Andeby Online > Diskusjonsforum > NM 2006
Gå tilbake til forumoversikta ...
Side 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30

Øyvind Braaten skreiv:
Sigvald skreiv:
....En som synes å slite kraftig i konkurransen (p.g.a. dette?) er forøvrig regjerende mester Øyvind Braaten.
Takk for interessen. Jeg synes at årets konkurranse er flott, artig med bildene. Bildene eliminerer mye av google-egenskapene. Dessverre har jeg ikke hatt tid til å arbeide så mye med NM i år. Men dilter litt med fordi det er moro. ( Det viktigste er ikke å delta, men å være med)
Du mener vel at det viktigste er ikke å vinne, men å delta ... Enig! Blæ, tegneroppgaven i dag er jeg helt sjanseløs på. Sukk.
da da da og hepp.
Kristin
22 år, Trondheim
14.11.2006, 22:18

I kva Barks-historie faller Donald gjennom eit takvindauge og ender opp med fire par sko på seg?
«Å, Donald! Nå kan ingenting få meg i dårlig humør.»
Dolly Duck.
Sølve
19 år, Ullensvang
14.11.2006, 22:22

Kristin skreiv:
Øyvind Braaten skreiv:
Sigvald skreiv:
....En som synes å slite kraftig i konkurransen (p.g.a. dette?) er forøvrig regjerende mester Øyvind Braaten.
Takk for interessen. Jeg synes at årets konkurranse er flott, artig med bildene. Bildene eliminerer mye av google-egenskapene. Dessverre har jeg ikke hatt tid til å arbeide så mye med NM i år. Men dilter litt med fordi det er moro. ( Det viktigste er ikke å delta, men å være med)
Du mener vel at det viktigste er ikke å vinne, men å delta ... Enig! Blæ, tegneroppgaven i dag er jeg helt sjanseløs på. Sukk.
Jeg HAR funnet noe som ligner... (eller jeg vil tro at det ligner) Men det hjelper meg ZERO - utgivelsen ligger ikke indexet i INDUCKS så nå sitter jeg her med 2 tegninger jeg ikke aner hvem som har tegnet!
Den som har flest dingser når man dør har vunnet!
GPLongford
43 år, Meløy
14.11.2006, 22:26

Sølve skreiv:
I kva Barks-historie faller Donald gjennom eit takvindauge og ender opp med fire par sko på seg?
"Donald Duck som brannmann", W WDC 225-01
176-167
37 år, Sandefjord
14.11.2006, 22:29

Øyvind Braaten skreiv:
Det viktigste er ikke å delta, men å være med
Genialt utsagn! Det skal jeg huske på!
Tommy
24 år, Odda
14.11.2006, 22:36

176-167 skreiv:
Sølve skreiv:
"Donald Duck som brannmann", W WDC 225-01
Hm, eg må innrømma at eg synest spørsmålsformuleringa var litt villeiande, då i alle fall eg tolka "ei gamal Barks-historie" som at det var snakk om ei av dei fyrste Barks-historiene.
«Å, Donald! Nå kan ingenting få meg i dårlig humør.»
Dolly Duck.
Innlegget blei sist redigert 14.11.2006, 22:38 av Sølve
Sølve
19 år, Ullensvang
14.11.2006, 22:38

Æsj, ikke minn meg på det spørsmålet. Jeg var ikke helt i form igår og det fikk tydeligvis innvirkning på svarene mine. På det spørsmålet svarte jeg 8 fordi jeg trodde det var antall sko det ble spurt om.
Enda mer flaut var det på spørsmål fem der jeg istedenfor å lese hva som faktisk var spørsmålet heller prøvde å gi Onkel Skrue svar på sin kommentar (skulle tro jeg var dopa). Ikke ga jeg rett svar på feil spørsmål heller. Jeg tenkte nemlig at det sikkert var et romskip. 
ばか! (Baka!)
Innlegget blei sist redigert 14.11.2006, 22:42 av Chrisron
Chrisron
31 år, Tønsberg
14.11.2006, 22:41

