tradisjonelle pockettegnerne som bør verdsettes spesielt, både på grunn av at han tegner godt og at han har vært med i flere tiår.

Barreira har jeg ikke like stort forhold til, men jeg synes absolutt ikke at han er dårlig til å tegne. Det er det jo forsåvidt ingen Disney-tegnere som er, og heller ikke Barreira. Men som sagt så har jeg kanskje større sans for både Bernadó og Scala.

Innlegget blei sist redigert 15.04.2007, 13:26 av Tommy

Tommy
25 år, Odda

15.04.2007, 03:52

Julehistoriene til Scala er jeg faktisk enig med deg i.

Hvorfor digger alle Donald?Det bare er sånn

LS
11 år, Hof

15.04.2007, 12:52

Skriv svar | Gå tilbake til forumoversikta ...

Side 1, 2, 3

Andeby Online er drive av Olaf Moriarty Solstrand. Alle bilete av Disney-figurar på sidene er © DISNEY og brukt i samsvar med norsk åndsverkslov.