Andeby Online > Diskusjonsforum > NM 2006
Gå tilbake til forumoversikta ...
Side 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30

whitesand skreiv:
Nr 2 var så enkel så, men nr 4 derimot.....
Vi er forskjellige, og takk for det! Nr. 4 var "lett"
Den som har flest dingser når man dør har vunnet!
GPLongford
43 år, Meløy
08.11.2006, 18:19

Øystein Skartsæterhagen skreiv:
Nr. 4 var så enkel, så ...
Skrivefeil eller? Du mener vel ekkel? 
ばか! (Baka!)
Chrisron
31 år, Tønsberg
08.11.2006, 19:38

Stormogulen skreiv:
Nr. 5 var kjempeenkel!!! 
Resten var vanskelige...
De er egentlig ikke så vanskelige, de er bare avhengige av at man har kildemateriale å slå opp i 
da da da og hepp.
Kristin
22 år, Trondheim
08.11.2006, 21:23

Kristin skreiv:
Stormogulen skreiv:
Nr. 5 var kjempeenkel!!! 
Resten var vanskelige...
De er egentlig ikke så vanskelige, de er bare avhengige av at man har kildemateriale å slå opp i
Typisk! Jeg mangler såklart historiene det er snakk om... 
Derfor tipper jeg bare det som faller meg inn! 
Stormogulen
15 år, Notodden
08.11.2006, 21:26

Bilettekstane er alltid like fornøyelige å lesa!
"de_spiser_sikkert_ikke_donaldkjeks_heller.jpg"
Haha.
«Å, Donald! Nå kan ingenting få meg i dårlig humør.»
Dolly Duck.
Sølve
19 år, Ullensvang
08.11.2006, 21:26

Kristin skreiv:
De er egentlig ikke så vanskelige, de er bare avhengige av at man har kildemateriale å slå opp i ;)
Ein må jo alltids vita kva historier det er snakk om, då...
Dolly Duck.
Innlegget blei sist redigert 08.11.2006, 21:28 av Sølve
Sølve
19 år, Ullensvang
08.11.2006, 21:28

Kristin skreiv:
Stormogulen skreiv:
Nr. 5 var kjempeenkel!!! :-D
Resten var vanskelige... :-(
De er egentlig ikke så vanskelige, de er bare avhengige av at man har kildemateriale å slå opp i ;)
Nettop det har skapt KJEMPEFRUSTRASJON i dag! Til og med min gamle mor på 76 har vært engasjert i å finne nummer XX av YY! Det står ei eske med YY på loftet hos dem nemlig...
Tror dere at nummer XX var der? Neida, nummeret før derimot!
Så har jeg vært hjemme hos en kompis og lett, der fant jeg nummeret etter!
Arrrrrrrrrrrgh!
Og tror dere han som driver og selger nummer XX på QXL gidder å maile meg? Åneida!
GPLongford
43 år, Meløy
08.11.2006, 21:36

Olaf Moriarty Solstrand skreiv til Vegar:
Trøst deg med at dersom det kjem eit Dostojevskij-spørsmål i år, er du førebudd på det. :-)
Når me er inne på Dostojevskij: Når kjem fyrste 3-poengsspørsmål i år? Gledegruer meg.
Dolly Duck.
Sølve
19 år, Ullensvang
08.11.2006, 21:53

Sølve skreiv:
Haha.
Det er mulig jeg er undermåls, men hvor er disse bildetekstene dere snakker om?
"Milde Mads! Jeg er i det røde flanellsundertøyet mitt!"
Lars Martin
Stranda
08.11.2006, 22:31

Lars Martin skreiv:
Sølve skreiv:
Haha.
Det er mulig jeg er undermåls, men hvor er disse bildetekstene dere snakker om?
I Opera: høyreklikk bildet "Vis egenskaper". Sikkert noe lignende i andre nettlesere.
GPLongford
43 år, Meløy
08.11.2006, 22:36

SvK skreiv:
Selv synes jeg at Strobl-spørsmålet var den vanskeligste "gjenkjenn tegneren"-oppgaven til nå, selv om jeg riktignok ikke følte meg safe på Branca heller.
Jeg synes Branca var klart verst. Der hadde jeg i utgangspunktet ingen anelse, men litt leting i Inducks avslørte at det fantes en historie som ble utgitt i DD&Co på 70-tallet en gang og som handlet om at Donald var med i en fotokonkurranse og, etter hva jeg forsto, skulle ta bilder av dyr. Det var først da jeg så at denne historien var tegnet av Branca at det falt meg inn at det kunne være han som hadde tegnet ruten. Og historien jeg fant var ikke engang den riktige.
Da jeg så gårsdagens rute, derimot, var Strobl det første som falt meg inn.
Chrisron skreiv:
Nr. 4 var så enkel, så ... :)
Skrivefeil eller? Du mener vel ekkel? :)
Nei.
Sølve skreiv:
Ja, denne var herlig. Det er alltid gøy med sånne litt skjulte morsomheter. Men hvorfor er bildenavnene skrevet på bokmål?
Hofstadter's Law: "It always takes longer than you expect, even when you take into account Hofstadter's Law". (Douglas R. Hofstadter)
Øystein Skartsæterhagen
23 år, Trondheim
08.11.2006, 22:59

