Siste oppdatering: Donald Pocket får stive permar

Hugs meg :: Registrer ny brukar

Manglende strekkode.

Andeby Online > Diskusjonsforum > Manglende strekkode.

Gå tilbake til forumoversikta ...

Det var med stor glede jeg mottok Donald nr 43 i posten i dag, og det skal sannelig nytes senere!
Men det som opptok meg mest med akkurat dette bladet var den manglende strekkoden! Er det ren tilfeldighet siden jeg abbonerer og får bladet i posten en uke før?

Tegner.
Hjemmeside: http://www.home.no/torgeir.trapnes

Torgeir
16 år, Steinkjer

19.10.2006, 15:35

Vil tippe at dei har trykt strekkoden på plastomslaget -- men ettersom vi som abonnerer får eit anna plastomslag enn dei som kjøper bladet i butikken, får vi heller ikkje strekkoden eller nokre av dei andre illustrasjonane på plastomslaget.

«Jeg håper virkelig at vi slipper Andeby-online-liknende tilstander her.» (Sigvald)
Skriver flytande fjøslatin

Olaf Moriarty Solstrand
26 år, Tromsø

19.10.2006, 16:04

Å ja! Så ren tilfeldighet dette da? Ingen trykkfeil som gjør bladet mer verdifult altså...

Tegner.
Hjemmeside: http://www.home.no/torgeir.trapnes

Torgeir
16 år, Steinkjer

19.10.2006, 16:12

Torgeir skreiv:

Å ja! Så ren tilfeldighet dette da? Ingen trykkfeil som gjør bladet mer verdifult altså...

Ettersom dette er tilfelle på **alle** (?) bladene blir nok ikke bladet mer verdifullt...
Men hvis dette bare er tilfelle hos abonnenter (noe jeg ikke tror) kan bladet kanskje bli *verdifullt*. (?)

Innlegget blei sist redigert 19.10.2006, 16:19 av Stormogulen

Stormogulen
15 år, Notodden

19.10.2006, 16:19

Jeg er også abonnent og har heller ikke strekkode på bladet...

"Frøken Vable, du må **fordoble** mitt årlige bidrag til hakkespettene."
"Ja vel! Det blir **samme** **beløp** som før!

Solens Sønn
15 år, Ålesund

19.10.2006, 18:21

Solens Sønn skreiv:

Jeg er også abonnent og har heller ikke strekkode på bladet...

Ikke her heller.
Kan se i butikken etterpå..

Favoritter: Don Rosa / Floyd Gottfredson / Carl Barks / Romano Scarpa

"Jeg har på følelsen av at Mikke kan komme til å rote det til for meg. Neste gang må jeg være mer ... Overbevisende" -Spøkelseskladden (1939)

(Profil oppdatert.)

Jonas Larsen
16 år, Larvik

19.10.2006, 18:32

Selv om det bare skulle være abonnentenes blader som mangler strekkode (noe det sikkert ikke er), ville nok ikke det føre til noen høyere verdi på dette bladet.
Abonnentene er jo en relativt stor gruppe mennesker, og dermed snakker vi om mange blader.

Det virker heller ikke som om slike produksjontekniske ting som dette som er ulikt på forskjellige blader virker særlig inn på verdien av tegneserier.
På frimerker vil jo f.eks. et feiltrykk på et begrenset antall merker føre til en veldig høy verdi, men når det gjelder tegneserier har ikke jeg fått med meg at tilsvarende hendelser har ført til det samme.
Det ser ut til at det er sjeldenheten (og interessen) til utgivelsen i seg selv som driver prisene opp, og ikke eventuelle gale versjoner av utgivelser.

Mine filmanmeldelser på IMDB:
http://www.imdb.com/user/ur2484999/comments-expanded?order=alpha&start=0

Innlegget blei sist redigert 19.10.2006, 20:04 av SvK

SvK
25 år, Bergen

19.10.2006, 20:03

Skriv svar | Gå tilbake til forumoversikta ...

Andeby Online er drive av Olaf Moriarty Solstrand. Alle bilete av Disney-figurar på sidene er © DISNEY og brukt i samsvar med norsk åndsverkslov.