Andeby Online > Diskusjonsforum > Spøkelseskladden indeks
Gå tilbake til forumoversikta ...

Bare lurte på om noen visste om det var utgitt Spøkelseskladdenindeks i andre land. Om det er, kunne jeg tenke meg å få tak i et slikt om det er mulig.
Må vente til jeg får inn noen flere penger riktignok da, men... (vil ikke mase så mye på foreldrene mine så kort før konfirmasjonen)
Men jeg har ikke funnet noe på Internett.
Favoritter: Don Rosa / Floyd Gottfredson / Carl Barks / Romano Scarpa
"Jeg har på følelsen av at Mikke kan komme til å rote det til for meg. Neste gang må jeg være mer ... Overbevisende" -Spøkelseskladden (1939)
(Profil oppdatert.)
Innlegget blei sist redigert 18.04.2006, 20:50 av Jonas Larsen
Jonas Larsen
16 år, Larvik
18.04.2006, 20:46

Ser fram til å få indekset ditt i hus, Jonas. (Du har notert min bestilling?) Godt initiativ og en vekker til alle oss som har ligget i dvale i alt for lang tid. Ungdommen får det til!
19.04.2006, 17:54

erikh skreiv:
Ser fram til å få indekset ditt i hus, Jonas. (Du har notert min bestilling?) Godt initiativ og en vekker til alle oss som har ligget i dvale i alt for lang tid. Ungdommen får det til!
Ja jeg har din bestilling, og jeg har sendt til de som har bestilt tidligere 
"Jeg har på følelsen av at Mikke kan komme til å rote det til for meg. Neste gang må jeg være mer ... Overbevisende" -Spøkelseskladden (1939)
(Profil oppdatert.)
Innlegget blei sist redigert 19.04.2006, 18:42 av Jonas Larsen
Jonas Larsen
16 år, Larvik
19.04.2006, 18:12

Jonas, synes aldrig jeg har læst andre artikler om Kladden end dem i gensyn med-gavehæftet for nogle år siden (har den norske udgave fra Sigvald - de udkom aldrig på dansk) - og så Paul Murry-HOF-bogen, der var også lidt om figuren.
Hov - var der noget på bagsiden af tillægget med Gottfredsons oprindelige serie om figuren?
Husker ikke umiddelbart om der findes noget om figuren på svensk?
Remember: It all started with a mouse
AC
29 år, Danmark
19.04.2006, 22:02

AC skreiv:
Hov - var der noget på bagsiden af tillægget med Gottfredsons oprindelige serie om figuren? Husker ikke umiddelbart om der findes noget om figuren på svensk?
Jag skrev ca en sida om de gamla Kladden-serierna i en översikts-artikel om amerikanska Mikke Mus-serier i NAFS(k)uriren 25. Dessutom har jag en halv-skriven artikel om Kladden på min dator, vilken antagligen aldrig kommer att bli klar. Jag kan för lite om nyare Kladden-serier helt enkelt.
Gottfredson lär ha fått iden till Kladden från två svarta tvillingar/bröder, kallade "the Blots", i Walter Hobans fina dagsstripp-serie Jerry on the Job. Enligt ett email till mailinglistan comic-strip-classics dök de först upp i serien 1924 (5 maj - Gottfredsons födelsedag) men Jerry-stripparna har tyvärr aldrig repriserats. Dessutom är det mycket troligt att den första Kladden-serien var inspirerad av Conan Doyles Sherlock Holmes-novell om Napoleon-bysterna. Handlingen är för lik för att det ska vara en slump och jag kan inte tänka mig att Gottfredson inte läst Sherlock Holmes.
Comedy is tragedy plus time! (Woody Allen, Crimes and Misdemeanors)
Innlegget blei sist redigert 20.04.2006, 10:07 av germund
germund
34 år, Sverige
20.04.2006, 07:45

Varsler Olaf oss når dette eminente indekset er til salgs gjennom aol sin eminente nettbutikk. Jeg vil ha NÅ ....................
Nesten helt B O R T E herfra, Livet er for kort til å fylle det med andre sin syting .........
Hvorfor kan du lese her , eller her. En klassiker til glede for nye lesere.
Slike "eksperter" synes ofte å ha en overdrevet tro på egen smak og egen innsikt ©
MikroMidas
45 år, Trondheim
20.04.2006, 08:29

Eg reiser til Tyskland på tysdag og blir borte i to veker, så det blir nok ikkje mogleg å få kjøpt det før etter det. Beklagar. Skal få lagt det ut så fort som mogleg.
Olaf Moriarty Solstrand
26 år, Tromsø
20.04.2006, 08:59

NK 25 altså - må få læst det igen.
(Jonas, om du ikke er kollusor, dvs. medlem i NAFS(K) så kunne dette give dig anledning til at bli det - men du kan også låne bladet af DDF(R)'s arkiv)
Remember: It all started with a mouse
AC
29 år, Danmark
20.04.2006, 10:58

