Andeby Online > Diskusjonsforum > Donald Duck & Co 39/2006
Gå tilbake til forumoversikta ...

Et middelmådig blad er i hyllene, og det er ingen store høydepunker å finne. En kort Barks-klassiker og et sjeldent besøk av Skrues beundrer, Birgitte.
http://www.andebyonline.com/index.php?area=art&id=578
(omtale av Sigurd Nybo)
--------------------
Kva synest du om bladet? Ta diskusjonen om Donald Duck & Co 39/2006 her!
(Denne diskusjonstråden er oppretta heilautomatisk av eit script i Andeby Onlines omtalesystem.)
Omtaleligaen
27.09.2006, 11:56

I "Onkel Skrue - Regnbuerøverne" er det forresten en Barks-referanse. Skurken er den samme som tente på skogen i "På telttur med onkel" fra 1954.
"This plan is so perfect it's retarded."
- Peter
Einherje
42 år, Tromsø
30.09.2006, 03:17

Jeg ble en smule skuffet over enkelte av historiene i dette bladet.
SPOILER:
Regnbuemaskinen og det faktum at det skal være gull inne i regnbuer er så total urealistisk at det ødelegger litt av historien "Regnbuerøverne" for meg. Først trodde jeg dette bare var noe Birgitte fant på for å lure Skrue, men selv da ville det vært veldig merkelig at Skrue valgte å tro på dette tøvet. I en korthistorie med Petter Smart kunne vi kanskje til nød godtatt et slikt konsept, men her blir det bare helt feil.
Og mens jeg ble en smule skuffet over Lars Jensen i denne historien, skuffet også Jan Kruse meg i "Høyt på strå". Jeg skjønner aldri helt om det er Donald eller selve festivalen som er "hovedpersonen" i denne historien, da det fokuseres på såpass mye annet enn Donald. Etter hvert ser det likevel ut til å bli en typisk Donald vs. Anton-historie, selv om jeg føler at Anton ikke passer inn i det hele tatt. Det ville vært mye mer typisk Jensen å sabotere Donalds trening på styltene. Så forsvinner plutselig Anton fra historien igjen, før han plutselig dukker opp og gjør noen fantastiske triks på slutten. Men så blir det uten at det har blitt antydet noe som helst om dette tidligere avslørt at Anton har jukset, ved å gå til det bryet å anskaffe seg ei dukke som ser ser nøyaktig ut som han selv, og som kan styres ved hjelp av en fjernkontroll. Er det bare jeg som føler at dette er så langt unna den Anton jeg kjenner som det omtrent er mulig å komme? Igjen, skulle ikke egentlig Jensen hatt Anton-rolla i denne historien? Som en Spøkelseskladden forsvinner Anton plutselig sporløst når det kommer fram at han har jukset, noe jeg heller ikke helt forbinder med Anton. Og hvor er Donald på side 25, 26 og halve 27. Har han gjemt seg mens Anton tar imot prisen sin?
De andre historiene i bladet synes jeg er mer logisk oppbygd.
Tommy
24 år, Odda
01.10.2006, 23:18

Skriv svar | Gå tilbake til forumoversikta ...

Andeby Online er drive av Olaf Moriarty Solstrand. Alle bilete av Disney-figurar på sidene er © DISNEY og brukt i samsvar med norsk åndsverkslov.