Andeby Online > Diskusjonsforum > Don Rosa Timeplan
Gå tilbake til forumoversikta ...

I 2000 ble det utgitt en timeplan tegnet av Don Rosa, i Finland. I 2001 ble denne utgitt i Skandinavia. I 2002 ble det utgitt en ny timeplan tegnet av Don Rosa i Finland. Denne er derimot så langt ikke utgitt i Skandinavia. Denne kan dere se her:
Cover-illustrasjon:
http://duckman.pettho.com/art/v_sched2i.html
Timeplanen:
http://duckman.pettho.com/art/v_sched2.html
Vet noen her (AC, Olaf, Erik, eller andre) om denne vil bli utgitt i Skandinavia ved skolestart i år?
Amerikansk Don Rosa Index (1987-2007) til salgs:
http://duckman.pettho.com/usindex.html
Gode råd om norsk rettskriving:
LES HER
Sigvald Grøsfjeld jr.
http://duckman.pettho.com/
Sigvald
41 år, Stavanger
09.05.2004, 17:41

EG veit iallfall ingenting om sånt.
(og personleg meinar eg at det er malplassert med timeplanar i blad der ein så stor andel av lesargruppa er vaksne.)
Olaf Moriarty Solstrand
26 år, Tromsø
09.05.2004, 18:28

Olaf Solstrand skreiv:
"EG veit iallfall ingenting om sånt.
---------------------
OK, jeg tenkte at du kanskje hadde tipset Byron eller den norske redaksjonen om dette. Kanskje en idé forresten?
(og personleg meinar eg at det er malplassert med timeplanar i blad der ein så stor andel av lesargruppa er vaksne.)"
---------------------
Ikke mer malplassert enn alt det dumme leketøyet. Det er dessuten Don Rosa materiale det her er tale om - slikt medfører som kjent som regel ekstra salg - f.eks. vil jeg kjøpe det aktuelle bladet.
Amerikansk Don Rosa Index (1987-2007) til salgs:
http://duckman.pettho.com/usindex.html
Gode råd om norsk rettskriving:
LES HER
Sigvald Grøsfjeld jr.
http://duckman.pettho.com/
Sigvald
41 år, Stavanger
09.05.2004, 18:54

Nei, ikkje meir malplassert enn det dumme leiketøyet. Men likevel malplassert.
Og ein timeplan er like ubrukeleg for ein person som ikkje går på skole uavhengig av kven som har teikna han.
Olaf Moriarty Solstrand
26 år, Tromsø
09.05.2004, 18:58

Olaf Solstrand skreiv:
"Nei, ikkje meir malplassert enn det dumme leiketøyet. Men likevel malplassert.
Og ein timeplan er like ubrukeleg for ein person som ikkje går på skole uavhengig av kven som har teikna han."
Man trenger ikke å gå på skole for å ha bruk for en timeplan. Hvis man har noen faste rutiner, så kan det være greit å notere seg dem ned på en slik plan, og har man det ikke kan en timeplan gjøre det enklere å innføre det.
Og forresten, betyr det at du er ferdig med utdanningen din alt, Olaf?
Mange går nå også på skole til slutten av 20'årene, så jeg vil nå si at en timeplan kan være nyttig for ganske mange av leserene.
(Og så er det en god gammeldags vedlegg, istedet for allt plast-tullet som har dukket opp i nyere tid, og så kan de være dekorative, slik som denne var.)
- Natteravn
Natteravn
29 år, Ringerike
09.05.2004, 19:29

En timeplan (spesielt en slik som denne) er vel blant de mer nyttige tilleggene i Donald. Selv ville jeg blitt veldig glad for en slik en selv om det er lenge siden jeg var i skolealder (var ferdig med alt som het skole da jeg var 18). Dette er MYE bedre enn alt plastjuggelet.
Sverre Amundsen
Sverre
37 år, USA
09.05.2004, 22:31

Vel, timeplaner kan man som regel finne gratis i forskjellige butikker. Selv har jeg brukt Nesquick-timeplanene en del. Lette å få tak i, og akkurat passe stor.
blue blue glass moon
under the crimson air
Adamant
22 år, USA
09.05.2004, 23:14

Men man kan vel ikke si noe imot at det er fristende med en flott Don Rosa-timeplan. For å si det sånn, om den kommer i bladet kjøper jeg det!
I believe in God like I believe in the sun rise. Not because I can see it, but because I can see all that it touches.
- C.S.Lewis
Det er i utgangspunktet flott med idealisme, men det er også forskjell på å barbere seg og kutte av seg haken.
- Sigvald!
http://wilfu.blogspot.com
Wilfu
21 år, Bamble
09.05.2004, 23:16

