Siste oppdatering: Donald Pocket får stive permar

Hugs meg :: Registrer ny brukar

Hvilken bøker må man ha?

Andeby Online > Diskusjonsforum > Hvilken bøker må man ha?

Gå tilbake til forumoversikta ...

Hei.

Det klør litt i fingrene etter å kjøpe mer donald/mikke bøker.

Hva bør man ha?

Jeg har: Jeg Mikke, Jeg Langbein og vi og mikke.

+ de fleste årgangsbøkene med Carl Barks. + det besta av Carl Barks. Jeg regner med at jeg har det beste av ham.

Jeg tenker på de tre Don Rosa bøkene + mikke boka i "hall of fame".

Er dette bøkene å kjøpe, eller har jeg oversett noen godbiter?

geirerik
31 år

11.12.2006, 20:44

geirerik skreiv:

Hei.

Det klør litt i fingrene etter å kjøpe mer donald/mikke bøker.

Hva bør man ha?

Jeg tenker på de tre Don Rosa bøkene.

Er dette bøkene å kjøpe, eller har jeg oversett noen godbiter?

Liker du DonRosa slik som meg - løp og kjøp!

Jeg vil også varmt anbefale Drageherrenes rike - Byron Erickson & Giorgio Cavazzano fra Hall Of Fame. Jeg var skeptisk til hele boka men gav den en sjanse ettersom den er helt "feil" på sin egen måte. Står nå som den beste så langt i HOF etter DonRosa bokene.

Den som har flest dingser når man dør har vunnet!

GPLongford
43 år, Meløy

11.12.2006, 21:27

Hvis du liker Rosa og i tillegg leser/har tilgang til utenlandske tegneserier, burde du skaffe deg The Life and Times of Scrooge McDuck -den originale og Companion-boka. Begge er herlig lesning med flotte artikler og glimrende fargelegging i tillegg.
Pluss alle disse som har blitt nevnt såklart.

Når du nevner "Mikke-boka i HOF" eller Paul Murry-boka, må jeg selv si jeg ble litt skuffet over denne. Jeg syntes ikke de hadde fresmtilt Murry som den eksepsjoneller tegneren han var og de hadde heller ikke valgt ut historier med så altfor godt manus. Men såklart, er du stor fan av Murry er den jo så absolutt et must;-)

Tidligere ANDonym
••••••••••••••Why are you wearing that stupid man suit? -Frank the Rabbit••••••••••••••••
Kvitsund Gymnas!

Innlegget blei sist redigert 13.12.2006, 21:29 av Kjetil Golid

Kjetil Golid
17 år, Tinn

13.12.2006, 21:28

Jeg bladde gjennom Murry boka. Jeg ble ikke helt overbevist. Hadde håpet på en lang spøkelseskladdenhistorie. Var det ikke Murry som hadde den hvor Spøkelseskladden var i fengsel og langbein var skurk i søvne?

geirerik
31 år

13.12.2006, 23:30

Hvis det er denne du tenker på , så er det Murry, ja.

"Barometeret faller, Onkel Donald"
"Så spikre det opp igjen, jeg kan ikke gjøre alt her ombord"

Innlegget blei sist redigert 14.12.2006, 00:08 av whitesand

whitesand
39 år, Kristiansund

14.12.2006, 00:08

Det er den ja, men hva er "endelig tilbake"?

geirerik
31 år

14.12.2006, 12:19

"Endelig tilbake" var en bladserie der hvert blad tok for seg en figur som ikke lenger er med, eller sjelden er med i Donald-bladet. Det kom ni nummer.

http://coa.inducks.org/publication.php/x/no/ENDELIG

ばか! (Baka!)

Innlegget blei sist redigert 14.12.2006, 13:59 av Chrisron

Chrisron
31 år, Tønsberg

14.12.2006, 13:57

Den overlegende vinner du må ha: Skrue McDuck liv og Levnet :-) Den er det beste Disney jeg har lest noen gang ;-)

David H
14 år, Østre Toten

14.12.2006, 14:29

Ser ut som om jeg må få tak i "endelig tilbake" nr. 9.

Jeg har tenkt på "Skrue McDuck liv og Levnet", men den er kanskje vanskelig å få tak i? Dessuten har jeg nok bladenefra når den gikk i donald liggende et sted.

geirerik
31 år

14.12.2006, 14:51

Vil du ha den amerikanske originalutgaven, så finnes den på Tronsmo bokhandel i Oslo, og troor den er å finne på Outland-butikkene også. Hadde den hvertfall på Outland i østbanehallen i Oslo i sommer. Pluss at du kan bestille den, og Companion-utgaven fra www.amazon.com .

Den norske utgaven er rett som det er å finne på QXL nettauksjon, dog høyt priset...

"Barometeret faller, Onkel Donald"
"Så spikre det opp igjen, jeg kan ikke gjøre alt her ombord"

Innlegget blei sist redigert 14.12.2006, 16:44 av whitesand

whitesand
39 år, Kristiansund

14.12.2006, 16:35

Hmm....den er ikke så skjelden da. Jeg fikk tak i min for ca. et halv år siden og jeg betalte 350 kr, så etter min mening er de som ligger på qxl.no o.l. Ganske overpriset.

David H
14 år, Østre Toten

16.12.2006, 10:45

David: Hvilken stand var denne da i?

Tidligere ANDonym
••••••••••••••Why are you wearing that stupid man suit? -Frank the Rabbit••••••••••••••••
Kvitsund Gymnas!

Kjetil Golid
17 år, Tinn

16.12.2006, 11:43

Jeg får ha øynene opp når jeg er på bruktbua.

geirerik
31 år

16.12.2006, 14:14

Kjetil: Den var i veldig god stand, ingen bretter osv, og jeg er veldig fornøyd med den handelen :-D

David H
14 år, Østre Toten

19.12.2006, 18:19

Skriv svar | Gå tilbake til forumoversikta ...

Andeby Online er drive av Olaf Moriarty Solstrand. Alle bilete av Disney-figurar på sidene er © DISNEY og brukt i samsvar med norsk åndsverkslov.