Siste oppdatering: Donald Pocket får stive permar

Hugs meg :: Registrer ny brukar

Heilnorsk Donald-historie

Andeby Online > Diskusjonsforum > Heilnorsk Donald-historie

Gå tilbake til forumoversikta ...

Dette er kanskje gamalt nytt for alle de som er på Raptus-festivalen, men for alle oss andre: Bergens Tidende slapp i dag den gledelege nyheita om at den fyrste heilnorske Donald-historia på svært mange år snart er teikna ferdig.

Frå artikkelen på side 58 og 59 i dagens BT:

(..)
- Kan jeg få tegne Magica, spør [Arild Midthun] plutselig, selv om "bestillingen" fra mannen på den andre siden av bordet er å få en Donald Duck-tegning.
Arild Midthun får et ok fra oppdragsgiveren, og så går han i gang med å tegne - og fortelle.
- Dere forstår, jeg holder akkurat nå på å tegne en fantastisk flott historie om Magica, skrevet av tekstforfatter Olaf Moriarty Solstrand. Han står forresten bak der i køen, sier Midthun og peker på en ung, beskjeden mann som står pent og venter på å komme frem til tegneren.

**Kortere** **skjørt**
Midthun fortsetter å tegne og fortelle:
- Jeg så på gamle Carl Barks-tegninger av Magica, og laget noen som jeg sendte til Disney i København. Da fikk jeg beskjed om å gjøre Magica mer sexy, og det er det jeg holder på med nå. Jeg har tatt frem skjørtfjerningsmiddelet mitt og sprayet det på. Akkurat nå har jeg egentlig mest lyst til å låse meg inn på tegnerommet mitt hjemme i Son for å få tegnet ferdig, men så er det jo veldig morsomt å komme hit på Raptus også, da, sier Arild Midthun.
(...)
- Men når får vi se din Magica-historie på trykk?
- Det blir lenge til. I neste ukes nummer av Donald Duck kommer det en historie jeg har tegnet, og det er ca. ett år siden jeg var ferdig med den. Så om ett års tid kan vi vel regne med å se Magica-historien. Men jeg lover: Den blir god, stråler Arild Midthun.

Fleire gledelege nyheiter me får servert i den artikkelen, altså:
- Om ca. eitt år får me servert den fyrste heilnorske historia i Donald-bladet på fleire tiår.
- Arild Midthun studerer Carl Barks når han skal teikna nye figurar.
- Magica skal bli enno meir sexy.
- Olaf Moriarty Solstrand er ein ung, beskjeden mann.

:-)

«Å, Donald! Nå kan ingenting få meg i dårlig humør.»
Dolly Duck.

Innlegget blei sist redigert 10.09.2006, 13:00 av Sølve

Sølve
19 år, Ullensvang

10.09.2006, 12:57

Olaf er det... Han er faktisk så stillfaren at selv jeg får hvilepuls bare av å være i nærheten av ham.

Og ja, dette er virkelig noe å se fram til. Det er nesten sånn at jeg får julaften-følelse. hihihihi *knis*

"This plan is so perfect it's retarded."
- Peter

Innlegget blei sist redigert 10.09.2006, 13:07 av Einherje

Einherje
42 år, Tromsø

10.09.2006, 13:07

Leste den samme artikkelen selv. Skal bli artig aa se Magica mer sexy :-) ..Kan bare glede meg paa forhaand til historien kommer i hyllene !

Mickey
18 år, Horten

10.09.2006, 17:48

For å oppklare ein liten detalj: Det er ikkje slik å forstå at Magica skal bli meir sexy. Det som har skjedd, er at Arild har sendt inn skisser til ei historie til Egmont, og fått melding tilbake om at han må teikna delar av den på nytt fordi han ikkje har teikna Magica sexy nok.

Det som har skjedd, er at Arild har brukt Carl Barks' teikningar frå sekstitalet som modell, og at Magicas utforming har blitt gjort ein del meir sexy sidan den gongen. Det er altså ikkje slik at Arild har fått eit oppdrag om å gjera Magica meir sexy enn i dag -- han har berre fått ein Magica-serie i retur fordi han hadde teikna Magica for ... «usexy».

Huh, den artikkelen får det nesten til å høyrast ut som om eg er tolv år gammel. :-S

«Jeg håper virkelig at vi slipper Andeby-online-liknende tilstander her.» (Sigvald)
Skriver flytande fjøslatin

Olaf Moriarty Solstrand
26 år, Tromsø

10.09.2006, 23:18

Neeeeiiiiii!!!! Skuffa :-)

Bernie
36 år, Bergen

10.09.2006, 23:42

Arild skrøt jo manuset til Olaf opp i skyene mens eg stod i køen og ventet på tegning. Forøvrig var det samtidig intervjuet med Arild ble gjort. Så det lover bra.

Lo$ Companion
www.raptus.no

Innlegget blei sist redigert 11.09.2006, 10:47 av don rosist

don rosist
16 år, Bergen

11.09.2006, 10:42

yes, yes..!:-D

I'm not worthless... I can be used as a bad example:P

General med blant annet hederstitlene T.R.O.P.P.S.S.J.E.F. og T.H.O.M.A.S.
Talentfulle, Hederlige, Orienterte, Mesterlige og Allvitende Speidergeneral

Talentfulle, Raske, Ordentlige, Pålitelige, Praktiske Snartenkte Sjef for Juniorhakkespettenes Eventyrlystne Flokk.

Ted
16 år, Bergen

11.09.2006, 14:11

Skriv svar | Gå tilbake til forumoversikta ...

Andeby Online er drive av Olaf Moriarty Solstrand. Alle bilete av Disney-figurar på sidene er © DISNEY og brukt i samsvar med norsk åndsverkslov.