Andeby Online > Diskusjonsforum > Tv reklame
Gå tilbake til forumoversikta ...

Kan nokon gi eit lite referat til dei av oss som ikkje ser TV?
«Jeg håper virkelig at vi slipper Andeby-online-liknende tilstander her.» (Sigvald)
Olaf Moriarty Solstrand
26 år, Tromsø
23.06.2006, 18:13

Jeg tror det er en fyr i en eller annen konkuranse som er veldig varm. Han setter derfor på viften, og står rett foran den.. Men viften blåser ikke ett sted, den går fra den ene siden, og til den andre. I bakgrunnen er det folk som samler masse kort oppå hverandre, og alle kortene faller ned når viften kommer mot dem !
Mickey
18 år, Horten
23.06.2006, 18:26

DonaldDuck skreiv:
I bakgrunnen er det folk som samler masse kort oppå hverandre
Eller "bygger korthus", som det også kan kalles :)
"Det er harde tider, gamle venn."
S.N.U.F.S - Savner Nevneverdig Ukentlige Forsider av Santanach
MatsGull
20 år, Kongsvinger
23.06.2006, 18:52

Høyrast kjent ut. Marco Rota-inspirert? Meiner at det der høyrast veldig ut som ein scene frå «Aquanauten» (DD 35/93)
«Jeg håper virkelig at vi slipper Andeby-online-liknende tilstander her.» (Sigvald)
Olaf Moriarty Solstrand
26 år, Tromsø
23.06.2006, 19:16

Men i denne historien mener jeg å huske at det var Donalds nys som gjorde at korthusene raste sammen. Forøvrig en veldig god historie, som alltid når den er av Marco Rota. 
(Har forøvrig ikke sett denne TV-reklamen.)
Mvh,
Håvard
http://home.no.net/piacere/
Håvard
19 år
23.06.2006, 20:00

Faktisk tror jeg at klossmajoren i reklamen er Thomas Steen fra Sjarmørskolen på TVNorge:
[IMG=http://www.tvnorge.no/bilder/03/50/07/32/Thomas_S_portrett.jpgNone.medium.jpg]
MatsGull
20 år, Kongsvinger
23.06.2006, 20:07

Ah, eit nys var det ja. Hugsa berre korthuskonkurransen der Donald klarte å få alle korthusa til å rase saman og sitja igjen med to kort på høgkant sjølv. (Og apropos TVNorge endte vel Donald i den historia opp saman med Gitte Seifart.)
Innlegget blei sist redigert 23.06.2006, 20:40 av Olaf Moriarty Solstrand
Olaf Moriarty Solstrand
26 år, Tromsø
23.06.2006, 20:39

Reklamen kan sees her ( i lite format):
http://www.kampanje.com/reklame/article46687.ece
49 År. Anbefales: MIRANDA av Inkalill
Øyvind Braaten
49 år, Sarpsborg
24.06.2006, 17:15

Gøy filmar, men eg likte ikkje musikken.
Men filmene er laga av Bates? Kva skjedde med Try?
Olaf Moriarty Solstrand
26 år, Tromsø
24.06.2006, 22:43

Forøvrig er det Arild Midthun som har tegnet Donald-tegninga på slutten av den reklamen. Originalen er for tiden utstilt i Drøbak.
Filmen var jo faktisk litt morsom.
Innlegget blei sist redigert 26.06.2006, 14:26 av Diff
26.06.2006, 14:26

Jeg husker en reklamefilm som gikk for mange år siden som jeg synes var enda morsommere
Den viste ekte mennesker som spilte Donald og co. For eksempel en mann som lå i et badekar med penger, en som fløy ut av et hull i veggen (fallemmen i pengebingen), og en som gikk i matrosdress med rumpa bar. Noen som husker denne? Den gikk ikke så mange ganger på tv før den ble borte.
"You have to look within yourself to save yourself from your other self. Only then will your true self reveal itself."
Den rosa
19 år, Råde
26.06.2006, 22:15

Den med rumpa bar var fantastisk. Kan huske at det dukker opp en rød folkevogn Beetle (313!) uten tak akkurat i et passende tildekkende øyeblikk.
MatsGull
20 år, Kongsvinger
26.06.2006, 22:50

Den rosa skreiv:
Jeg husker en reklamefilm som gikk for mange år siden som jeg synes var enda morsommere :)
Den viste ekte mennesker som spilte Donald og co. For eksempel en mann som lå i et badekar med penger, en som fløy ut av et hull i veggen (fallemmen i pengebingen), og en som gikk i matrosdress med rumpa bar. Noen som husker denne? Den gikk ikke så mange ganger på tv før den ble borte.
Er det jeg som begynner å bli gammel og har et annet tidsperspektiv enn dere unge, eller... :-) Men den med en som flyger ut av et hull i veggen gikk jo ikke for så lenge siden synes jeg. Toppen et par år. Så det vil jeg ikke karakterisere som så mange år..
Tommy
24 år, Odda
27.06.2006, 01:06

Tommy skreiv:
Men den med en som flyger ut av et hull i veggen gikk jo ikke for så lenge siden synes jeg. Toppen et par år. Så det vil jeg ikke karakterisere som så mange år..
Jaja, samme det.
Mente å huske at det var ganske lenge sia jeg da.
"You have to look within yourself to save yourself from your other self. Only then will your true self reveal itself."
Den rosa
19 år, Råde
27.06.2006, 17:10

MatsGull skreiv:
Faktisk tror jeg at klossmajoren i reklamen er Thomas Steen fra Sjarmørskolen på TVNorge:
[IMG=http://www.tvnorge.no/bilder/03/50/07/32/Thomas_S_portrett.jpgNone.medium.jpg]
er denne Thomas med i forumet kanskje. Det var jo artig med Tufte.
akelakk
38 år, Tingvoll
29.06.2006, 21:59

Skriv svar | Gå tilbake til forumoversikta ...

Andeby Online er drive av Olaf Moriarty Solstrand. Alle bilete av Disney-figurar på sidene er © DISNEY og brukt i samsvar med norsk åndsverkslov.