Andeby Online > Diskusjonsforum > 4 nieser?
Gå tilbake til forumoversikta ...
Side 1, 2

Kristian Rødvand skreiv:
Tommy skreiv:
Lite forundringsspørsmål på slutten: Hvem er det i virkeligheten som går rundt med en stor sløyfe på hodet? Er det kanskje på tide å oppgradere utseendet på noen karakterer litt?
Eg meiner ja, uten tvil. Alltid interessant med karakterutvikling, sjølv om det berre dreier seg om klesstil. Ok, så er kanskje matrosdressen Donalds varemerke og flosshatt og frakk onkel Skrues, osv, men eg synes det piffer opp seriane å sjå dei i noko anna. Eg likte Quack pack - stilen, og hadde gjerne sett at den hadde blitt tatt inn i teikneseriane.
Det som er best er når tegnere tegner f.eks. Ole, Dole og Doffen på ulike måter! På den måten finner man veldig lett en favorittegner!
Stormogulen
15 år, Notodden
18.10.2006, 15:55

Sigvald skreiv:
Stormogulen skreiv:
Tommy skreiv:
Er det kanskje på tide å oppgradere utseendet på noen karakterer litt?
Har du sett Quack Packet (er det slik det staves?) på Disney Channel? Her har Ole, Dole og Doffen helt nytt utseende! De har helt annerledes capser og klær...
Jeg har ikke særlig sans for slik "oppgradering", da jeg føler at det er disresepekt for Barks og hans tradisjonelle stil.
Er det ikke også disrespekt for Barks at Dolly ikke lenger blir tegnet slik Barks forvandlet henne på slutten av sin karriere ?
- Natteravn
Natteravn
29 år, Ringerike
18.10.2006, 20:14

Hvorfor man på død og liv må være tro mot Barks hele tiden er nå for meg en gåte da.....
"Barometeret faller, Onkel Donald"
"Så spikre det opp igjen, jeg kan ikke gjøre alt her ombord"
whitesand
39 år, Kristiansund
18.10.2006, 20:38

whitesand skreiv:
Hvorfor man på død og liv må være tro mot Barks hele tiden er nå for meg en gåte da.....
Det er vel ikke så veldig stor gåte tatt i betraktning at mesteparten av Andeby tross alt var hans oppfinnelse da ? Det som heller er en større gåte er måten Disney-konsernet har klart å få dyktige forfattere og tegnere til å selge integriteten sin over så mange år slik at de mister enhver kontroll over sitt eget kunstneriske produkt i dagens samfunn der copyright og kunsternisk "eiendom" blir forsvart til blods i alle andre sammenhenger.
På én måte er det litt befriende, hvis det bare ikke hadde vært et multi-nasjonalt selskap som hadde kontrollen over dette.
- Natteravn
Natteravn
29 år, Ringerike
18.10.2006, 20:54

Dollys sløyfe og en del annet i serien kunne gjerne ha blitt forvandlet litt, men skal Donald bytte ut matrosdressen? Nei, mener jeg.
Matrosdressen er jo symbolet på Donald. Og jeg er ganske sikker på at mange hadde kjøpt mindre Donald hvis han fks. fikk seg en sånn Hawaii-skjorte som han har i Quack Pack istedenfor gode gamle matrosdressen.
Tror ikke det hadde blitt særlig populært hvis Skrue fikk seg dressjakke og bowlerhatt heller (selvom han hadde det i begynnelsen).
Men som sagt, jeg er helt enig i forvandlinger, bare det ikke forvandler karakter.
Favoritter: Don Rosa / Floyd Gottfredson / Carl Barks / Romano Scarpa
"Jeg har på følelsen av at Mikke kan komme til å rote det til for meg. Neste gang må jeg være mer ... Overbevisende" -Spøkelseskladden (1939)
(Profil oppdatert.)
Jonas Larsen
16 år, Larvik
19.10.2006, 19:00

Natteravn skreiv:
Er det ikke også disrespekt for Barks at Dolly ikke lenger blir tegnet slik Barks forvandlet henne på slutten av sin karriere ?
- Natteravn
Var det da hun fikk langt hår (og Anton ble beatnik)?
"Det er harde tider, gamle venn."
S.N.U.F.S - Savner Nevneverdig Ukentlige Forsider av Santanach
MatsGull
20 år, Kongsvinger
19.10.2006, 20:40

Jonas Larsen skreiv:
Tror ikke det hadde blitt særlig populært hvis Skrue fikk seg dressjakke og bowlerhatt heller
Spesielt ikke hvis han hadde fått store runde briller.
http://encyclopedia.localcolorart.com/images/upload.wikimedia.org/wikipedia/en/2/2e/Rockerd.gif
Innlegget blei sist redigert 19.10.2006, 20:47 av Stormogulen
Stormogulen
15 år, Notodden
19.10.2006, 20:42

Skriv svar | Gå tilbake til forumoversikta ...
Side 1, 2

Andeby Online er drive av Olaf Moriarty Solstrand. Alle bilete av Disney-figurar på sidene er © DISNEY og brukt i samsvar med norsk åndsverkslov.