SvK skreiv:
Selv synes jeg at Strobl-spørsmålet var den vanskeligste "gjenkjenn tegneren"-oppgaven til nå, selv om jeg riktignok ikke følte meg safe på Branca heller.
Jeg synes Branca var klart verst. Der hadde jeg i utgangspunktet ingen anelse, men litt leting i Inducks avslørte at det fantes en historie som ble utgitt i DD&Co på 70-tallet en gang og som handlet om at Donald var med i en fotokonkurranse og, etter hva jeg forsto, skulle ta bilder av dyr. Det var først da jeg så at denne historien var tegnet av Branca at det falt meg inn at det kunne være han som hadde tegnet ruten. Og historien jeg fant var ikke engang den riktige.
Da jeg så gårsdagens rute, derimot, var Strobl det første som falt meg inn.
Strobl var det fyrste som falt meg inn òg i går, men eg var neimen ikkje sikker. Teiknestilen har har vore veldig ulik i ulike periodar.
Branca-spørsmålet var eg igrunnen brennsikker på, men for å dobbeltsjekka søkte eg på Branca og "buffalo" på InDucks. Bingo på fyrste forsøk!
Dolly Duck.
Sølve
19 år, Ullensvang
08.11.2006, 23:06

Sølve skreiv:
Branca-spørsmålet var eg igrunnen brennsikker på...
Samme her. Brancas nesebor er helt umiskjennelige (kan misforstås
)
Tidligere ANDonym
••••••••••••••Why are you wearing that stupid man suit? -Frank the Rabbit••••••••••••••••
Kvitsund Gymnas!
Kjetil Golid
17 år, Tinn
08.11.2006, 23:32

Puhh! Har aldri bladd **så** mye i blader for å finne et svar som i dag. Spørsmål 4 var en vanskelig nøtt å knekke....
All ros til Olaf & Tommy for tøffe spørsmål!
"Barometeret faller, Onkel Donald"
"Så spikre det opp igjen, jeg kan ikke gjøre alt her ombord"
Innlegget blei sist redigert 08.11.2006, 23:37 av whitesand
whitesand
39 år, Kristiansund
08.11.2006, 23:36

Oi. Noel van Horn? Synes det lignet ganske mye på Romano Scarpa jeg. Svaret mitt på nummer 2 ble litt dårlig formulert kansje, men det er siden jeg bare har lest den engelsk utgaven av det. Håper det blir godkjent.
Nessa
16 år, Karmøy
09.11.2006, 00:02

Svarte Scarpa selv også, og var ganske sikker på at jeg hadde rett.
Jeg sveipet riktignok innom van Horn så vidt, men da hadde jeg allerede brukt ganske lang tid på å sjalte ut andre italienske tegnere, og gjorde ikke noe mer med det.
Mine filmanmeldelser på IMDB:
http://www.imdb.com/user/ur2484999/comments-expanded?order=alpha&start=0
SvK
25 år, Bergen
09.11.2006, 00:21

Så egentlig med en gang at dette var van Hron spesielt pga. disse ekstremt skjeve øynene hans.
Tidligere ANDonym
••••••••••••••Why are you wearing that stupid man suit? -Frank the Rabbit••••••••••••••••
Kvitsund Gymnas!
Kjetil Golid
17 år, Tinn
09.11.2006, 00:23

Hver gang det dukker opp et Mikke-bilde så regner jeg med å tape poeng. Er virkelig dårlig på Mikke-tegnere. (Untatt Murry, den klarte til og med jeg).
ばか! (Baka!)
Chrisron
31 år, Tønsberg
09.11.2006, 00:30

ANDonym skreiv:
Brancas nesebor er helt umiskjennelige
Så egentlig med en gang at dette var van Hron spesielt pga. disse ekstremt skjeve øynene hans.
Jeg skulle ønske jeg også klarte å finne slike konkrete særegenheter ved forskjellige tegnere. Eller for den del å fastslå hvem som har tegnet en figur kun ved å se på //neseborene.// Kan du forklare hva som er spesielt med Brancas nesebor (dette må fremdeles ikke misforstås), for jeg ser det ikke?
Hofstadter's Law: "It always takes longer than you expect, even when you take into account Hofstadter's Law". (Douglas R. Hofstadter)
Øystein Skartsæterhagen
23 år, Trondheim
09.11.2006, 00:38

Skriv svar | Gå tilbake til forumoversikta ...
Side 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30

Andeby Online er drive av Olaf Moriarty Solstrand. Alle bilete av Disney-figurar på sidene er © DISNEY og brukt i samsvar med norsk åndsverkslov.