Andeby Online > Diskusjonsforum > Hvor er det blitt av Lillegull og Penny McDuck???
Gå tilbake til forumoversikta ...
Side 1, 2

Jeg har også tolket historien om idiotløpet til å bety at Hilmar Duck fortsatt levde på dette tidspunkt. (Selvsagt er dette "etterpåklokskap", siden det lille som er av kontinuitet er oppfunnet av Don Rosa på et langt senere tidspunkt -- men likevel!) Vi får tro at Hilmar døde forholdsvis kort tid før Bestemor Duck begynte å dukke opp i seriene.
Dette er jo dypt tragisk. Hadde han levd i bare noen få år til, ville alderen hans ha stabilisert seg og han ville blitt udødelig akkurat som alle de andre figurene. Min personlige teori er at på femtitallet satte Petter Smart i gang med storstilte tidsmaskin-eksperimenter som har forstyrret den naturlige flyten i tid-rom-kontinuumet rundt Andeby. Derfor lever Skrue ennå (selv om han ble rik under gullrushet i 1890-årene og alt da var voksen), og Ole, Dole og Doffen blir aldri voksne. (Ser dere? Det er svar å finne på alt!)
Jeg tror nok at Lillegull og Didrik, i likhet med Hilmar, døde før alle de gjenværende ble (bortimot) udødelige. Muligens gjelder dette også Della. Triste greier.
- Skribent
Skribent
37 år
25.12.2006, 18:36

Idiotløphistorien kom i 1943, før noen historier hadde foregått på gården til besta, jeg ser ikke noe problem med at gamle Hilmar kan ha vært i live da.
«Ha, ha! De tror jeg er sprø, men jeg er bare den usynlige mannen.»
Vegar
19 år, Trondheim
25.12.2006, 21:37

Skriv svar | Gå tilbake til forumoversikta ...
Side 1, 2

Andeby Online er drive av Olaf Moriarty Solstrand. Alle bilete av Disney-figurar på sidene er © DISNEY og brukt i samsvar med norsk åndsverkslov.