Andeby Online > Diskusjonsforum > bruktbutikker i Trondheim
Gå tilbake til forumoversikta ...

Siden jeg skal til Trondheim neste helg, (1-3 desember), kunne jeg tenkt meg å fått litt inside-information fra dere som er fra, eller er kjent i Trondheim, om det finnes noen butikker som selger brukte Donald-blader der. Har planer om å bruke en god del av lørdagen på blad-jakt, istedet for IKEA og Solsiden. Har en passelig manko-liste, og noen bytte-objekter, kanskje eventuelle butikker kan ta de i bytte? Eller er det noen av dette forumets medlemmer som driver litt salg/bytte innimellom også? Kommer til å våre i Brundalen fra fredag til søndag hvertfall, hvis noen lurer.
"Barometeret faller, Onkel Donald"
"Så spikre det opp igjen, jeg kan ikke gjøre alt her ombord"
whitesand
39 år, Kristiansund
26.11.2006, 19:23

Trooor de har en del blader på Wangsmo antikvariat, det ligger like bak Vår Frue kirke. Så i alle fall en del Donald-permer der sist jeg var innom. Også har de en del pocketer og sikkert noe annet også ... Pocketbua på Buran har i alle fall Donald Pocket. Hm. Dette var kanskje ikke kjempeopplysende, men det er vel det beste jeg kommer på i farten (Adamstuen Antikvariat ved Hospitalskirka tror jeg ikke har så mye tegneserier. Noe har de jo, men jeg tør ikke si nøyaktig hva). De pleide å ha veldig mye brukt på Spiderman, men nå selger de jo bare teite dataspill.
Og bladene mine får du i alle fall ikke! 
da da da og hepp.
Kristin
22 år, Trondheim
26.11.2006, 20:07

På Wangsmo har de etter hva jeg kan huske (fra et besøk der i fjor eller så) bunker med usorterte blader fra 80-tallet og senere, i varierende kvalitet, som selges til kilopris. Det virket som de hadde endel andre, eldre og penere blader også, men dem likte de tydeligvis ikke å vise frem -- men med mankoliste går det sikkert greiere.
På Pocketbua tror jeg de har mye blader fra 70-tallet og nyere, men få eller ingen eldre.
Hofstadter's Law: "It always takes longer than you expect, even when you take into account Hofstadter's Law". (Douglas R. Hofstadter)
Øystein Skartsæterhagen
23 år, Trondheim
26.11.2006, 20:15

**OT:**
Dette har ingenting med saken å gjøre, men skal du til Trondheim er det en butikk du ikke kan unnlate å besøke: Sjokoladebutikken!
Dit skal jeg om noen uker vet jeg 
Ja, vi elsker suspekte striper - som de stiger frem
En stil som ikke alle begriper - men elsket i stripefolkets hjem
Det er latterlig, nymotens og harry - mener ihvertfall én Rosaist
Og mens han leser Frank Sels og Dan Barry - så er det vi som ler til sist
http://www.dingus.be - bloggen til Det Gode Selskap.
Guffen Delbekk
23 år, Halden
26.11.2006, 20:16

Guffen Delbekk skreiv:
**OT:**
Dette har ingenting med saken å gjøre, men skal du til Trondheim er det en butikk du ikke kan unnlate å besøke: Sjokoladebutikken!
Sjokoladebutikk? Hvor?
Hofstadter's Law: "It always takes longer than you expect, even when you take into account Hofstadter's Law". (Douglas R. Hofstadter)
Øystein Skartsæterhagen
23 år, Trondheim
26.11.2006, 20:18

Vår frues kirke, er det den som ligger oppe i Innherredsveien, et stykke oppafor O'martins-burgersjappa?
Buran, hvor ligger det hen sånn ca.?
whitesand
39 år, Kristiansund
26.11.2006, 20:19

Øystein Skartsæterhagen skreiv:
Sjokoladebutikk? Hvor?
Navn på gater i Trondheim er jeg dårlig på desverre, men et søk på Google ga meg denne adressen i Rosa index' hurtigbuffer:
Sjokoladebutikken
Olav Tryggvasons gt 5
7011 TRONDHEIM
Ja, vi elsker suspekte striper - som de stiger frem
En stil som ikke alle begriper - men elsket i stripefolkets hjem
Det er latterlig, nymotens og harry - mener ihvertfall én Rosaist
Og mens han leser Frank Sels og Dan Barry - så er det vi som ler til sist
http://www.dingus.be - bloggen til Det Gode Selskap.
Guffen Delbekk
23 år, Halden
26.11.2006, 20:22

whitesand skreiv:
Vår frues kirke, er det den som ligger oppe i Innherredsveien, et stykke oppafor O'martins-burgersjappa?
Nei, i krysset mellom Kongens gate og Vår Frue gate, like ved torget. Innherredsveien er etter hva jeg kan se ikke i nærheten.
Pocketbua ligger i Mellomveien 4A, omtrent her: http://finn.no/finn/map?utmx=271927&utmy=7042418&mapTitle=MELLOMVEIEN+4,+7042,+Trondheim
Øystein Skartsæterhagen
23 år, Trondheim
26.11.2006, 20:43

whitesand skreiv:
Det kan hende den kirken du tenker på er Lademoen kirke, men den ligger vel _mellom_ byen og O'martins-sjappa, tror jeg. Lademoen kirke ligger i alle fall i Innherredsveien ikke særlig langt fra byen og den ligger rett over veien for Pocketbua, faktisk. Så der er Buran :-) (du kan gå fra Solsiden til Pocketbua, det tar fem minutter, eller du kan ta en buss fra sentrum. Masse busser går forbi der). Og Vår Frue kirke er ikke til å ta feil av, du ser den fra torget. Den har et veldig firkantet tårn. Og klokke.
da da da og hepp.
Kristin
22 år, Trondheim
26.11.2006, 22:35

