Andeby Online > Diskusjonsforum > Mikkel
Gå tilbake til forumoversikta ...

I en Donald-historie som jeg tror kom ut på første halvdel av 90-tallet ble det referert til Michael Jackson. Jeg har prøvd å komme på hva de kalte ham -- fornavnet var i hvert fall Mikkel. Men etternavnet husker jeg ikke, heller ikke sammenhengen.
Nokså tynt med opplysninger her, med andre ord, men kanskje noen husker detaljene? Jeg har nemlig ikke bladene for hånden her.'
Fourier
Bergen
06.06.2004, 02:09

Fourier skreiv:
I en Donald-historie som jeg tror kom ut på første halvdel av 90-tallet ble det referert til Michael Jackson. Jeg har prøvd å komme på hva de kalte ham -- fornavnet var i hvert fall Mikkel. Men etternavnet husker jeg ikke, heller ikke sammenhengen.
Nokså tynt med opplysninger her, med andre ord, men kanskje noen husker detaljene? Jeg har nemlig ikke bladene for hånden her.'
I denne historien, tror jeg det var snakk om at Petter Smart hadde bygd en robot som han sendte ut på dans, slik at han kunne være hjemme å jobbe eller noe.
Det kom som en kommentar fra en på dansen at "Petter" danset bedre enn "Mikkel Jekkesønn"
Fergus
25 år, Grimstad
06.06.2004, 15:05

Fourier skreiv:
Det har vært flere referanser til ham opp gjennom årene, f.eks donald som leser om "Duckson's" siste nebbjustering,
Filch, do something constructive! Find Peeves!
Andungen
19 år
06.06.2004, 15:19

Fergus skreiv:
(...) Petter Smart hadde bygd en robot som han sendte ut på dans (...) "Petter" danset bedre enn "Mikkel Jekkesønn"
:-)
Takk for svar, men jeg tror faktisk ikke at det var denne. "Jekkesønn" er litt for likt "Jackson", den historien jeg tenker på brukte et navn som ikke var fullt så opplagt. Men jeg skjønner at det er vanskelig å finne ut av dette med så få opplysninger.
Dette kunne kanskje blitt et forskningsprosjekt for enkelte her: Michael Jackson-referanser i Donald :-)
Fourier
Bergen
06.06.2004, 16:45

Skriv svar | Gå tilbake til forumoversikta ...

Andeby Online er drive av Olaf Moriarty Solstrand. Alle bilete av Disney-figurar på sidene er © DISNEY og brukt i samsvar med norsk åndsverkslov.