Siste oppdatering: Donald Pocket får stive permar

Hugs meg :: Registrer ny brukar

Don Rosa kommer til Oslo

Andeby Online > Diskusjonsforum > Don Rosa kommer til Oslo

Gå tilbake til forumoversikta ...

Side 1, 2

Tirsdag 8 juni så kommer Don Rosa til Oslo og da skal han signere "Hall of Fame" boka hos blant annet Tronsmo i Oslo sentrum (bak Nasjonalgaleriet).

Blir jeg den eneste som kommer til å stå i den køen? ;)

Lars Olav
32 år, Grimstad

31.05.2004, 20:26

Hm... Fillern òg, eg som var så klar for å ta bussen heim allereie 6. juni. Må eg bli i Oslo til 8. då?

«Jeg håper virkelig at vi slipper Andeby-online-liknende tilstander her.» (Sigvald)
Skriver flytande fjøslatin

Olaf Moriarty Solstrand
26 år, Tromsø

31.05.2004, 20:29

Eg e desverre ikke mer enn 12 år, og bor i Bergen, så eg kan nok ikke komme, nei...

I'm not worthless... I can be used as a bad example:P

General med blant annet hederstitlene T.R.O.P.P.S.S.J.E.F. og T.H.O.M.A.S.
Talentfulle, Hederlige, Orienterte, Mesterlige og Allvitende Speidergeneral

Talentfulle, Raske, Ordentlige, Pålitelige, Praktiske Snartenkte Sjef for Juniorhakkespettenes Eventyrlystne Flokk.

Ted
16 år, Bergen

31.05.2004, 20:31

Olaf Solstrand skreiv:

Hm... Fillern òg, eg som var så klar for å ta bussen heim allereie 6. juni. Må eg bli i Oslo til 8. då?

Jeg vet jo ikke om han kommer til Norge tidligere, du kan jo sjekke med Egmont. De burde være villige til å dele med informasjonen.

Lars Olav
32 år, Grimstad

31.05.2004, 20:41

Er det da slik at Tronsmo selger boka?

Trodde Hall Of Fame serien bare var for abonnenter?

Jeg antar at Tronsmo ønsker å få en omsatt tegneserier når de har Rosa på besøk, og at de da har boka til salg!

Erland

Drikaton.

Guffen D. - sannsynligvis den morsomste skribenten i nyere, norsk nett-donaldisme

Drikaton
46 år, Nittedal

31.05.2004, 20:54

Drikaton skreiv:

Er det da slik at Tronsmo selger boka?

De har kun boka for salg denne dagen. Jeg regner med at en del av grunnen til at Don Rosa kommer er for å promotere denne serien og da må de jo selge boka også slik at folk får lyst på mere.

For de som ikke kjenner til Tronsmo så er dette en veldig spesiell bokhandel mitt i Oslo. Den er veldig høyrevridd og de elsker bøker som går imot Bush blant annet. Du kan vel kalle det en bokhandel med meninger.

Men i kjelleren har de en veldig flott tegneserie butikk og den må være unik i Norge. De er også veldig bra på film og musikk bøker.

Sist Don Rosa var i Norge så var han også innom her for å signere bøker og da var køen utrolig lang. Den gangen gikk de tom for alt av Donald og da jeg nærmet meg der han satt hadde de kun Don Rosas egne bøker igjen for salg og da hoppet jeg ut av køen.

Denne gangen skal jeg stille meg tidlig i kø slik at dette ikke skjer igjen.

Lars Olav
32 år, Grimstad

31.05.2004, 21:04

Ted skreiv:

Eg e desverre ikke mer enn 12 år, og bor i Bergen, så eg kan nok ikke komme, nei...

Men så har du til gjengjeld meget god anledning til å treffe ham under Raptusfestivalen i Bergen i oktober.

Amerikansk Don Rosa Index (1987-2007) til salgs:
http://duckman.pettho.com/usindex.html

Gode råd om norsk rettskriving:
LES HER

Sigvald Grøsfjeld jr.
http://duckman.pettho.com/

Sigvald
41 år, Stavanger

31.05.2004, 21:14

Har stokka i programmet, og målet er no å treffe Don Rosa før eg forlatar byen (og då bærer det sjølvsagt direkte til den store Donald-utstillinga på Tegneseriemuseet, som opnar 9. juni). Jaja... Klarar eg å treffe han no, kan eg jo omtrent droppe Raptus i år, og pengar spart...