Diff skreiv:
Sigvald skreiv:
Kjent spasnk tegner som tegner for pocketbøkene. Han bor i Danmark og er bl.a. intervjuet av AC. Han er m.a.o. annerkjent.
Blir man annerkjent av å bli intervjuet av denne AC du hele tiden snakker om?
Det er vel heller slik at han til en viss grad må være annerkjent for å bli intervjuet av Rappet. AC intervjuer neppe hvem som helst i en slik sammenheng, men det beste er vel at AC selv kommenterer dette.
Antoni Bancells har jeg aldri hørt om.
Han er i det minste mer kjent (i hvert fall for meg) enn Manrique.
Amerikansk Don Rosa Index (1987-2007) til salgs:
http://duckman.pettho.com/usindex.html
Gode råd om norsk rettskriving:
LES HER
Sigvald Grøsfjeld jr.
http://duckman.pettho.com/
Innlegget blei sist redigert 14.11.2006, 23:58 av Sigvald
Sigvald
41 år, Stavanger
14.11.2006, 23:57

Sigvald skreiv:
Antoni Bancells har jeg aldri hørt om.
Han er i det minste mer kjent **(i** **hvert** **fall** **for** **meg)** enn Manrique.
«Ha, ha! De tror jeg er sprø, men jeg er bare den usynlige mannen.»
Innlegget blei sist redigert 15.11.2006, 00:09 av Vegar
Vegar
19 år, Trondheim
15.11.2006, 00:08

Neeeiii!! Jeg har flere ganger idag vært innom Flemming Andersen på spørsmål 4 og har derfor sammenliknet fem-seks forskjellige historier med bildet. **Ingen** av historiene så Skrue slik ut i profil så jeg droppet da Flemming Andersen og så var det søren meg han allikevel. Tror ikke NM er så godt for hjertet mitt lenger 
ばか! (Baka!)
Chrisron
31 år, Tønsberg
15.11.2006, 00:15

Vurderte ikke Flemming A en gang jeg. Ante ikke at han tegnet sånn på sine yngre dager.
«Ha, ha! De tror jeg er sprø, men jeg er bare den usynlige mannen.»
Vegar
19 år, Trondheim
15.11.2006, 00:17

Jesss, snakker om flaks!!! Skrev Flemming Andersen med en gang i går natt, og var på nippet til å forandre det til noe nederlandsk noe, men lot det være. Takk og pris for det!
Men: hvor i alle dager finnes denne på norsk?
"Barometeret faller, Onkel Donald"
"Så spikre det opp igjen, jeg kan ikke gjøre alt her ombord"
whitesand
39 år, Kristiansund
15.11.2006, 00:17

Tilspissing i toppen. No er det *eitt poeng* som skiljar henholdsvis 1. og 2., 2. og 3., og 3. og 4. plass. Og ny mann på fjerdeplass, forsåvidt.
Kan nokon fortelja meg om namnet Goofobil er brukt på Jippiana på norsk nokon gong? Vi prøver å vera fleksible med at folk skal kunne svare basert på andre språk enn norsk forutsatt at vi klarer å sjekke opp dette -- og Goofobil *er* jo det tyske namnet på Jippiana, så det blei gitt poeng for det. Samtidig lurer eg på kvifor det var slik at *fire* personar gav akkurat det tyske svaret, synest det var overraskande mykje.
GPLongford skreiv:
Lite spennende, dersom dere ikke hadde funnet fram noen sære greier som ikke var representativt for tegnerens stil overhode.
Vel, det kan vi sjølvsagt gjera, og det er GØY å gjera det av og til (vi klarte det godt med Flemming, gjorde vi ikkje?). Men vi bør ikkje gjera det så alt for ofte, ettersom den oppgåva i hovudsak bør handle om å gjenkjenne teiknestilen og ikkje å gjenkjenne historia for så å bla den opp i COA.
Olaf Moriarty Solstrand
26 år, Tromsø
15.11.2006, 00:21

Æsj. skrev selv Silvia Ziche og følte meg ganske så sikker på det :-/
Tidligere ANDonym
••••••••••••••Why are you wearing that stupid man suit? -Frank the Rabbit••••••••••••••••
Kvitsund Gymnas!
Kjetil Golid
17 år, Tinn
15.11.2006, 00:21

