Andeby Online > Diskusjonsforum > Andungeoppdragelse
Gå tilbake til forumoversikta ...

Jeg har skrevet noen sider om hvordan Donald går fram for å prøve å oppdra Ole, Dole og Doffen. Første side ligger på:
http://www.vidarland.com/?q=no/node/124
Gnastyface
40 år, Kristiansand
13.04.2006, 13:57

13.04.2006, 15:11

Glitrende sider det der, fortsett det gode arbeidet.
Sidene dine vekker også minner tilbake til når vi diskuterte religion i andeby.
Nesten helt B O R T E herfra, Livet er for kort til å fylle det med andre sin syting .........
Hvorfor kan du lese her , eller her. En klassiker til glede for nye lesere.
Slike "eksperter" synes ofte å ha en overdrevet tro på egen smak og egen innsikt ©
MikroMidas
45 år, Trondheim
13.04.2006, 18:15

Enig. Interessant (er det ikke sånn da Audun) artikkel
Tidligere ANDonym
••••••••••••••Why are you wearing that stupid man suit? -Frank the Rabbit••••••••••••••••
Kvitsund Gymnas!
Kjetil Golid
17 år, Tinn
15.04.2006, 14:20

MikroMidas skreiv:
Glitrende sider det der, fortsett det gode arbeidet.
Sidene dine vekker også minner tilbake til når vi diskuterte religion i andeby.
Du mener fordi han legger opp til debatt ved å datere de beskrevne hendelsene til utgivelsestidspunktet (1937) fremfor å datere dem i forhold til DRs Barks-baserte kronologi der OD&Ds fødsel er datert til ca. 1940 slik at de beskrevne hendelsene må ha skjedd noen år senere? Nåja, for min del er ikke dette noen big deal. Det vil derfor ikke bli reist noen form for kritikk mot denne artikkelen fra min side. Det eneste jeg savner litt er en henvisning til [D 97052] "T.R.A.N.G.S.T.A.R.T." i avsnittet der det fortelles at Donald lar guttene få være med i Hakkespettene 
Amerikansk Don Rosa Index (1987-2007) til salgs:
http://duckman.pettho.com/usindex.html
Gode råd om norsk rettskriving:
LES HER
Sigvald Grøsfjeld jr.
http://duckman.pettho.com/
Innlegget blei sist redigert 18.04.2006, 01:53 av Sigvald
Sigvald
41 år, Stavanger
18.04.2006, 01:47

Hm ... hæ? No drog du vel Midas' synspunkt litt vel langt her. Personleg er eg einig -- når det dukker opp ein forumtråd om ein lengre artikkel av Vidar Svendsen, vekker det umiddelbart minner til sist vi diskuterte ein lengre artikkel av Vidar Svendsen. 
Olaf Moriarty Solstrand
26 år, Tromsø
18.04.2006, 01:57

Sigvald skreiv:
Du mener fordi han legger opp til debatt ved å datere de beskrevne hendelsene til utgivelsestidspunktet (1937) fremfor å datere dem i forhold til DRs Barks-baserte kronologi der OD&Ds fødsel er datert til ca. 1940 slik at de beskrevne hendelsene må ha skjedd noen år senere?
Nei Sigvald, jeg tenkte **IKKE** på dette i det hele tatt. Jeg tenkte på at Vidar har noen informative sider som jeg fant mye moro lesestoff på sist gang jeg skrenset innom, ikke noe verre enn det. Hvorfor må forresten du bestandig trekke alle andre sine intensjoner til ditt ekstreme ytterpunkt. Hvorfor tror du bestandig det verste om alle andre ??
Sigvald skreiv også med mine uthevninger:
Nåja, for min del er ikke dette noen **big** **deal** .
Min rettskrivning stinker stort det vet jeg, derfor holder jeg meg for god til å kritisere andre sine grammatiske finurligheter. **MEN** når du som en stor forsvarer av ett konservativt og riktig sprog i Donald&Co forlanger at dialogen skal foregå på 50 tallet gang etter gang bruker slike engelske uttrykk så lurer jeg virkelig på sammenhengen i din egen språklige fremferd. Jeg skal ikke nekte deg å slenge rundt deg med ""nynorske"" flosker som de jeg har uthevet, heller ikke kritisere deg for det, kun påpeke manglende språklig konsekvens fra din side.
Nesten helt B O R T E herfra, Livet er for kort til å fylle det med andre sin syting .........
Hvorfor kan du lese her , eller her. En klassiker til glede for nye lesere.
Slike "eksperter" synes ofte å ha en overdrevet tro på egen smak og egen innsikt ©
Innlegget blei sist redigert 18.04.2006, 09:33 av MikroMidas
MikroMidas
45 år, Trondheim
18.04.2006, 09:19

Jeg har ikke lagt opp til noen debatt utfra utgivelsestidspunkt eller noe annet, Sigvald. Det er i alle fall ikke min intensjon med å skrive sidene. Jeg skrev sidene fordi jeg hadde lyst til å utvide hjemmesida mi, og fordi et av temaene som står på lista mi over fremtidige sider var barneoppdragelse (der står det også rettsvesen/politi, helse, Skrues problemer i forbindelse med pengebingen mm).
Jeg har stort sett holdt meg til Barks, men syntes det var nødvendig å ta med litt om hvordan guttene kom til Donald selv om det var Taliaferro som stod for oppfinnelsen av Ole, Dole og Doffen og ikke - Barks (det har vel vært litt diskusjon om hvor ideen kom først - hos Taliaferro eller hos dem som stod bak filmen Donald's Nephews, men det droppet jeg siden jeg skrev om barneoppdragelse og ikke om Ole, Dole og Doffen).
Jeg har for øvrig ikke ordnet sidene kronologisk, men tematisk.
Gnastyface
40 år, Kristiansand
18.04.2006, 15:12

MikroMidas skreiv:
Min rettskrivning stinker stort det vet jeg, derfor holder jeg meg for god til å kritisere andre sine grammatiske finurligheter. **MEN** når du som en stor forsvarer av ett konservativt og riktig sprog i Donald&Co forlanger at dialogen skal foregå på 50 tallet gang etter gang bruker slike engelske uttrykk så lurer jeg virkelig på sammenhengen i din egen språklige fremferd. Jeg skal ikke nekte deg å slenge rundt deg med ""nynorske"" flosker som de jeg har uthevet, heller ikke kritisere deg for det, kun påpeke manglende språklig konsekvens fra din side.
Ei lita oppfordring -- neste gong du føler for å påpeike noko slikt for Sigvald, er det fint om du tar det på privat melding **eller** i «Den store språk-tråden».
Olaf Moriarty Solstrand
26 år, Tromsø
18.04.2006, 17:01

Skriv svar | Gå tilbake til forumoversikta ...

Andeby Online er drive av Olaf Moriarty Solstrand. Alle bilete av Disney-figurar på sidene er © DISNEY og brukt i samsvar med norsk åndsverkslov.