Eg trur at eg må skrive under på at Tronsmo er den beste teikneseriebutikken eg har sett her i landet. Ikkje eit vondt ord om Outland og Avalon, men Tronsmo har det meste. Eller - den eine gongen eg har VORE på Tronsmo var dei faktisk utsolgt for det eg ville ha (som eg klarte å finne på Avalon) - Don Rosa-bøker. Dei går det vel mange av når Don Rosa bestemmer seg for å stikke innom.

Den er veldig høyrevridd og de elsker bøker som går imot Bush blant annet.

Du meinar vel venstrevridd i så fall? :-) Eg grøssar ved tanken på folk som går imot Bush fordi dei er _høgrevridde_. :-)

«Jeg håper virkelig at vi slipper Andeby-online-liknende tilstander her.» (Sigvald)

Olaf Moriarty Solstrand
26 år, Tromsø

31.05.2004, 21:22

Lars Olav skreiv:

For de som ikke kjenner til Tronsmo så er dette en veldig spesiell bokhandel mitt i Oslo. Den er veldig høyrevridd og de elsker bøker som går imot Bush blant annet. Du kan vel kalle det en bokhandel med meninger.

Du har tydeligvis misforstått. Dersom Tronsmo er mot Bush så er de venstrevridde. Det er nemlig venstresiden som er sterkest mot Bush og USA.

Amerikansk Don Rosa Index (1987-2007) til salgs:
http://duckman.pettho.com/usindex.html

Gode råd om norsk rettskriving:
LES HER

Sigvald Grøsfjeld jr.
http://duckman.pettho.com/

Sigvald
41 år, Stavanger

31.05.2004, 21:23

Sigvald skreiv:

Du har tydeligvis misforstått. Dersom Tronsmo er mot Bush så er de venstrevridde. Det er nemlig venstresiden som er sterkest mot Bush og USA.

Ja, jeg gikk litt fort frem der, jeg mente selvfølgelig venstrevridd (takk til både Sigvald og Olaf). Jeg husker forresten godt for et par år siden da de egentlig holdt på å gå konk. Da stilte masse tegneserie folk, og andre kjendiser opp og faste kunder kom ned å gav dem penger for at de skulle kunne drive videre.

Når det gjelder Don Rosas bøker så kommer de helt sikkert til å ha en god del av dem inne.

Lars Olav
32 år, Grimstad

31.05.2004, 22:01

Jaja... Klarar eg å treffe han no, kan eg jo omtrent droppe Raptus i år, og pengar spart...

Olaf - det er forhåbentlig ironi? Nu har jeg da glædet mig til at træffe dig på raptus...
Fordelen ved raptus er jo mere tid, og så håber vi da på en donaldistkongres af en art, omend det er længe siden jeg har mailet med arrangørerne - har haft for meget eksamen i hovedet.

Remember: It all started with a mouse

AC
29 år, Danmark

01.06.2004, 08:39

AC skreiv:

Olaf - det er forhåbentlig ironi? Nu har jeg da glædet mig til at træffe dig på raptus...

Raptus kostar pengar, og eg tvilar på at eg får råd til Raptus-turen i år. I år kjem ingen snille forlag til å betale for hotellrommet mitt, og eg har ikkje ein klar jobb under Raptus i år som eg hadde i fjor (då eg tilbrakte det meste av tida på standen til Trondhemstegnerne). I tillegg må eg berre innrømme at eg ikkje eigentleg er så veldig begeistra over gjestelista i år. Og tanken på dei køene som vil oppstå når ein puttar Don Rosa i Bergen Kongressenter, er litt meir enn eg kan takle.

Så eg har vel kome fram til at omtrent den einaste grunnen til at eg vil på Raptus i år, er at Don Rosa har lova meg ei teikning. Klarar eg å treffe Don Rosa på eit anna tidspunkt kan eg altså spare dei pengane og bli heime.

Olaf Moriarty Solstrand
26 år, Tromsø

01.06.2004, 11:58

Olaf Solstrand skreiv:
Og tanken på dei køene som vil oppstå når ein puttar Don Rosa i Bergen Kongressenter, er litt meir enn eg kan takle.