Jeg kunne godt tenke meg og bli medlem i NAFS(K), men må da vente litt (har ikke penger til det akkurat nå
.
Jeg kan godt låne det dere har i arkivet, ettersom jeg ikke kan melde meg inn i foreningen med en gang 
(Profil oppdatert.)
Jonas Larsen
16 år, Larvik
20.04.2006, 15:09

Olaf Solstrand skreiv:
Eg reiser til Tyskland på tysdag og blir borte i to veker
God tur!
Husk at i Tyskland finnes det mye flott for Donaldister, bl.a. egne Don Rosa album. De er flotte og verdt å samle litt på. 
Amerikansk Don Rosa Index (1987-2007) til salgs:
http://duckman.pettho.com/usindex.html
Gode råd om norsk rettskriving:
LES HER
Sigvald Grøsfjeld jr.
http://duckman.pettho.com/
Innlegget blei sist redigert 20.04.2006, 16:32 av Sigvald
Sigvald
41 år, Stavanger
20.04.2006, 16:31

Tyskland er også det landet som har utgitt flest historier med/om Spøkelseskladden 
Don Rosa album... Det skulle vi hatt i Norge! Album som kom ut noen ganger i året og presenterte hans beste historier.
(Profil oppdatert.)
Innlegget blei sist redigert 20.04.2006, 16:39 av Jonas Larsen
Jonas Larsen
16 år, Larvik
20.04.2006, 16:33

Ettersom alle Don Rosas historier er utgitt på eit språk eg faktisk forstår, og eg uansett bruker omtrent alt eg har av pengar på flybilletter, tviler eg på at det blir nokre store innkjøp der nede, men takker for tipset.
Olaf Moriarty Solstrand
26 år, Tromsø
20.04.2006, 16:47

Sigvald skreiv:
Olaf Solstrand skreiv:
Eg reiser til Tyskland på tysdag og blir borte i to veker
God tur!
Husk at i Tyskland finnes det mye flott for Donaldister, bl.a. egne Don Rosa album. De er flotte og verdt å samle litt på. :-)
For dei som kan lese tysk, ja....
Då eg va liten og lite visste
Då fekk eg tak i ei Donald-bok
Eg las den ut heilt til det siste
og plutseleg vart eg klok!
Kristian Rødvand
23 år, Rana
20.04.2006, 17:24

David H skreiv:
Fikk mitt index i dag! Supert! Bra laget, så jeg håper du fortsetter med å lage flere
Hyggelig at du liker det 
Alle som har mottat/motar må gjerne si sin ærlige mening (hva burde vært bedre osv...)
(Profil oppdatert.)
Jonas Larsen
16 år, Larvik
22.04.2006, 14:25

Takk for et veldig fint indeks !
Her er bladet for spøkelseskladd-entusiaster:
http://cgi.ebay.com/Four-Color-16-Mickey-Mouse-vs-Phantom-Blot-1941_W0QQitemZ6622938811QQcategoryZ3972QQrdZ1QQcmdZViewItem
Dessverre et av de dyre.
Gunnar And
57 år, Larvik
23.04.2006, 15:15

Audun McDUCK skreiv:
Har du noen bilder av indekset, Jonas?
Har ikke kamera her akkurat nå, men kan få lagt ut et bilde i morgen.
(Profil oppdatert.)
Innlegget blei sist redigert 23.04.2006, 16:35 av Jonas Larsen
Jonas Larsen
16 år, Larvik
23.04.2006, 16:35

Jonas Larsen skreiv:
Audun McDUCK skreiv:
Har du noen bilder av indekset, Jonas?
Har ikke kamera her akkurat nå, men kan få lagt ut et bilde i morgen.
I denne sammenhengen vil et scan definitivt gjøre samme nytten 
Amerikansk Don Rosa Index (1987-2007) til salgs:
http://duckman.pettho.com/usindex.html
Gode råd om norsk rettskriving:
LES HER
Sigvald Grøsfjeld jr.
http://duckman.pettho.com/
Innlegget blei sist redigert 23.04.2006, 18:36 av Sigvald
Sigvald
41 år, Stavanger
23.04.2006, 17:21

Er det ikke typisk?:
Jeg har ikke kamera her, og scanneren min som ikke har fungert som den skal i der siste, er til kontroll 
Så det kommer desverre ikke et bilde før i morgen.
(Profil oppdatert.)
Jonas Larsen
16 år, Larvik
23.04.2006, 17:36

Skal få lagt ut et bilde her nå snart.
(Profil oppdatert.)
Jonas Larsen
16 år, Larvik
24.04.2006, 16:53

Skriv svar | Gå tilbake til forumoversikta ...

Andeby Online er drive av Olaf Moriarty Solstrand. Alle bilete av Disney-figurar på sidene er © DISNEY og brukt i samsvar med norsk åndsverkslov.