OK, eg skjønar at her er eg langt ute på viddene. :-) Jaja, då er eg sannsynlegvis aleine om å meine det eg meinar i dette tilfellet. Det kan eg heldigvis leve med.
Men eg skal iallfall seie såpass at den førre Don Rosa-timeplanen som kom i bladet, berre lo eg av. For det første gjekk det ikkje an å bruke timeplanen som ein timeplan utan å rive ut midtsidene av bladet (og eg kjøpar ikkje eit ekstra Donald for å få meg timeplan). For det andre var papirkvaliteten mildt sagt elendig - timeplaner vil vi vel ikkje ha på Donald-papir? Tynn kartong hadde vore utmerka for ein slik timeplan.
Olaf Moriarty Solstrand
26 år, Tromsø
10.05.2004, 01:34

ja du har et poeng, men jeg synes det er nyttig uansett, men eg har ikke brukt min ennå men ska bruke den nå i 7'nde.....
Snakk om å ta godt vare på ting;)
I'm not worthless... I can be used as a bad example:P
General med blant annet hederstitlene T.R.O.P.P.S.S.J.E.F. og T.H.O.M.A.S.
Talentfulle, Hederlige, Orienterte, Mesterlige og Allvitende Speidergeneral
Talentfulle, Raske, Ordentlige, Pålitelige, Praktiske Snartenkte Sjef for Juniorhakkespettenes Eventyrlystne Flokk.
Ted
16 år, Bergen
30.05.2004, 17:20

Timeplaner, solskjermer og julekalendre er tradisjonsrike Donald-vedlegg som jeg gjerne skriver under på at skal følge med bladene til evig tid!
Alt annet er unødvendig plunder og heft. Nå burde jeg vel hatt nostalgiske følelser for de selvlysende klistremerkene som plutselig ducket opp i bladene da jeg var liten gutt, men de var jo limt fast til side 3 med lynlim eller liknende og kunne ikke løsnes derfra uten å beskadige bladet, så de vil jeg ikke ha.
Neste nummers DVD er selvsagt ekstravagant og et viktig samleobjekt da...
med gammeldonaldistisk hilsen,
Wogew
Wogew
46 år, Rælingen
30.05.2004, 19:32

Wogew skreiv:
Nå burde jeg vel hatt nostalgiske følelser for de selvlysende klistremerkene som plutselig ducket opp i bladene da jeg var liten gutt, men de var jo limt fast til side 3 med lynlim eller liknende og kunne ikke løsnes derfra uten å beskadige bladet, så de vil jeg ikke ha.
Var det ikke hvalspekk de brukte for å lime klistremerkene fast i riktig gamle dager :)
Tenkte bare å tipse deg (og sikkert flere andre) om at ett strykejern på svak varme gjør mirakler for å få ut slikt uten å skamfere bladet. Bare husk å la bladet ligge åpent til restene er tørket. Hvis ikke oppnår du bare å lime sammen sidene.
Nesten helt B O R T E herfra, Livet er for kort til å fylle det med andre sin syting .........
Hvorfor kan du lese her , eller her. En klassiker til glede for nye lesere.
Slike "eksperter" synes ofte å ha en overdrevet tro på egen smak og egen innsikt ©
MikroMidas
45 år, Trondheim
01.06.2004, 12:26

Har du fått den??? Ikke jeg....:(
I'm not worthless... I can be used as a bad example:P
General med blant annet hederstitlene T.R.O.P.P.S.S.J.E.F. og T.H.O.M.A.S.
Talentfulle, Hederlige, Orienterte, Mesterlige og Allvitende Speidergeneral
Talentfulle, Raske, Ordentlige, Pålitelige, Praktiske Snartenkte Sjef for Juniorhakkespettenes Eventyrlystne Flokk.
Ted
16 år, Bergen
01.06.2004, 15:48

hhmmm DVD med donald ? Hvilket nummer kommer den med?
"Jesus Christ looks like me" - Type O Negative
VelvetVamp
24 år, Oslo
01.06.2004, 17:34

Olaf Moriarty Solstrand
26 år, Tromsø
01.06.2004, 17:36

Skriv svar | Gå tilbake til forumoversikta ...

Andeby Online er drive av Olaf Moriarty Solstrand. Alle bilete av Disney-figurar på sidene er © DISNEY og brukt i samsvar med norsk åndsverkslov.