Ganske enig med deg i dette, synes det nye lokalet ifjor var en stor nedtur sammenlignet med grieghallen. Sikkert dyrt i grieghallen, men det må da finnes andre alternativer enn den "korridoren" som var i bruk i fjor.

Nesten helt B O R T E herfra, Livet er for kort til å fylle det med andre sin syting .........
Hvorfor kan du lese her , eller her. En klassiker til glede for nye lesere.
Slike "eksperter" synes ofte å ha en overdrevet tro på egen smak og egen innsikt ©

MikroMidas
45 år, Trondheim

01.06.2004, 12:11

...og det same er grunnen til at eg helst vil halde meg unna Tronsmo på tirsdag... men forhåpentlegvis går det an å få til noko.

Olaf Moriarty Solstrand
26 år, Tromsø

01.06.2004, 12:28

Olaf Solstrand skreiv:

...og det same er grunnen til at eg helst vil halde meg unna Tronsmo på tirsdag... men forhåpentlegvis går det an å få til noko.

Tronsmo er ennå verre. Men la meg prøve dette Personlige Meldings Systemet (PMS) litt nå.

Nesten helt B O R T E herfra, Livet er for kort til å fylle det med andre sin syting .........
Hvorfor kan du lese her , eller her. En klassiker til glede for nye lesere.
Slike "eksperter" synes ofte å ha en overdrevet tro på egen smak og egen innsikt ©

MikroMidas
45 år, Trondheim

01.06.2004, 12:31

Tronsmo er kun en liten bokhandel, så ja - det blir lang kø.

Men er en der litt i forkant av signeringen så ser jeg ikke at det blir noe stort problem. Siden han skal sitte der i 2 timer så dukker folk opp hele tiden, men er en der 30 minutter før så slipper man til med en gang (håper jeg)

Er det noen her som var der sist gang Don Rosa besøkte butikken, og som kan fortelle om jeg har rett?

Lars Olav
32 år, Grimstad

01.06.2004, 14:21

Sigvald skreiv:

Men så har du til gjengjeld meget god anledning til å treffe ham under Raptusfestivalen i Bergen i oktober.

yeyeye! Det har eg tenkt til. eg kommer sansynligvis der uansett! Bare synd at Olaf ska droppe turen:(

I'm not worthless... I can be used as a bad example:P

General med blant annet hederstitlene T.R.O.P.P.S.S.J.E.F. og T.H.O.M.A.S.
Talentfulle, Hederlige, Orienterte, Mesterlige og Allvitende Speidergeneral

Talentfulle, Raske, Ordentlige, Pålitelige, Praktiske Snartenkte Sjef for Juniorhakkespettenes Eventyrlystne Flokk.

Ted
16 år, Bergen

01.06.2004, 15:37

Når er det dørene åpner på trondsmoen da?
Noen som vet ca. pris på den boka?

(Blir helt gira her! Signering av don rosa.... tror jeg besvimer... Puste problemer nesten bare jeg tenker på det.... )

"Jesus Christ looks like me" - Type O Negative

VelvetVamp
24 år, Oslo

01.06.2004, 17:22

Don Rosa er ikkje den einaste som skal signere på Tronsmo...

http://www.andebyonline.com/sak.php?id=69

!!!!! Kor mange er det som har skrive i "kven ville du helst ha møtt"-tråden at dei kunne ha tenkt seg å møte Vicar?

Olaf Moriarty Solstrand
26 år, Tromsø

01.06.2004, 18:46

hehe, jeg tenkte jeg skulle la være å nevne Vicar siden han mest sansynelig er den hemmelige donald tegneren som du nevnte i filmquizen.

Men Tronsmo har jo offisielt annonsert at han kommer så det er jo ikke akkurat noen hemmelighet.

Men når alt er sagt så synes jeg den Hall of Fame boka var litt stiv i prisen.

Lars Olav
32 år, Grimstad

02.06.2004, 01:27

Skriv svar | Gå tilbake til forumoversikta ...

Side 1, 2

Andeby Online er drive av Olaf Moriarty Solstrand. Alle bilete av Disney-figurar på sidene er © DISNEY og brukt i samsvar med norsk åndsverkslov.