Andeby Online > Diskusjonsforum > Ny Donaldstemme
Gå tilbake til forumoversikta ...
Side 1, 2

Er du god til å kvakke som Donald? Eller kjenner du noen som kan? Sun Studio Norge er ute etter en ny norsk Donaldstemme som kan dubbe i norske versjoner av Donald-filmene. Vedkommende må altså kunne snakke som Donald og samtidig gjøre seg forståelig. Dette er en skikkelig jobb, vedkommende bør derfor være bosatt i Oslo-området. Kunne du tenke deg å prøve - eller kjenner du noen som absolutt passer inn? Ta i tilfelle kontakt med Åsgeir Knudsen i Sun Studio på telefon 22 80 50 90 / 92 42 55 16, eller evt. til undertegnede på erikh@newmedia.no, så formidler jeg kontakten.
Erik
Innlegget blei sist redigert 28.03.2006, 14:28 av erikh
28.03.2006, 13:50

kult
I'm not worthless... I can be used as a bad example:P
General med blant annet hederstitlene T.R.O.P.P.S.S.J.E.F. og T.H.O.M.A.S.
Talentfulle, Hederlige, Orienterte, Mesterlige og Allvitende Speidergeneral
Talentfulle, Raske, Ordentlige, Pålitelige, Praktiske Snartenkte Sjef for Juniorhakkespettenes Eventyrlystne Flokk.
Ted
16 år, Bergen
28.03.2006, 14:32

Har øvd meg på å kvekke sidan eg såg min fyrste Donaldfilm, men eg får det berre ikkje til, så det blir nok ikkje meg. Sukk...
Då eg va liten og lite visste
Då fekk eg tak i ei Donald-bok
Eg las den ut heilt til det siste
og plutseleg vart eg klok!
Kristian Rødvand
23 år, Rana
28.03.2006, 17:36

Syns ikke det er så vanskelig å kvekke. Jeg syns derimot det er så og si umulig å si noe forståelig samtidig.
ばか! (Baka!)
Chrisron
31 år, Tønsberg
28.03.2006, 19:08

På tide at de bytter norsk stemme ja. Han som har vært norsk Donaldstemme hittil har jo vært uforståelig.
med gammeldonaldistisk hilsen,
Wogew
Wogew
46 år, Rælingen
05.04.2006, 16:50

Wogew skreiv:
På tide at de bytter norsk stemme ja. Han som har vært norsk Donaldstemme hittil har jo vært uforståelig.
Relativt einig, og føler berre for å trekke fram at då blir dei som oversetter teikneseriane *veldig* forståelege i samanlikning 
Olaf Moriarty Solstrand
26 år, Tromsø
05.04.2006, 16:51

Eg har aldri hatt så mykje imot at Donald-stemma er uforståeleg. Er ikkje det noko av vitsen? I "Mikkes musehus" (ha-ha) har dei i alle fall laga eit poeng av det fleire gonger.
«Å, Donald! Nå kan ingenting få meg i dårlig humør.»
Dolly Duck.
Innlegget blei sist redigert 05.04.2006, 19:53 av Sølve
Sølve
19 år, Ullensvang
05.04.2006, 19:52

Donald skal sjølvsagt vera uforståeleg, men han trenger jo ikkje å vera så uforståeleg at vi ikkje forstår han ...
Olaf Moriarty Solstrand
26 år, Tromsø
05.04.2006, 20:03

Enig, til tross for hans kraftige kroppspråk, hadde det vært greit å forstått hva han sa. For noen år siden trodde jeg faktisk at han bare kvekket uten mening, men etterhvert hørte jeg at det var ord som kom godt innpakket ut av nebbet hans
Når det gjelder OD&Ds stemmer, syns jeg de også burde byttes ut. Alt for lyst
Tidligere ANDonym
••••••••••••••Why are you wearing that stupid man suit? -Frank the Rabbit••••••••••••••••
Kvitsund Gymnas!
Innlegget blei sist redigert 05.04.2006, 20:33 av Kjetil Golid
Kjetil Golid
17 år, Tinn
05.04.2006, 20:32

Hadde ikkje Donaldistene ein kvekkekonkurranse på Donalds bursdag i fjor eller noko slikt? Eller kanskje det var teikneseriens dag ... isåfall kan det jo hende at Krogh kjenner til aktuelle kandidatar.
Olaf Moriarty Solstrand
26 år, Tromsø
06.04.2006, 07:37

NRK-programmet, «Noen bedre?» arrangerte jo også en konkurranse, der (såhvidt jeg husker) en kvekkende and vant.
Tidligere ANDonym
••••••••••••••Why are you wearing that stupid man suit? -Frank the Rabbit••••••••••••••••
Kvitsund Gymnas!
Kjetil Golid
17 år, Tinn
06.04.2006, 08:10

Gutten som var kvekkende and i nevnte NRK-program var faktisk ganske dyktig. Han burde bli tipset! Jeg har faktisk aldri hatt problemer med å forstå hva den originale Donald (Nash) sier. Den nåværende norske Donaldstemmen, derimot, er sørgelig umulig å skjønne....
BOM -Du er hypnotisert!
Spøkelseskladden
40 år, Sarpsborg
08.04.2006, 00:29

Dagbladet melder nå at 16 år gamle Nickolas har fått den ære å gi lyd til Donald.
Drikaton.
Guffen D. - sannsynligvis den morsomste skribenten i nyere, norsk nett-donaldisme
Drikaton
46 år, Nittedal
26.04.2006, 11:12

Den nye stemmen er så absolutt bedre enn den gamle, men også denne kunne tjent på å være en smule mer forståelig. Jeg har store problemer med å forstå en del av ordene i lydklippet, selv om jeg har hørt det fem-seks ganger på rad.
blue blue glass moon
under the crimson air
Adamant
22 år, USA
26.04.2006, 17:55

Noen som hørte ham i Osenbanden på P3 i dag, forresten? Stakkaren fikk ikke lov av Disney til å snakke Donaldstemme på lufta, ikke en gang for å si "Dolly har stor stjert".
«Ha, ha! De tror jeg er sprø, men jeg er bare den usynlige mannen.»
Vegar
19 år, Trondheim
26.04.2006, 18:55

Vegar skreiv:
Noen som hørte ham i Osenbanden
Er du sikker på at du ikke mener Olsenbanden?
Stakkaren fikk ikke lov av Disney til å snakke Donaldstemme på lufta, ikke en gang for å si "Dolly har stor stjert".
P3 burde kanskje prøve å få forrige mann i stillingen til å kvakke - Disney har neppe noen makt over ham lenger. Skal forresten tro om George Lucas er like hysterisk? Noen som vet om Kenny Baker har forbud mot offentlig å pipe som R2D2 i radio?
Amerikansk Don Rosa Index (1987-2007) til salgs:
http://duckman.pettho.com/usindex.html
Gode råd om norsk rettskriving:
LES HER
Sigvald Grøsfjeld jr.
http://duckman.pettho.com/
Innlegget blei sist redigert 26.04.2006, 21:32 av Sigvald
Sigvald
41 år, Stavanger
26.04.2006, 21:31

Skriv svar | Gå tilbake til forumoversikta ...
Side 1, 2

Andeby Online er drive av Olaf Moriarty Solstrand. Alle bilete av Disney-figurar på sidene er © DISNEY og brukt i samsvar med norsk åndsverkslov.