Chrisron skreiv:
Neeeiii!! Jeg har flere ganger idag vært innom Flemming Andersen på spørsmål 4 og har derfor sammenliknet fem-seks forskjellige historier med bildet. **Ingen** av historiene så Skrue slik ut i profil så jeg droppet da Flemming Andersen og så var det søren meg han allikevel. Tror ikke NM er så godt for hjertet mitt lenger
AKKURAT det der opplevde eg det samme!
Vurderte ham, men droppa det pga stilen hans var ikke helt like - satsa på en annen, skulle ønske at eg var vågalt nok til å satse på ham, men men - ingenting å gjøre med det 
Portalen snurrer så vilt at alt som Donald eier, blir suget inn der
Pierce
25 år, Stavanger
15.11.2006, 00:22

whitesand skreiv:
Men: hvor i alle dager finnes denne på norsk?
I et av Show-heftene fra 1994. Husker ikke i hvilken av dem akkurat nå.
Tommy
24 år, Odda
15.11.2006, 00:24

Føler nesten at eg må beklage litt: Tommy gjorde skanninga her, og eg titta ikkje på COA-linken sjølv før eg la ut spørsmålet. Hadde eg gjort det, slik at det hadde gått opp for meg at historia ikkje var utgitt i Donald Duck & Co. slik eg trudde at den var, hadde eg sannsynlegvis gjort dette til ein trepoenger. Så beklager til dei som sleit seg fram til å klare denne med at de berre fekk to poeng for den.
Olaf Moriarty Solstrand
26 år, Tromsø
15.11.2006, 00:27

Olaf Moriarty Solstrand skreiv:
Samtidig lurer eg på kvifor det var slik at *fire* personar gav akkurat det tyske svaret, synest det var overraskande mykje.
Kanskje på grunn av denne tyske siden, som er lett å finne med søkemotorer (søk etter «Indiana Goof») og har et langt avsnitt om «Das Goofobil»:
http://www.duckipedia.de/index.php/Indiana_Goof
Jeg fant først det italienske navnet (Gippippa), så det tyske, og til slutt (ved hjelp av det italienske) det norske.
Hofstadter's Law: "It always takes longer than you expect, even when you take into account Hofstadter's Law". (Douglas R. Hofstadter)
Øystein Skartsæterhagen
23 år, Trondheim
15.11.2006, 00:40

Olaf skreiv
Kan nokon fortelja meg om namnet Goofobil er brukt på Jippiana på norsk nokon gong? Vi prøver å vera fleksible med at folk skal kunne svare basert på andre språk enn norsk forutsatt at vi klarer å sjekke opp dette --
Dere åpner for svar på andre språk enn de som er nevnt i reglene?
Så selv om man ikke vet svaret på skandinavisk, er det greit å svare på eksempelvis tysk eller italiensk, så lenge det er mulig å forstå hva en vil frem til?
Bernie
36 år, Bergen
15.11.2006, 02:44

Øystein Skartsæterhagen skreiv:
Jeg fant først det italienske navnet (Gippippa), så det tyske, og til slutt (ved hjelp av det italienske) det norske.
Det norske navnet //Jippiana// skulle da være kjent nok?
Bernie skreiv:
Dere åpner for svar på andre språk enn de som er nevnt i reglene? Så selv om man ikke vet svaret på skandinavisk, er det greit å svare på eksempelvis tysk eller italiensk, så lenge det er mulig å forstå hva en vil frem til?
Engelsk har i hvert fall alltid vært OK. Jeg har oppfattet det slik man kan svare med navn på norsk, engelsk og originalspråk. Dansker kan i tillegg bruke danske navn og svensker svenske navn. Men det er selvsagt helt opp til arangøren å bestemme dette. Jeg husker forøvrig kun en gang det var påbudt å svare med norsk navn - det var da snakk om et helt obskurt navn som kun var kjent fra en mindre utbredt TV-kanal.
Amerikansk Don Rosa Index (1987-2007) til salgs:
http://duckman.pettho.com/usindex.html
Gode råd om norsk rettskriving:
LES HER
Sigvald Grøsfjeld jr.
http://duckman.pettho.com/
Innlegget blei sist redigert 15.11.2006, 03:03 av Sigvald
Sigvald
41 år, Stavanger
15.11.2006, 03:01

Skriv svar | Gå tilbake til forumoversikta ...
Side 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30

Andeby Online er drive av Olaf Moriarty Solstrand. Alle bilete av Disney-figurar på sidene er © DISNEY og brukt i samsvar med norsk åndsverkslov.