Andeby Online > Diskusjonsforum > Fantonald-bladet
Gå tilbake til forumoversikta ...

Jeg er litt nysgjerrig på hvilket forhold folk her på forumet har til Fantonald-bladet. Er det mange som kjøper det eller mener noe spesielt om det?
Selv er jeg nemlig en stor fan av det, selv om kvaliteten har sunket litt den siste tiden.
Universet i denne serien er jo en del på siden av det "vanlige" Donald-universet.
Mine filmanmeldelser på IMDB:
http://www.imdb.com/user/ur2484999/comments-expanded?order=alpha&start=0
SvK
25 år, Bergen
06.06.2004, 15:37

Jeg synes det er grådig gøy, men også dyrt.... Så jeg har ikke mere enn 7 fantonald-blader....
I'm not worthless... I can be used as a bad example:P
General med blant annet hederstitlene T.R.O.P.P.S.S.J.E.F. og T.H.O.M.A.S.
Talentfulle, Hederlige, Orienterte, Mesterlige og Allvitende Speidergeneral
Talentfulle, Raske, Ordentlige, Pålitelige, Praktiske Snartenkte Sjef for Juniorhakkespettenes Eventyrlystne Flokk.
Ted
16 år, Bergen
06.06.2004, 18:06

Har faktisk bare lest et av dem, og det er grådig lenge sida... men likte det vel egentlig ikke..
Filch, do something constructive! Find Peeves!
Andungen
19 år
06.06.2004, 18:53

andungen kvakk kvakk skreiv:
Har faktisk bare lest et av dem
OK. Fantonald-bladene skal vel egentlig ikke leses ett og ett, det går selvfølgelig an, men for å få kontinuiteten i det bør man lese det fast i en periode.
Dette kan jo være både en svakhet og en styrke med serien. Kjøper man bladet fast kan det være veldig gøy, mens hvis man kjøper ett og ett enkeltblad detter man lettere av lasset. Dermed er det kanskje vanskelig å få "rekruttert" nye lesere.
Mine filmanmeldelser på IMDB:
http://www.imdb.com/user/ur2484999/comments-expanded?order=alpha&start=0
SvK
25 år, Bergen
06.06.2004, 20:30

Jada, jeg leser Fantonald bladene, og har til dags dato absolutt alle av de. I det siste har kvaliteten synket drastisk ja, men jeg ser nå at den bygger seg litt opp.
Liker denne Fantonald bedre enn pocket fantonald siden denne er mere futuristisk og til tider dyster. Vil kalle den litt mere voksen, iallefall de første nummrene, i det siste er det bare blitt mere barnslig, men fremdeles morsomt.
-"What your eyes see and ears hear, the mind believes. But eyes and ears alike can be decieved, only the mind can know true reality".
AlphonseCapone
24 år, Rana
07.06.2004, 09:37

Jeg leser ikke Fantonald, liker ikke den ekle italienske tegnestilen.
Vet ikke helt, men jeg synes denne Nemi-stripa var litt gøyal... Sjeldent man blir tatt alvorlig når man leser tegneserier.
http://na-prod.tv2.no/kultur/tegneserie/nemi/nemi_pop.jsp?timedir=post&lastShown=28.01.04
"Oooorrrgle! Dooorrrgggle! Dooorrrffen!"
fiskebolla
Harstad
07.06.2004, 21:35

Som nokre her nok veit er eg svoren fan - av dei gamle seriane, frå og med 2003 har det vore ein ny serie som har gått i bladene som ikkje har samme nivå som dei gamle. Men eg kjøper det fortsatt, og har alle bladene, minus dei frå hausten 03 når eg i sorg over kva serien hadde blitt slutta. Eg har likevel byrja att no, sidan den har tatt seg opp litt at (og fordi eg fekk abstinensar).
"To never die and conquer all, that is winning."
- Illyria
Loke Aesir
23 år, Vik
08.06.2004, 00:26

Jeg leste før. Men, som det er sagt, i det siste (siden begynnelsen av 2003) har det blitt mye dårligere, grunnet at den har blitt tilrettelagt for Amerikanske lesere. Jeg er fremdeles meget sur for det.
Saturos
19 år, Stavanger
08.06.2004, 20:52

Skriv svar | Gå tilbake til forumoversikta ...

Andeby Online er drive av Olaf Moriarty Solstrand. Alle bilete av Disney-figurar på sidene er © DISNEY og brukt i samsvar med norsk åndsverkslov.