Andeby Online > Diskusjonsforum > CBL (det originale)
Gå tilbake til forumoversikta ...

Ligger to komplette sett til salgs på ebay. For øyeblikket til meget gunstige priser. Det ene er lokalisert hos våre danske venner. Portoen burde vel være mest gunstig på dette, men det finnes billige metoder for frakt fra andre siden av atlanteren også.
Jeg tror også det vil dukke opp flere CBL til salgs i de landene hvor forhåpentligvis alle har fått sin første boks av CBSV.
Nesten helt B O R T E herfra, Livet er for kort til å fylle det med andre sin syting .........
Hvorfor kan du lese her , eller her. En klassiker til glede for nye lesere.
Slike "eksperter" synes ofte å ha en overdrevet tro på egen smak og egen innsikt ©
Innlegget blei sist redigert 28.09.2005, 10:33 av Olaf Moriarty Solstrand
MikroMidas
45 år, Trondheim
13.09.2005, 14:05

Og der var det to heldige kjøpere som fikk hver sitt CBL for 1650 US$
Ett fint verk til en meget fin pris.
Nesten helt B O R T E herfra, Livet er for kort til å fylle det med andre sin syting .........
Slike "eksperter" synes ofte å ha en overdrevet tro på egen smak og egen innsikt ©
MikroMidas
45 år, Trondheim
17.09.2005, 21:29

Pocket skreiv:
Det er ca 10500.- kroner... Sigvald, hva mener du om dette, er det dumping?
Selvsagt er det dumping, men det er vel ikke annet å vente når folk som vil ha CBSV dumper sine CBL for å finansiere disse.
Amerikansk Don Rosa Index (1987-2007) til salgs:
http://duckman.pettho.com/usindex.html
Gode råd om norsk rettskriving:
LES HER
Sigvald Grøsfjeld jr.
http://duckman.pettho.com/
Sigvald
41 år, Stavanger
18.09.2005, 01:44

Ja at prisen går ned på CBL er jo ganske naturlig nå. Markedet ser helt anderledes ut en hva det gjorde for noen måneder siden.
Flere sitter med CBL og vil heller ha CBSV (slik Sigvald sier) og markedet for å kjøpe disse er gått dramatisk ned siden Norge, Sverige, Danmark og ikke minst Tyskland nå får sin egen utgave og dermed ikke har samme lysten på CBL.
Lars Olav
32 år, Grimstad
18.09.2005, 19:47

Har de fullstendig glemt Ole Brum-mentaliteten? JA TAKK, BEGGE DELER. ???
Her jeg sitter med ferske operasjonsarr og ei nyre i manko kanj eg ikke annet enn si at livet er herlig.
"This plan is so perfect it's retarded."
- Peter
Einherje
42 år, Tromsø
20.09.2005, 10:29

Einherje skreiv:
Her jeg sitter med ferske operasjonsarr og ei nyre i manko kanj eg ikke annet enn si at livet er herlig.
GOD BEDRING !!!! 
Vokste opp med Donald i femtiårene !
Helen
Oslo
20.09.2005, 18:55

Lars Olav skreiv:
Ja at prisen går ned på CBL er jo ganske naturlig nå. Markedet ser helt anderledes ut en hva det gjorde for noen måneder siden.
Det er vel naturlig at det kommer CBL til salgs i Europa hvor vi har fått CBSV, men det burde vel ikke påvirke markedet i USA hvor de enn så lenge ikke har fått den amerikanske utgaven av dette verket ennå ?
Einherje skreiv:
Har de fullstendig glemt Ole Brum-mentaliteten? JA TAKK, BEGGE DELER. ???
Eller alle tre 
Her jeg sitter med ferske operasjonsarr og ei nyre i manko kan jeg ikke annet enn si at livet er herlig.
Slik du finansierte dette verket altså
Innlegget blei sist redigert 20.09.2005, 23:40 av MikroMidas
MikroMidas
45 år, Trondheim
20.09.2005, 23:38

MikroMidas skreiv:
Lars Olav skreiv:
Det er vel naturlig at det kommer CBL til salgs i Europa hvor vi har fått CBSV, men det burde vel ikke påvirke markedet i USA hvor de enn så lenge ikke har fått den amerikanske utgaven av dette verket ennå ?
Det er selvfølgelig sant, men nå som store deler av det europeiske markedet er falt bort er jo etterspørselen blitt mindre. Dessuten vil flere europeere kvitte seg med sin utgave noe som skaper flere tilbydere.
Så når det blir flere tilbydere av en gjenstand og færre etterspørrere, så vil automatisk prisen gå ned.
Lars Olav
32 år, Grimstad
21.09.2005, 00:43

Vår gode danske venn AC Sivebæk har i det siste begynt å samle på det originale CBL og mangler nå kun box #10. Noen som vet hvordan han kan få fatt i den?
Amerikansk Don Rosa Index (1987-2007) til salgs:
http://duckman.pettho.com/usindex.html
Gode råd om norsk rettskriving:
LES HER
Sigvald Grøsfjeld jr.
http://duckman.pettho.com/
Sigvald
41 år, Stavanger
11.03.2007, 02:09

Det er et af de mest sjældne sæt - det udkom til sidst - og det ses tydeligt i afbildningen af mange af forsiderne i bøgerne, synes jeg. men stadigvæk er jeg meget interesseret i at få samlingen komplet, så hvis nogen skulle kende nogen.
I øvrigt synes jeg at CBL og CBSV ( i hvert fald den danske udgave) er usammenlignelige..
Jeg har netop givet 800 DKK pr. set for set 5,6,7 og 9.
Remember: It all started with a mouse
AC
29 år, Danmark
11.03.2007, 09:58

AC skreiv:
Jeg har netop givet 800 DKK pr. set for set 5,6,7 og 9.
Wow, det var billigt för set 5 och 6, framför allt set 5 som vad jag sett brukar vara det dyraste av allihop!
Comedy is tragedy plus time! (Woody Allen, Crimes and Misdemeanors)
germund
34 år, Sverige
11.03.2007, 12:08

Skriv svar | Gå tilbake til forumoversikta ...

Andeby Online er drive av Olaf Moriarty Solstrand. Alle bilete av Disney-figurar på sidene er © DISNEY og brukt i samsvar med norsk åndsverkslov.