Er ikke Vår Frue Kirke borte ved Stiftsgården i nærheten av Olav Tryggvason statuen??
"Frøken Vable, du må **fordoble** mitt årlige bidrag til hakkespettene."
"Ja vel! Det blir **samme** **beløp** som før!
Solens Sønn
15 år, Ålesund
26.11.2006, 22:43

Kristin skreiv:
whitesand skreiv:
Det kan hende den kirken du tenker på er Lademoen kirke, men den ligger vel _mellom_ byen og O'martins-sjappa, tror jeg. Lademoen kirke ligger i alle fall i Innherredsveien ikke særlig langt fra byen og den ligger rett over veien for Pocketbua, faktisk. Så der er Buran
(du kan gå fra Solsiden til Pocketbua, det tar fem minutter, eller du kan ta en buss fra sentrum. Masse busser går forbi der). Og Vår Frue kirke er ikke til å ta feil av, du ser den fra torget. Den har et veldig firkantet tårn. Og klokke.
Da er det sikkert Lademoen kirke jeg mener, ja. Så er hvertfall 1 av butikkene sånn noenlunde lokalisert.
Og den ligger nok mellom byen og burgersjappa ja.......Er jo 16 år siden jeg bodde i Tr-heim, så noe er jo gått i glemmebokent....
Kjører egen bil, så det skal ikke by på problemer å komme seg dit hvertfall.
Det er bare å kjøre ned til Solsiden først å lempe ut frue,svigermor og unger der, å så rase tilbake til bladbutikken etterpå.

Den i sentrum skal jeg nok også klare å finne, tenker jeg.
Var i Tr-heim i begynnelsen av oktober, på Les Miserables, og var da inne på Outland en tur. Der var også svigermor med, og å få henne med seg ut igjen viste seg å bli et stort problem...Ikke pga. tegneseriene, men alarmen som står i døra! Den gjorde utslag og peip, samme hva hun foretok seg, prøvde uten både veske og poser, men peip like intenst. Etter 5-6 turer igjennom, så fant de ut at det var jakken som gjorde utslaget....
Tenk deg å stå der inne å prøve å betale noe, og samtidig prøve å ikke bryte ut i en brøl-latter, det var ikke lett. Fruen og et vennepar sto utenfor å holdt på å le seg hjel 
. Så det blir neppe aktuelt med en tur på Outland denne gangen, hvertfall ikke med svigermor....
whitesand
39 år, Kristiansund
26.11.2006, 23:08

Det er ikke så mye å tilføye her. Det finnes tre butikker i Trondheim som selger brukte tegneserier;
- Wangsmo - bak Vår Frue Kirke
- Adamstuen - ved Hospitalsløkkan kirke
- Pocketbua - ved Lademoen kirke
Det er lenge siden jeg var på Pocketbua så jeg vet ikke hvordan utvalget er der. Wangsmo har tapt seg litt på nyere Donaldblader i det siste, men det er mulig de har noen eldre godbiter bak disken. Adamstuen har tidligere hatt en del tegneserier, og de har noe fremdeles, men også der er det mindre enn før.
Jeg synes personlig at det gir mindre utbytte å lete etter gamle blader på antikvariatene nå enn det gjorde tidligere. Det er mulig at det er internett som har skylden. For min egen del så har jeg solgt blader både til Wangsmo og Adamstuen en gang i tiden, men nu om dagen så bruker jeg kun QXL dersom jeg har noe jeg vil bli kvitt. Det gir rett og slett større utbytte, fra antikvariatene fikk man kun ca. 40% av deres utsalgspris, noe som gjorde at man følte at man nærmest ga bort bladene. Det er sikkert flere enn jeg som har tatt konsekvensen av dette - dermed går utvalget på antikvariatene ned.
Nestor Burma
43 år, Trondheim
28.11.2006, 09:59

Da var både Wangsmo og Pocketbua besøkt, og samlingen blitt ytterligere økt. Mange blader har også blitt byttet ut, da det fantes endel eksemplarer som var mye finere enn de jeg hadde fra før.
Når det gjelder utvalg, så syns jeg Pocketbua fortjener ros, da de hadde meget brukbart utvalg, særlig fra 1970 og oppover. Oversiktlig og greit satt opp i samlekassetter. Innehaveren var hyggelig og pratsom, og kvaliteten på bladene var stort sett god.
Wangsmo hadde ikke det store utvalget, men noe hadde de jo. Første gang jeg har kjøpt blader etter kilospris, en grei og rimelig ordning. Blader fra sytti-tallet lå i skuffer bak disken, og ble tatt fram da jeg spurte etter de. Også greit nok.
Alt i alt en positiv helg, fikk til og med med meg signering av Tomte's sorte sider på Avalon.
whitesand
39 år, Kristiansund
02.12.2006, 18:35

Skriv svar | Gå tilbake til forumoversikta ...

Andeby Online er drive av Olaf Moriarty Solstrand. Alle bilete av Disney-figurar på sidene er © DISNEY og brukt i samsvar med norsk åndsverkslov.